Bukefalos 28 år!

Tatueringstråden, del 4

Jag har mer och mer gått och funderat på att tatuera mig och jag har lite frågor..
- Hur mycket kostar det att låta en tatuerare att rita upp en skiss och hur många gånger kan man be hen att ändra den? Alltså jag är inte helt hundra på hur jag vill att den ska se ut, men jag har en idé och beståndsdelar av vad jag vill att den ska bestå av, men kanske inte helt placeringen av alla beståndsdelar. Hur mycket brukar en skiss kosta?
- Jag vill inte ha något svart i min tatuering överhuvudtaget, är det något man kan "begära" av vilken tatuerare som helst eller måste jag leta upp någon som gör sådant?
- Hur mycket kan färger blandas? Alltså kan man välja kulör hur som helst, eller finns det liksom typ tre olika sorters grön?
 
Här är en bild på hur det såg ut i går, 10 dagar efter lasern.

image3.jpg


Pricken i L är där för att jag råkade klia på den förra veckan, och då lossnade den liksom.
 
(Kan förresten meddela att blåsorna är borta i dag och det ser ut typ som vanligt igen. Sjukt intressant förlopp!)
 
Haha det är en liten privat studio, utanför stan. Tror inte det är så många som vet om han, men han är skitduktig och billigare än de inne i stan. Sen är det bara två små tatueringa vi ska göra, jag å syrran ska göra nån typ av systertatueringar :D
 
received_837522259676760.jpeg

20150822_135105.jpg
IMG_20150526_174527_1.jpg


Här är mina tre. Texten är den första jag gjorde i våras någon gång och är från en av mina favoritlåtar och ett minne av min förra häst. Blixten gjorde jag lite spontant för drygt två månader sedan och står för min svarta katt som heter Blixten. Hjärtat gjorde jag för drygt en månad sedan. Det står "mamma pappa johan" för min familj.
 
received_837522259676760.jpeg

20150822_135105.jpg
IMG_20150526_174527_1.jpg


Här är mina tre. Texten är den första jag gjorde i våras någon gång och är från en av mina favoritlåtar och ett minne av min förra häst. Blixten gjorde jag lite spontant för drygt två månader sedan och står för min svarta katt som heter Blixten. Hjärtat gjorde jag för drygt en månad sedan. Det står "mamma pappa johan" för min familj.
Älskar hjärtat!
 
Sitter här och dreglar över alla era bilder, jag vill också! :arghh: Men dels har jag inte hittat någon som verkar vara bra nog på hästporträtt och dels är jag mitt upp i massiv viktnedgång så det får väl vänta med tattoo... Borde egentligen fylla i någon av de jag har, men det ids jag inte :D
 
Jag har beslutsångest deluxe. Har en tid imorgon hos tatueraren och velar som besatt mellan två motiv! Jag vill ju ha båda och båda ska dit, så frågan är vilken som ska sättas på plats först... Wääääh!
 
Jag har beslutsångest deluxe. Har en tid imorgon hos tatueraren och velar som besatt mellan två motiv! Jag vill ju ha båda och båda ska dit, så frågan är vilken som ska sättas på plats först... Wääääh!

Singla slant! Antingen så blir du glad över resultatet, eller så blir du lite missnöjd. Oavsett så vet du vilket du helst vill! ;) O då kör du på det!
 

Liknande trådar

Hemmet Tog mig friheten att starta en ny tråd då den gamla är full! 🙂 La ut både en liten rutschkana och en halvdefekt gräsklippare på...
4 5 6
Svar
110
· Visningar
2 318
  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
113 991
Senast: Lingon
·
IT & mobiler Vi har startat en ny fb-sida i föreningen eftersom den tidigare är inaktuell och vi inte kan ändra från privat till offentigt och för...
Svar
3
· Visningar
300
Senast: tanten
·
Tjatter Tänkte att eftersom mitt pyssel inte alltid passar så bra i sytråden så tänkte jag att jag startar en tråd för allt möjligt pyssel ☺️...
2 3
Svar
53
· Visningar
1 642
Senast: Lyan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hönstråden II
  • Akvarietråden IV
  • Avliva aggressiv hund

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp