Tatueringstråden, del 4

Jag klurar vidare på det här med en ny tatuering och sakta växer en idé fram.
Jag har landat i att det blir en kurbits utan allt för mycket färg. Jag vill ha den luftig och "ren". I den vill jag ha en liten klarröd Dalahäst.
Men så var det ju det där med att hylla mamma med Dahlia. Så jag byter ur blommorna i kurbitsen mot dahlior. Nu gillade mamma svullstiga dahlior och det funkar inte alls, så jag har letat fram enklare som är mer "kurbitspassande" typ de på bilden nedan.

Nu ska jag bara komma på var jag vill ha den. Och storlek. Sen kan jag ta idén till en tatuerare som kan sätta idén på papper. Men det blir först när min bodelning är klar så jag har råd. Och det lär dröja några månader till.

20191111_220933.jpg
 
Då har jag gjort mina första tatueringar efter ett par år av funderande och velande :p Var iväg igår och fick mina barns namn och födelsedatum på varsin underarm. Dom sitter på baksidan underarmen. Blev så himla fina :love: Diskreta och inte så iögonfallande men ändå inte pluttesmå.
 
Jag påbörjade ett nytt projekt igår! 5 h tog det och den är inte färdig ännu, den ska klättra upp lite över och fram på axlarna, fram ska det vara en styvmorsviol på vardera axel + färg på allt. Skönt var det verkligen inte, men jag är så himla nöjd :love: Gjord av Linn på Blåkulla i Jönköping, rekommenderas varmt!

79275205_285440455705471_7537143708664201216_n.jpg
 
Jag påbörjade ett nytt projekt igår! 5 h tog det och den är inte färdig ännu, den ska klättra upp lite över och fram på axlarna, fram ska det vara en styvmorsviol på vardera axel + färg på allt. Skönt var det verkligen inte, men jag är så himla nöjd :love: Gjord av Linn på Blåkulla i Jönköping, rekommenderas varmt!

Visa bifogad fil 41076

Wow! :love:

Maken blev sugen på att ta tag i sitt nya motiv nu när jag var iväg och gjorde mina första som jag velat kring i ett par år :p Jag är sååå nöjd, älskar dom verkligen :love:
Maken ska göra en cover up på överarmen och göra ett större motiv med två klockor och barnens namn och födelsedatum osv. Tror den kommer bli såå snygg!
 
Wow! :love:

Maken blev sugen på att ta tag i sitt nya motiv nu när jag var iväg och gjorde mina första som jag velat kring i ett par år :p Jag är sååå nöjd, älskar dom verkligen :love:
Maken ska göra en cover up på överarmen och göra ett större motiv med två klockor och barnens namn och födelsedatum osv. Tror den kommer bli såå snygg!
Är så glad över hur den blev :love:

Det är en så härlig känsla att vara nöjd med en tatuering, kul att höra att du känner dig så nöjd! Gillar idén som din man har på gång där också, låter jättebra :up:
 
Är så glad över hur den blev :love:

Det är en så härlig känsla att vara nöjd med en tatuering, kul att höra att du känner dig så nöjd! Gillar idén som din man har på gång där också, låter jättebra :up:

Jag som alltid varit den som ALDRIG skulle tatuera mig 😂 Men jag har alltid älskat hans tatueringar och blivit mer och mer sugen själv genom åren och sen barnen kom så har det känts självklart att ha deras namn. Men sen har jag funderat länge på hur och vart för att jag verkligen skulle bli nöjd.
 
Har utökat min på axeln. Nu går den ner på överarmen. Ska se om jag kan be någon ta kort på den nån dag. Var ett helsike att ta bilden på axeln själv men armen var helt hopplös.
 
Jag som alltid varit den som ALDRIG skulle tatuera mig 😂 Men jag har alltid älskat hans tatueringar och blivit mer och mer sugen själv genom åren och sen barnen kom så har det känts självklart att ha deras namn. Men sen har jag funderat länge på hur och vart för att jag verkligen skulle bli nöjd.
Haha :D Nämen, det är verkligen jätteviktigt att vara säker på hur tatueringen ska se ut, placering osv. Det är så himla tråkigt att bli missnöjd med en tatuering, men desto roligare när den känns helt rätt!

Har utökat min på axeln. Nu går den ner på överarmen. Ska se om jag kan be någon ta kort på den nån dag. Var ett helsike att ta bilden på axeln själv men armen var helt hopplös.
Vore kul att få se en bild! Men ja, det är ju verkligen omöjligt att försöka fota själv :angel:
 
Senast ändrad:
Jag viiiiiill tatuera mig och har gjort i flera år nu. Men är så velig med motiv o.s.v. har två tatueringar på ryggen som jag vill knyta ihop. Hur gör ni när ni ska ha nya motiv?
Jag hittar dessutom ingen tatuerar som tatuerar med den stilen jag vill ha. :arghh:
 

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
108 676
Senast: Lingon
·
IT & mobiler Vi har startat en ny fb-sida i föreningen eftersom den tidigare är inaktuell och vi inte kan ändra från privat till offentigt och för...
Svar
3
· Visningar
166
Senast: tanten
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att ingen startade en ny tråd.😉
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
106 487
Senast: Marita73
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp