Telefonförsäljare (igen)

mandalaki

Trådstartare
Det där med att telemarketingföretag inte får ringa från dolt nummer - jag hittar inget belägg för det.

Någon som kan hjälpa mig med aktuella uppgifter?
 
Sv: Telefonförsäljare (igen)

Det där med att telemarketingföretag inte får ringa från dolt nummer - jag hittar inget belägg för det.

Någon som kan hjälpa mig med aktuella uppgifter?
Tvivlar på att det går att hitta färskare uppgifter än från 1 februari 14
http://www.kontakta.se/etiska-regler
Här hittar du reglerna i denna länk:
Etiska riktlinjer för försäljning och marknadsföring över telefon till konsument 2014-02-01

Och där hittar man:
3.1 Identifiering Vid Påringning ska den uppringde kunna avläsa från vilket nummer samtalet kommer. Det ska gå att ringa tillbaka till det uppringande Företagets telefonnummer för att få besked om vem som har sökt Konsumenten och i vilket ärende Påringning har skett, så kallad motringning.
 

Liknande trådar

Relationer För nån några dagar sen hade sambon lagt in sommar däcken i bilen och jag fick uppgiften att åka till däckfirman för att få skifta...
9 10 11
Svar
201
· Visningar
9 933
Senast: Sel
·
Juridik & Ekonomi Jag har fått tre Swish betalningar (alla under 100kr) ifrån Riverty Sweden AB, ett företag jag aldrig varit i kontakt med och som har...
Svar
18
· Visningar
1 262
Senast: Saigon
·
Fritid Vet inte om jag pallar en vinter till här. Om man vill ta med sig hundarna och tillbringa vintern utomlands, hur gör man? Vaccinationer...
Svar
1
· Visningar
306
Senast: Törnrosa
·
Utrustning Jag bytte för några månader sen till ett par biothanetyglar med metallhakar istället för vanliga spännen. Det blev mest så för att de...
2
Svar
22
· Visningar
2 222
Senast: Hoarfrost
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp