Teddymarsvin-hur pass allergiframkallande?

Dravena

Trådstartare
Blev erbjuden att ta hem ett teddymarsvin i helgen. En social och framåt liten dam som jag är jätteförtjust i! :love: (Stackaren är jättestressad över ägarnas nya hund och mår inte alls bra) Tyvärr är min sambo pälsdjursallergiker, enligt tester SKA han dock inte vara allergisk mot marsvin. Jag har hört att teddymarsvin är lite mer allergikervänliga än andra pälsdjur, stämmer det? Skulle bli så ledsen om jag tog hem henne och sen var tvungen att lämna tillbaka henne efter ett tag... :(
 
Märks då ingen skillnad på mamma iaf, men det beror ju på vad hos djuret man är allergisk mot... Kan du inte prova ta hem svinet över en dag bara så han kan få hälsa?
 
Han har klappat henne o så förut, efter det kände han av lite. Men då hade han ifs klappat katterna och kaninen också, som han ÄR allergisk emot. Det lutar åt att jag tar hem henne på prov och kollar hur det går...
 
Ok. Men känner han av lite kan det ju bli värre sen. Men prova iaf utan andra djur så ser ni ju :) Hoppas det går bra!
 
Han har inte känt av marsvin förut, så jag tror inte att det är nån större fara. :) Här i lägenheten är det ju garanterat fritt från katthår och diverse andra saker han är allergisk mot!
 
Dom inte bara vill leva med en artfrände...dom SKA leva med en artfrände!!
 
Jo jag vet! Jag räknar med att skaffa en kompis till henne så fort hon har lugnat ner sig lite och vant sig vid mig... :)
 

Liknande trådar

Övr. Hund Måste få skriva av mig, jag skriver från ett nytt konto då detta är så känsligt och skit jobbigt. Skriver i stress och ångst så ha gärna...
2
Svar
39
· Visningar
9 942
Senast: Extrakonto
·
Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
23 592
Senast: alazzi
·
Relationer Skriver under anonymt nick nu. Det är väldigt långt och jag vet inte om jag kommer få några svar, men känner att jag behöver stöd och är...
2
Svar
27
· Visningar
9 217
Senast: Imna
·
Övr. Barn Långt och ganska rörigt inlägg Hej alla. Skriver detta anonymt då jag inte vill outa mig själv eller familjen. Jag är bonusförälder...
Svar
13
· Visningar
2 319
Senast: Killaloe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp