Tatueringstråden, del 4

Jag har fått för mig att jag vill ha en elefant som tatuering. = titta på pinterest = HUR ska jag få plats med *alla* tatueringar jag skulle vilja ha?! Det finns ju så många fina! En elefant i vattenfärg? En realistisk elefant? En "mandala" elefant (sån med massa snirkelikrokar och mönster i sig)? En babyelefant? En mamma å liten? En stor? En tecknad? Jagvillhaallt! Gaaahaaa jag blir ju knäpp! Har ju dessutom redan två andra jag vill göra... Plus fixa till min indian... :confused:
 
Då var den här tatueringen klar :D

11705160_10153980190406102_3849724504239323671_n.jpg


Ska nu sikta på att boka tid för nästa tatuering någon gång i höst. Sen har jag blivit lite sugen på en sån vattenfärgstatuering bara för att det lagts upp sådana här i tråden :p (Dessutom gör "min" studio sådana.)
 
Då var den här tatueringen klar :D

11705160_10153980190406102_3849724504239323671_n.jpg


Ska nu sikta på att boka tid för nästa tatuering någon gång i höst. Sen har jag blivit lite sugen på en sån vattenfärgstatuering bara för att det lagts upp sådana här i tråden :p (Dessutom gör "min" studio sådana.)
Vilken är din studio? :angel: (också sugen på en vattenfärgstatuering)
 
Jag funderar på att göra en variant av denna solen, alternativt någon frukt i samma anda efter Woodstock Fruit Festival (troligtvis sista gången det hålls). Nu är bara frågan om placering... Funderar mest på foten, men andra alternativ är mellan/under brösten eller på höften. Vad säger ni?

Woodstock.jpg
 
Ytterligare funderingar...

Vill ha något på foten men kan inte bestämma mig om jag ska ha solen (ovan) eller ett citat: Leave nothing but footprints, take nothing but pictures, kill nothing but time. (Alternativt bara första och sista delen av citatet).

Hjälp! Vad blir snyggast?
 
Ytterligare funderingar...

Vill ha något på foten men kan inte bestämma mig om jag ska ha solen (ovan) eller ett citat: Leave nothing but footprints, take nothing but pictures, kill nothing but time. (Alternativt bara första och sista delen av citatet).

Hjälp! Vad blir snyggast?
Gör solen på ena å texten på andra foten ;)
 
Gör solen på ena å texten på andra foten ;)
Det svåra blir ju att bestämma vilket jag ska ha på vilken fot... Hade tidigare funderingar på att spara vänster fot tills jag kommer på vad jag vill göra till minne av hunden.

Eller sätta solen på ett annat ställe och ha texten på foten?
 
Det svåra blir ju att bestämma vilket jag ska ha på vilken fot... Hade tidigare funderingar på att spara vänster fot tills jag kommer på vad jag vill göra till minne av hunden.

Eller sätta solen på ett annat ställe och ha texten på foten?
jag hade nog satt texten på foten, och solen någon annanstans :)
 
jag hade nog satt texten på foten, och solen någon annanstans :)
Lär nog inte bestämma mig helt förrän precis innan det är dags... Men vad tror du om texten? Alla tre delarna eller bara första och sista? Lutar mer åt bara första och sista delen av citatet.

Edit: har tråkigt på jobb, därav snabba svar ;)
 
Lär nog inte bestämma mig helt förrän precis innan det är dags... Men vad tror du om texten? Alla tre delarna eller bara första och sista? Lutar mer åt bara första och sista delen av citatet.

Edit: har tråkigt på jobb, därav snabba svar ;)
jag gillar alla tre ihop :p
 
jag gillar alla tre ihop :p
Jag med, men samtidigt är jag lite tveksam. Känns lite mycket med tre rader.
Leave nothing but footprints
Take nothing but pictures
Kill nothing but time

Kanske byta ut pictures mot memories och göra om det? Eller bara ha det som det är. Tänkte annars två rader ovanför tårna (om du fattar var jag menar):
Leave nothing but footprints
Kill nothing but time

Funderar vidare, är inte förrän om tre veckor det blir tatuering i så fall (om jag lyckas få tid).

Gör jag det ner mot tårna så finns det plats för solen ovanför, men det kanske ser klottritg ut? Gah! Beslutsångest!
 
Jag med, men samtidigt är jag lite tveksam. Känns lite mycket med tre rader.
Leave nothing but footprints
Take nothing but pictures
Kill nothing but time

Kanske byta ut pictures mot memories och göra om det? Eller bara ha det som det är. Tänkte annars två rader ovanför tårna (om du fattar var jag menar):
Leave nothing but footprints
Kill nothing but time

Funderar vidare, är inte förrän om tre veckor det blir tatuering i så fall (om jag lyckas få tid).

Gör jag det ner mot tårna så finns det plats för solen ovanför, men det kanske ser klottritg ut? Gah! Beslutsångest!
Du får be tatueraren göra stensil med båda varianterna och prova på foten :)
 
Jag har fått för mig att jag vill ha en elefant som tatuering. = titta på pinterest = HUR ska jag få plats med *alla* tatueringar jag skulle vilja ha?! Det finns ju så många fina! En elefant i vattenfärg? En realistisk elefant? En "mandala" elefant (sån med massa snirkelikrokar och mönster i sig)? En babyelefant? En mamma å liten? En stor? En tecknad? Jagvillhaallt! Gaaahaaa jag blir ju knäpp! Har ju dessutom redan två andra jag vill göra... Plus fixa till min indian... :confused:

Haha, så himla lustigt!! Jag har också snöat in på att göra en elefant! Antingen i vanlig vattenfärg eller typ en mandalaelefant i vattenfärg! Är inne på att sätta den på utsidan av vaden och sen ha en Björn i vattenfärg på insida. ;)
 
Har fått mitt datum för att påbörja sleeven ändrat från 3 sept till 7 oktober då min tatuerare ska på bröllopsresa (tror jag det är iaf). Är SÅ PEPP! Måste skicka in bilder på hunden till tatueraren också så hon kan börja skissa..
 
Jag bara måste hoppa in här! Den 10 september påbörjar jag min sleeve, och jag är förväntansfull, glad och så jävla nervös :nailbiting:. Smärtan är skitsaksamma, men tänk om jag inte blir nöjd?! Jag har valt en tatuerare som jag tycker är väldigt duktig, men jag föddes tydligen med nerverna utanpå kroppen...

Så, en liten fråga när jag ändå är igång och ordbajsar! Jag har bara två pyttesmå sen innan som är gjorda på drop-in, men nu är jag bokad en heldag. Hur lång brukar en heldag vara? Förstår såklart att det varierar från ställe till ställe och även hur lång tid jag pallar. 6h, 7h, 8h? Pallar någon ens sitta i 8h? :cautious: Hur långa har era heldagar varit?
 
Jag bara måste hoppa in här! Den 10 september påbörjar jag min sleeve, och jag är förväntansfull, glad och så jävla nervös :nailbiting:. Smärtan är skitsaksamma, men tänk om jag inte blir nöjd?! Jag har valt en tatuerare som jag tycker är väldigt duktig, men jag föddes tydligen med nerverna utanpå kroppen...

Så, en liten fråga när jag ändå är igång och ordbajsar! Jag har bara två pyttesmå sen innan som är gjorda på drop-in, men nu är jag bokad en heldag. Hur lång brukar en heldag vara? Förstår såklart att det varierar från ställe till ställe och även hur lång tid jag pallar. 6h, 7h, 8h? Pallar någon ens sitta i 8h? :cautious: Hur långa har era heldagar varit?

Jag har suttit 7h + 2h (eller om det var 3h.. :p) med min rygg.. En kisspaus, sen lite mindre pauser för tatuerarens skull då jag även passade på att dricka och tugga i mig något litet.. :) Jag föredrar att bara köra på, tycker att det gör ondare efter att ha pausat lite.. :p

Viktigt är att du är frisk och utvilad, käka ordentligt innan sittningen och ha med dig dricka gärna med lite socker i och något att tugga på..!
Vissa föredrar att ha musik/ljudbok i lurarna/läsa.. jag ligger (har legat ner för alla mina visst.. höftben, revben, vad och rygg..) mest och filosoferar.. eller vad man ska kalla det.. :rofl:
 

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
112 142
Senast: Lingon
·
IT & mobiler Vi har startat en ny fb-sida i föreningen eftersom den tidigare är inaktuell och vi inte kan ändra från privat till offentigt och för...
Svar
3
· Visningar
252
Senast: tanten
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att ingen startade en ny tråd.😉
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
108 472
Senast: Marita73
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Flytta eller ej?
  • Köpa hus
  • Det här med klädsel

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Magsår eller kolik?
  • Vi som letar häst II
  • Hovelände

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp