Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Du kunde åtminstone ha avslutat med kjamizzaj.
Jag ser faktiskt inte att det är elakt eller provocerande alls. Det var heller inte på något vis menat så. Den skitglada smileyn som du klippte bort tycker jag bidrog till att förmedla att jag inte var illvillig. Men den kanske kan tolkas som hånfull..?
I mina ögon kan man i så fall lika gärna läsa din alternativa formulering som lika provocerande.
Den här tråden blir bara mer och mer bisarr![]()
KL
Någon som har en teori om varför språk engagerar så mycket? Språktrådar här blir alltid jättelånga, det finns/fanns radio och tv-program om språk, det finns en tidning om språk. Varför?
Och nu tycker jag att vi kör en ny krigstråd - om khaffe![]()
Elakt? Men kom igen nu. Har ord HELT tappat sina valörer?
Bra, då har du nyanserat det du skrev i början: Flera personer i tråden har skrivit att det ÄR gammalsvenska, därmed är det inte mer fel att skriva the än att använda ordet hemul (som i ohemul)
Hemul finns f ö i SAOL, om man törs tala om det![]()
Ursäkta men jag tycker faktiskt det är direkt elakt, är man intresserad av varför så frågar man och låter bli att såga innan man ens fått svaret. Vi uppfattar det uppenbarligen olika.
Haha, gör en ålderskoll på kontaktannonsernase om det är kvinnor i 60-årsåldern som skriver qvinna som feminint. (dvs den generation som läste kvinnovetenskaplig tidskrift på 80-talet. Vilket naturligtvis samlar en hel bunt lösa antaganden baserade på inget.)
I min bok, är det förortsmachomän i dejtingträsket samt landsbygdsmachokvinnor av typen farmen-Qristina som använder sig av 'qvinna'. *rys*