Tatueringstråden, del 4

Jag har länge varit sugen på en tribal geckoödla på ena handryggen nedanför tummen - men säger ni att tatueringar på händerna flyter ut eller är svåra att ta hand om? 😮
 
Jag har gamla fula hjärtan på tummarna :D
Tycker också händerna är väldigt fint, men känns jobbigt med läkningen...
Jag har 3 prickar på varje lillfinger, nedanför nageln. Men dom flöt ut direkt och blev fula :( vill lasra bort dom, men orkar aldrig ta tag i det
Tycker också det är jättesnyggt! När det inte ser ut som på mig... haha

Jag har länge varit sugen på en tribal geckoödla på ena handryggen nedanför tummen - men säger ni att tatueringar på händerna flyter ut eller är svåra att ta hand om? 😮
Jag är också mest nojig för att det flyter ihop/ åldras dåligt.
Hade velat ha en hästsko på ringfingret, antingen där man bär ringen, eller på sidan.
 
Jag är också mest nojig för att det flyter ihop/ åldras dåligt.
Hade velat ha en hästsko på ringfingret, antingen där man bär ringen, eller på sidan.
Gjorde mina hos en hemmatatuerare för ca 15 år sen. Dom har blivit ifyllda en gång strax efter det pga läkte helt vedervärdigt...
20210227_105050.jpg
 
Jag har länge varit sugen på en tribal geckoödla på ena handryggen nedanför tummen - men säger ni att tatueringar på händerna flyter ut eller är svåra att ta hand om? 😮

Jag pratade runt lite för ett gäng år sen när jag funderade på att tatuera fingret. Enligt många så kan de behöva fyllas i flera gånger. Händerna är ju väldigt utsatta, så jag tänker mig att en lär vara väldigt noggran under läkningen. Några sa direkt att de inte gör mindre saker på fingrar tex, just för att de slits så pass.

Nu är jag glad att jag inte tatuerade fingret, eftersom just det fingret för några år sedan behövde opereras just där tatueringen skulle suttit.. Oh well. Men, jag gillar fina tatueringar på handryggen!

(Det är också inte helt ovanligt att tatuerare säger nej till händer om en inte redan är ganska ordentligt tatuerad eller vill ha det som en del av en sleeve. Precis som med hals och ansikte. Men det är ju upp till varje tatuerare.)
 
Jag har länge varit sugen på en tribal geckoödla på ena handryggen nedanför tummen - men säger ni att tatueringar på händerna flyter ut eller är svåra att ta hand om? 😮
Jag fick höra att huden på fingrar och händer är tunnare så det är svårt att känna hur djupt man kör, och därför är det lätt hänt att dom tatuerar för djupt och det flyter ut, och även att det slits mer på händer. Om det stämmer vet jag ej!

Mina har blekts lite, men syns väl ändå, ovansidan av fingrar kanske inte är lika utsatta som typ handflatan och mellan fingrarna?

Jag hade gjort det hos någon riktigt duktig som är van vid att tatuera händer 😊
 
Äntligen har jag bokat tid för en ny tatuering, 17/9 🤩 Det blir hos tatueraren som gjort min påfågel, vi ska fylla i lite färg i solen (resten ser fortfarande bra ut. Insåg att det är 6 år sedan jag gjorde den nu 😳
Ska I samband med detta även göra en ny, en trave böcker, och försöker komma fram till om jag ska någon av mina favoritförfattare eller böcker med på bokryggarna.
 
Jag har ju snart tid, 29/9 :laugh:
Ska fylla ut högerarmen och eventuellt vänster beroende på hur mycket han hinner.

Sett att många gjort typ små svarta stjärnor för att fylla ut, har ni några andra förslag?

Har för övrigt en lista :D
Screenshot_20210828-192201_Samsung Notes.jpg
 
Jag har ju snart tid, 29/9 :laugh:
Ska fylla ut högerarmen och eventuellt vänster beroende på hur mycket han hinner.

Sett att många gjort typ små svarta stjärnor för att fylla ut, har ni några andra förslag?

Har för övrigt en lista :D
Visa bifogad fil 76095
Vad har du på armarna nu?
Om jag skulle fylla ut med smått helt random, så skulle jag ta saker jag gillar 😅 tekopp, ostbåge, cupcake/annat fikabröd, uppslagen bok, måttband eller annat syrelaterat osv 😂🙈
 
Vad har du på armarna nu?
Om jag skulle fylla ut med smått helt random, så skulle jag ta saker jag gillar 😅 tekopp, ostbåge, cupcake/annat fikabröd, uppslagen bok, måttband eller annat syrelaterat osv 😂🙈

Haha ja, det är lite så jag tänker, därav pizzaslice :D
Har väldigt blandat nu, kan ta ett foto senare!
 

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
108 450
Senast: Lingon
·
IT & mobiler Vi har startat en ny fb-sida i föreningen eftersom den tidigare är inaktuell och vi inte kan ändra från privat till offentigt och för...
Svar
3
· Visningar
164
Senast: tanten
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att ingen startade en ny tråd.😉
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
106 460
Senast: Marita73
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Kattsnack 10
  • Valp 2023 -den andra

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp