Tech Stirrups vs Acavallo Arena?

alice

Trådstartare
Om du har dessa två säkerhetsstigbyglar att välja mellan; Vilken skulle du välja?

Är verkligen Tech Stirrups så pass mycket bättre att det motiverar det nästan dubbla priset jämfört med Acavallo Arena? Ni som har Acavallo Arena, hur håller de i kvalitet? Tänker på ev färgskav mm.
 
Min erfarenhet av tech är att de är rätt "skramliga" och gnissliga, så jag hade inte valt dem a den anledningen (har dock inte haft några själv så ljudet kan ju vara resultatet av dålig skötsel). Jag har aldrig ridit i arena men folk generellt verkar nöjda!
 
Har Acavallo Arena. Haft både bruna och nu silvriga. Visst flagnar färgen lite på ställen som blivit utsatta, men inget som stör. Jättenöjd med stigbyglarna. Har problemknän och kan få ont om jag har korta läder, men har inte upplevt detta problem med Acavallo. Har ramlat av några ggr och även där har de gjort sitt jobb med att lösas ut i tid så man inte fastnar.
 
Jag har Acavallo Arena och gillar de jättemycket! Jag har inte trillat av än och hoppas jag slipper så jag kan inte bedöma hur bra de löser ut men känns spontant som att de borde vara väldigt säkra. De känns rejäla.
 
Min erfarenhet av tech är att de är rätt "skramliga" och gnissliga, så jag hade inte valt dem a den anledningen (har dock inte haft några själv så ljudet kan ju vara resultatet av dålig skötsel). Jag har aldrig ridit i arena men folk generellt verkar nöjda!
Jag har tech stirrups och mina är varken skramliga eller gnissliga men jag har tagit hand om dem . Tycker att de har riktigt bra grepp. Jag gillar dem skarpt! Har ingen erfarenhet av Avcavallos så kan inte ge någon jämförelse.
 
Har testar båda men sålde faktiskt paret från Tech och har nu Acavallo på flera sadlar då jag tycker klart bättre om dem. Upplevde Tech som för tunga och klumpiga i jämförelse men det är säkert en smaksak.
 
Jag sållar mig till skaran som är nöjda med Arena! Jag skulle kunna tänka mig att köpa ett par till framöver till sadel nr. 2. Jag gillar framförallt att de känns säkra och rejäla, greppet är också väldigt bra! Och kul med de olika färgalternativen. För egen del hade jag inte kunnat motivera ett köp av Tech istället, det känns inte som att man får så mycket mer (om ens något) för de extra pengarna. Men jag har visserligen inte provat att rida med Tech ;)
 
Jag är också jättenöjd med Acavallo. Har svårt att se att Tech skulle vara så mycket bättre att det är värt de pengarna. Med detta sagt har jag inte provat dem.
 
Tack för era svar!

Jag har beställt ett par Acavallo och ser fram emot att prova dom. Jag hade, precis som många av er säger, svårt att se att Tech skulle vara så pass mycket bättre för att motivera priset. :D
 

Liknande trådar

Övr. Hund Personligen tycker jag att det allmänna debatt-klimatet börjar bli riktigt ruggigt, det har varit det ett tag också. Nu pratar jag...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 980
Senast: IngelaH
·
  • Låst
Relationer Gammal användare, men nytt konto, mest på grund av att jag... vet inte, men nästan skäms över mina egna tankar? Jag vet att det finns...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
20 239
Senast: Gunnar
·
Skola & Jobb 15 år i vården blev det men nu säger kroppen tvärstopp, ALLT gör ont, hela tiden. 3 omgångar av vad jag förstått i efterhand var...
2 3
Svar
47
· Visningar
6 314
Senast: fejko
·
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
3 189

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Kämpa på
  • Byta jobb. Men vad göra?
  • Hat

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Uppdateringstråd
  • Dressyrsnack 16
  • Hingstval 2024

Omröstningar

Tillbaka
Upp