tatueringstråden, del 3!

• Kropp & Själ
  • Trådstartare Trådstartare voltigehoppare
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2 000
  • Visningar Visningar 373 418
Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: tatueringstråden, del 3!

:p Jag ser att det är en bakbunden kvinna (med fjädrar på huvudet?) men jag tänkte mer på vad det faktiskt ÄR. Eller innebär. Eller vad man nu ska säga. Liksom, var det kommer ifrån?

Den får mig att tänka på 50 Shades of Grey där hon ska ha flätat hår och sitta vänd mot väggen innan de har sex i deras Red Room of Pain :D

Haha ja det är en bakbunden indian, och nej, den har inte en specifik sexuell anspelning, trots många tror det :sneaky: Jag såg den bilden när jag gick på högstadiet (ca 8-9 år sen nu) och fastnade helt för den, och tänkte att DEN ska jag ha som tatuering nån dag (och nu har jag äntligen det :D ). Varför jag fastnade kan jag inte sätta fingret på, men går jag till hjärnskrynklare kan vi säkert få fram nått ;) Jag får lägga upp en bättre bild på den när den är läkt, på bilden är den nygjord :p
Så här ser ursprungsbilden ut. Filmen Soldier Blue har liknande bild på sin framsida, men min indian är finare :p
4ikguq.jpg

Senast ändrad:

Jag måste fråga, har du gjort den på en riktig studio? Att du är nöjd är självklart huvudsaken, men jag skulle inte låta samma person göra en påfågel på mig. Linjer, skuggning och känsla lämnar för mig en del övrigt att önska. Skuggorna ser ut att vara väldigt djupt lagda, det måste ha känts ordentligt.

Ja det är gjort på studio. Vi har tagit den i två omgångar, andra omgången fylldes det i färg i hår och band samt vitt i fjädern, samt de övriga skuggorna runt henne. Andra sittningen var ju klart jobbigare, men det gick inte jättelång tid emellan ca 3 veckor, och det gjorde nog sitt att jag inte klarade av mer än jag gjorde. Min tanke är nog att skuggorna på ryggradssidan ska flyta ut mer som på den andra sidan, men jag klarade helt enkelt inte av att sitta längre :) Efter första sittningen
i6ktib.jpg

Och efter andra
29nbe5v.jpg

I allra största välmening, byt studio.
Motivet har jag inga åsikter om, däremot om linjer och skuggning.
Det finns så många som är ruskigt duktiga, och din tatuering är något skev.
Rygg och rumplinjer stämmer inte och linjerna är inte på topp. Jag hoppas du inte blir ledsen av det jag skriver, men den kunde gjorts bättre. Vill du i framtiden fixa till något på den, gå till en annan tatuerare och få en second opinion innan.

Haha ja, och om inte annat sitter den på mitt skulderblad, så jag ser inte detaljerna så mycket ;) Och ja, jag är nöjd :) Men såklart kan det alltid göras bättre. Kat Von D skulle nog fått till den betydligt bättre :D ;)

KL
Här är min första tattuering. Ville egentligen ha en liten text ala mainstream men efter att hon satt mallen på min rygg så älskade jag denna! Lite störa, men ändå "döljbar" :)

532583_2212959980146_1796749074_n.jpg

Sen här är min andra som jag gjorde i höstas. Har alltid velat ha fåglar, har bara inte vetat var jag ville placera dem!
164945_3186505758182_307224179_n.jpg

Vill (ska) även göra en på sidan vid revbenet också. Tror jag vill ha min mammas personnummer i romerska siffror.. Men är inte säker! :)

+ en till.
Stör mig sååå mycket på folk som sätter dom fel väg!!
Haha, och jag tycker tvärt om. Tatueringen är ju för mig, för min skull! Varför ska jag då ha den upp och ner? Nej, jag vill se tatueringen åt rätt håll, för det är jag som ska titta på den :) Min tatuerare höll faktiskt med, han tyckte det var skumt att sätta den åt andra hållet ;)
Men som tur är får ju alla göra precis som man vill!

När jag ändå är igång, vet inte om jag visat de här?
img_1227.jpg

20130302_134551.jpg

Har för mig bilden är tagen typ dagen efter el så, nysmord.

Nr 3 på gång, skuggning, fylla löven med grönt och lite småfix är kvar att göra innan den är helt klar :)

tat1_zpse858e2a7.jpg

Fin tatuering! Den blir nog riktigt snygg när skuggan kommer in i bilden! :D
Övrigt tillägg: Satan vilken snygg bränna! Solarium eller nyligen varit på semester ? :o Inte alls avundsjuk asså! :p

Sätt den åt det hållet du tycker det ser finast ut? Jag har en tatuering på handleden och den är vänd åt mitt håll liksom just för att den ska se som finast ut när jag ser den, har ju ändå tatuerat mig för min skull :)

Tror jag med den blir :D

Är i grunden ingen blekhudad människa trots att jag är blond så direkt blek blir jag aldrig, men jag brukar sola i solarium nån gång under vintern ändå då jag personligen tycker det ser fräscht ut med lite färg på huden och nuvarande färg är resultatet av 3 solningar sen sommaren tog slut.

Smaken är som baken :) tycker bara att det ser konstigt ut när man har dom på underarmen ett håll och dom på överarmen (om man nu har flera) åt ett annat :P

Jag får väl skissa upp den åt ena hållet, och sen byta håll och se vad jag tycker blir bäst ;)

Jag måste hitta en ny studio också, sist for jag till LHT, och var inte jättenöjd, så nu blir det någon annan.

Hej alla kreativa och tatueringsintresserade människor! :D

Jag har tre fjärilar på mitt skulderblad. De har blivit väldigt dassiga och fula. Jag kan inte direkt påstå att jag varit en ängel när det gäller att skydda dem från solen... Jag skulle alltså vilja fräscha upp dem! Och vad är det som gäller då? Svart går inte att tatuera över med färg väl? Mina är svarta och blåa.

Jag skulle samtidigt vilja göra fler motiv tillsammans med dem. Är det bara att knalla in på en studio, visa och låta dem ta bilder och sen ritar de åt mig vad jag vill ha? Mina fjärilar gjorde min bror så jag hade ett färdigt motiv redan. Nu skulle jag vilja fylla i dem och göra dem större om det går så det blir snyggt, samt lägga till blommor.

För min del är det viktigt att det ser realistiskt ut, jag kommer att välja en specifik blomma. Det ska inte se tecknat eller overkligt ut samt vara mycket färg. Finns det någon studio att rekommendera som ligger nära Jönköping? Jag vet inte om man kan skicka bilder och få hjälp eller om jag måste infinna mig på plats för att de ska kunna hjälpa mig? Tacksam om någon vill hjälpa mig med lite svar. :) Det är snart 8 år sedan jag gjorde dessa och har inte brytt mig om tatueringsvärlden sedan dess. :p

Jag vill ju då göra en stor påfågel med mycket färg på min höft/lår som nästa tatuering, någon som har tips på någon bra tatuerare runt Kristianstad?

Nope, men andra sidan Skåne!

Både Crooked Moon och Evil Twins i Hbg är grymma människor hela högen!
Långa väntetider på en del, men lätt värt det!
Framförallt Hos Jacob :D :love:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag läste tråden där någon efterfrågade tips på en fotobok och då dök denna tanke upp men jag tänkte att den gjorde sig bättre i en egen... 2
Svar
26
· Visningar
1 250
Senast: Iamia
·
Kropp & Själ Jag känner mig lite dum men jag har inte riktigt koll på begreppen och undrar om bukeoraklet kan hjälpa mig? Som jag har förstått det är...
Svar
1
· Visningar
265
Senast: Luff
·
Kropp & Själ Jag har för flera år sedan fått mitt ledbrosk i ena foten söndertrampat av min käre Kanalj som hade bråttom in från hagen en...
Svar
15
· Visningar
388
Senast: Mia_R
·
Kropp & Själ Har hittills klarat mig ganska bra från smärtor, det är mest migrän jag lidit av, och ett gammalt skadat knä som gjort sig påmint då och... 2
Svar
26
· Visningar
1 211
Senast: NilHe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Klippmaskin till tjock päls
  • Vilken hundras?
  • Guldfasanerna