tatueringstråden, del 3!

• Kropp & Själ
  • Trådstartare Trådstartare voltigehoppare
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2 000
  • Visningar Visningar 373 416
Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: tatueringstråden, del 3!

Ja alltså, jag har i vilket fall som helst tänkt att tatueraren ska få komma med sina idéer och själv rita upp motivet, men ville alltså ha något med mig just för att lättare kunna förklara vad det är jag vill ha :) Därför behöver det heller inte vara speciellt avancerat ritat eller "exakt som jag vill ha det", men så man har något att utgå ifrån och visa att kanske "ungefär så här, men kanske ......... istället".

Gud vad man fick motivera sig här! Haha.

Haha, jag menar inte att du måste motivera dig, jag menar bara att du kanske gör det krångligare än nödvändigt för dig själv ;) Jag sa verkligen "jag vill ha typ... kanske inte så, men lite mer så, om du förstår..?" utan en enda bild till en tatuerare :D Och det blev hur bra som helst, hon ritade, jag bad henne ändra en grej och sen blev det superbra! Så min poäng var nog att en tatuerare kan göra det där åt dig direkt, utan att gå en omväg via någon annan som ska rita först. :)

Haha, jag menar inte att du måste motivera dig, jag menar bara att du kanske gör det krångligare än nödvändigt för dig själv ;) Jag sa verkligen "jag vill ha typ... kanske inte så, men lite mer så, om du förstår..?" utan en enda bild till en tatuerare :D Och det blev hur bra som helst, hon ritade, jag bad henne ändra en grej och sen blev det superbra! Så min poäng var nog att en tatuerare kan göra det där åt dig direkt, utan att gå en omväg via någon annan som ska rita först. :)

Precis!
Det kommer bara bli krångligare!
Jag har aldrig haft bild med mig när jag gjort mina, tatueraren får ju veta vad för motiv du vill göra när du bokar tiden, sen finns det gott om tid (de flesta har ju sjukt mkt att göra..) för tatueraren att skissa på ditt motiv, och du kan komma in och titta på motivet innan du ska göra det och ändra osv!
Smidigare! :)

kl

Gaaaah, vad jag vill tatuera mig igen!!

Har efter mitt knölvalsmöte i fjol blivit helt kär i detta fantastiska djur och skulle så gärna vilja ha valen i profil, typ såhär:

humpback-whale_580_600x450.jpg

Har sen länge velat ha ett skepp och ett ankare, som knyter lite min uppväxt på havet/kusten, men just nu ligger en kär liten humpback närmare hjärtat. Den knyter änna ihop säcken.

Nu har jag dock några funderingar som ni gärna får hjälpa till med. Hur stor bör den vara för att inte bli en blurrig svart fläck (eller vågar man kasta in lite färg?)? Och placering? Vad tror ni?

Senast ändrad:

*kl*

Jag funderar också på om någon här är duktig på att rita och skulle ha lust att hjälpa mig med ett motiv? Det behöver inte vara något jätteavancerat, men så att jag har något att visa tatueraren när jag väl kommit så långt, det kommer dröja ett tag innan det blir gjort antagligen (fast får jag väl motivet går det säkert fort.. haha).

Jag har en idé om att göra en kentaur, antingen på skulderbladet (känns mest rätt just nu) eller på insidan av vaden. Jag har ändrat mig fram och tillbaka mycket i hur jag vill ha den, men har nog kommit fram till nu att det snyggaste vore att göra den stegrande. "Människodelen" skall vara kvinnlig, naket med håret som täcker brösten eller med någon liten topp av något slag. Har tänkt mig att hon ska se väldigt fridfull ut, som att hon njuter (stängda ögon) och sträcka ut armarna åt sidorna för att symbolisera frihet. Ni får ursäkta den luddiga förklaringen, ser det framför mig men har svårt att beskriva :)

Om du inte misstycker så skulle jag gärna ge mig på att teckna upp ditt motiv, tycker den låter riktigt fin! Har tecknat tatueringar tidigare :)

kl

Gaaaah, vad jag vill tatuera mig igen!!

Har efter mitt knölvalsmöte i fjol blivit helt kär i detta fantastiska djur och skulle så gärna vilja ha valen i profil, typ såhär:

humpback-whale_580_600x450.jpg

Har sen länge velat ha ett skepp och ett ankare, som knyter lite min uppväxt på havet/kusten, men just nu ligger en kär liten humpback närmare hjärtat. Den knyter änna ihop säcken.

Nu har jag dock några funderingar som ni gärna får hjälpa till med. Hur stor bör den vara för att inte bli en blurrig svart fläck (eller vågar man kasta in lite färg?)? Och placering? Vad tror ni?

FÄRG!! Ungefär som på bilden skulle jag gjort den, i de blåa nyanserna! Utan svarta outlines!! :)
Höftbenet? Revbenen? Precis under skuldran så att valens kropp följer skuldran liksom?

Håller med! Blåtoner utan svarta konturer vore nog hur snyggt som helst!

Själv har jag 2veckor kvar till nästa sittning, kom igen nurråååååå.

Om du inte misstycker så skulle jag gärna ge mig på att teckna upp ditt motiv, tycker den låter riktigt fin! Har tecknat tatueringar tidigare :)

Jättegärna!
Är det något speciellt du undrar så kan du PM:a mig, annars är det bara att köra på :D Och som sagt, har du egna idéer är det bara att köra, roligt med lite andra vinklar än min egen också! :)

kl*

Någon som har koll på UV tatueringar? Ska (om jag får råd) göra nästa tatuering i höst på revbenen, och hade gärna velat få in lite UV färg. Men har extremt dålig koll på bra tatuerare som gör UV.

Någon som har koll på någon bra i södra sverige, jönköping och neråt. Skicka gärna pm! :)

Min tatuerare ska flytta till Malmö. MALMÖ.
12h tåg + boende för att kunna fortsätta tatuera sig hos henne.
Känns jävligt hållbart alltså. Fantastiskt. :mad:

Attans ju :(

Har jag sagt att jag har ny tid den 9/9? :p
Undrar om det gör jätteont att tatuera på ovansidan av underarmen??

Det tar väl 4-5h med tåg från Stockholm till Malmö?
Trist ändå att bli av med sin tatuerare!

Mm, kan ha tänkt Köpenhamn inkl. byta i Malmö eller något :p
Längesen jag åkte bara till Malmö. Men ja, längre än 5min med tunnelbanan är det iallafall!

kl*

Någon som har koll på UV tatueringar?

Jag har UV-färg i en av mina tatueringar. Märkte när jag var ute på krogen efteråt att det inte täckte som jag önskade så ska se om jag inte kan få fyllt i med den färgen när jag ändå sitter i stolen för annat på tisdag.
Min tatuerare har UV i en av sina för att kunna visa kunden och det ser riktigt snyggt ut.

Var beredd på att priset på tatueringen kan höjas en hel del och du väljer att använda UV-färg då den är hiskeligt mycke dyrare att köpa in än vanlig färg :-)

Ska se om jag kan få till en bild på mina stjärnor när de "lyser"

Finns en del människor som kan vara känsliga mot uv-färgen också.
Typ får som en allergisk reaktion..

Jo att det lär blir dyrare det har jag räknat med :)
Ja en bild hade varit kul att se, har sett en del bilder men dom vet man ju inte heller hur mkt fixade dom är efteråt. Tycker det är ruskigt snyggt iaf!

WS6: Jo det är jag medveten om, men finns även personer som reagerar på den vanliga färgen. Tror nog det ska gå bra, har inga kända allergier alls (testad mot allt). Så det borde vara lugnt :)

KL

Jaha, då ska man bege sig in i tatuerings träsket då!:D

Ska ringa till en tatuerare i stan som är riktigt duktig och se om jag kan komma in så hon får kolla på det.

Kommer ha en texten " With grace in my heart and flowers in my hair
På ungefär samma placering som den här, men eftersom texten är längre så kommer den gå upp lite på mot halsen.

10mk5rd_131622423.jpg

Tid bokad den 28:e!

Spännande! Du får visa sen :D

Själv är det dags för mig att boka tid igen..innerarmen ska få lite utsmyckning också tänkte jag :) "Min" tatuerare har haft bokningsstopp fram till den här måndagen, nu måste jag bara ta och våga ringa dit också (kan inte gå dit och boka iom att studion ligger i en annan stad ca 20 mil bort)! Iaf så har jag tänkt en sjöhäst tillsammans med min axolotl och min sköldpadda :D

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag läste tråden där någon efterfrågade tips på en fotobok och då dök denna tanke upp men jag tänkte att den gjorde sig bättre i en egen... 2
Svar
26
· Visningar
1 250
Senast: Iamia
·
Kropp & Själ Jag känner mig lite dum men jag har inte riktigt koll på begreppen och undrar om bukeoraklet kan hjälpa mig? Som jag har förstått det är...
Svar
1
· Visningar
265
Senast: Luff
·
Kropp & Själ Jag har för flera år sedan fått mitt ledbrosk i ena foten söndertrampat av min käre Kanalj som hade bråttom in från hagen en...
Svar
15
· Visningar
388
Senast: Mia_R
·
Kropp & Själ Har hittills klarat mig ganska bra från smärtor, det är mest migrän jag lidit av, och ett gammalt skadat knä som gjort sig påmint då och... 2
Svar
26
· Visningar
1 211
Senast: NilHe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Vilken hundras?
  • Guldfasanerna
  • Bästa kloslipen?