Tatueringstråden, del 4

Jag viiiiiill tatuera mig och har gjort i flera år nu. Men är så velig med motiv o.s.v. har två tatueringar på ryggen som jag vill knyta ihop. Hur gör ni när ni ska ha nya motiv?
Jag hittar dessutom ingen tatuerar som tatuerar med den stilen jag vill ha. :arghh:

Oftast har jag en grundidé, och låter sen min tatuerare rita upp något med hyfsat fria händer :)

Vad är det för stil du vill ha?
 
Jag viiiiiill tatuera mig och har gjort i flera år nu. Men är så velig med motiv o.s.v. har två tatueringar på ryggen som jag vill knyta ihop. Hur gör ni när ni ska ha nya motiv?
Jag hittar dessutom ingen tatuerar som tatuerar med den stilen jag vill ha. :arghh:
Lite olika. Ibland har jag sagt att jag vill ha en ros/ankare/whatever och så har min tatuerare ritat upp en skiss. Någon gång, vid text, har jag sagt att jag vill ha exakt det här.

Hade jag haft två tatueringar jag vill knyta ihop hade jag gått till någon med en stil jag gillar och sagt att den får göra vad den vill bara det blir bra.
 
Oftast har jag en grundidé, och låter sen min tatuerare rita upp något med hyfsat fria händer :)

Vad är det för stil du vill ha?
Det är lättare att svara vad jag inte vill ha. :D

Hade velat ha en blandning av old school och geometric, typ. Jag har något enstaka motiv som jag tycker är viktigt och vill ha med, det är mer hur det ska gå att knyta ihop.

Har två djurtatueringar redan och hade velat ha in mer natur, typ. :banghead: Dock helt olika stilar på de tatueringar jag har, en är mer åt old school/ tribal hållet och den andra är vanlig.
 
Min sleeve blev färdig i höstas :)
Bild stulen från min tatuerares Facebook.
 

Bifogade filer

  • 63A6CDC5-E55F-4D7E-8D4D-9C62D464214B.jpeg
    63A6CDC5-E55F-4D7E-8D4D-9C62D464214B.jpeg
    86 KB · Visningar: 199
Har bestämt att jag ska tatuera mig igen nu i mars. Har hittat ett motiv jag älskar (clean och enkel grej så inget blaffigt) men jag skulle vilja ha exakt samma på låret och utsidan underarm. Är det konstigt att tatuera samma sak på två ställen? Är en symbol typ.
 
Har bestämt att jag ska tatuera mig igen nu i mars. Har hittat ett motiv jag älskar (clean och enkel grej så inget blaffigt) men jag skulle vilja ha exakt samma på låret och utsidan underarm. Är det konstigt att tatuera samma sak på två ställen? Är en symbol typ.
Jag tycker inte det är konstigt men lite speciellt? Jag blir iaf väldigt nyfiken på anledningen :)
 
Har bestämt att jag ska tatuera mig igen nu i mars. Har hittat ett motiv jag älskar (clean och enkel grej så inget blaffigt) men jag skulle vilja ha exakt samma på låret och utsidan underarm. Är det konstigt att tatuera samma sak på två ställen? Är en symbol typ.
Vi kan inte svara utan BILD
 
@BernT då får jag nog säga att ja jag tycker det är lite skumt.. men samtidigt om det är vad du vill så kör i vind!! finns ju ingen som kan säga vad som är rätt och fel när det gäller vad du vill ha på din kropp, det är ju bara du som behöver vara nöjd i slutändan :)

Och tänk vad det skulle sätta griller i huvudet på folk om de ser dig i bikini till exempel. Bara det känns ju värt det att folk kommer undra och tänka, det blir lite som ett konstprojekt. Sjukt bra ide nu ju mer jag tänker på det faktiskt :D
 
Jag är en tönt jag vet men jag vill inte visa innan jag gjort den haha. Fan lite skumt är det kanske ha exakt samma bara kanske lite större i storlek på låret.
Åååh. Men jag vill ju veta vad som är så bra att man vill ha det på två ställen.
Jag tycker det beror helt på, är det t.ex. fjäril, g- klav eller liknande så tycker jag inte det behöver vara konstigt. Men ska du ha ett porträtt på ungen på två ställen hade jag tyckt det var lite udda.
Typ som folk som tatuerar in sina egna namn (men där räcker det att ha det på ett ställe).
 
Lite OT, men alltså, jag lärde mig först typ igår att det finns människor som tatuerar in sina egna namn??? Jag bara förstår inte det fenomenet ens? :confused:
Förstår heller inte den grejen. Är dom rädda att dom ska glömma sitt eget namn om dom blir senila eller? Träffa på en tjej på för många år sen som talade om att hon hade sitt namn tatuerat i svanken. För att killarna aldrig skulle glömma vad hon hette när dom tog henne bakifrån :crazy:
 
Jag fattar inte heller!! Har sett många med sitt efternamn intatuerat också...
Fast det där kan jag förstå lite grann, mitt efternamn är ett unikt som min pappa och hans syskon kom på efter sommarstugan (där de bodde och växte upp) - så det är ett efternamn som jag tycker om och känner mig någorlunda stolt över :love: men det handlar ju inte om mig utan om släkten etc.. Det hade jag kunnat tänka mig tatuera in.

Tillägg: Efter ha kommit över min nålrädsla och tatuerat de viktigaste grejerna först då... :cautious::p
 
Åååh. Men jag vill ju veta vad som är så bra att man vill ha det på två ställen.
Jag tycker det beror helt på, är det t.ex. fjäril, g- klav eller liknande så tycker jag inte det behöver vara konstigt. Men ska du ha ett porträtt på ungen på två ställen hade jag tyckt det var lite udda.
Typ som folk som tatuerar in sina egna namn (men där räcker det att ha det på ett ställe).
Haha jaa de hade kanske inte varit fint. Är typ svarta streck bara som ihop blir en väldigt enkel symbol. Skulle tro att den på armen tar 15-20 min Max och på låret kanske lite längre om den ska va lite större. Så det är inget avancerat.
 
Haha jaa de hade kanske inte varit fint. Är typ svarta streck bara som ihop blir en väldigt enkel symbol. Skulle tro att den på armen tar 15-20 min Max och på låret kanske lite längre om den ska va lite större. Så det är inget avancerat.
Låter inte som att det behöver bli konstigt. Det kostar mer att göra det i två omgångar, men gör på ett ställe, fundera och gör det andra också?
 

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
108 450
Senast: Lingon
·
IT & mobiler Vi har startat en ny fb-sida i föreningen eftersom den tidigare är inaktuell och vi inte kan ändra från privat till offentigt och för...
Svar
3
· Visningar
164
Senast: tanten
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att ingen startade en ny tråd.😉
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
106 460
Senast: Marita73
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp