Tempurmadrass?

Sv: Tempurmadrass?

Hej!

Jag har tempur och har gått från att inte kunna ligga raklång till att snudd på aldrig ha ont i rygg och höfter. Så fort jag sover i vanlig säng får jag problem igen. Så för mig är den en livräddare.

Jag älskar hur den blir tokstel om man har svalt i sovrummet och jag kryper ner i den och verkligen sjunker ner i den. Det känns som att ligga på moln.

Nackdelen är väl att den är sjuuukt tung och helst ska vändas rätt ofta (skittungt!), men det är såååå värt det!

(Jag har tempurkudde också, det började där. Den följer med var jag än åker, så slipper jag nackvärken också :-) )

/Lavinia, mycket partisk!
 
Sv: Tempurmadrass?

Vaknar var och varannan morgon med rejäl värk i bröstryggen. Nu lurar jag på att byta ut bäddmadrassen mot en tempurmadrass. Vad har ni för erfarenheter? Jag vill veta allt, både bra och dåligt!
Jag har ingen erfarenhet eller åsikt om tempurmadrass.
Däremot undrar jag över orsaken till att du har ont i bröstryggen? Jag själv har haft låsningar där i många år, men efter rätt övningar från sjukgymnasten har jag fått loss det och har fortfarande, två år senare, inga smärtor alls därifrån.
Så mitt tips är att du ska försöka hitta lösning på det kroppsliga problemet först och sen byta madrass.
 
Sv: Tempurmadrass?

Vi har Ikeas variant i memory foam sedan flera år tillbaka - älskar den och sover som en liten gris. (Jag får ont i ryggen av mjuka sängar.)

Den köpte jag för 4 år sen och mådde verkligen jättebra av den. Dock är den nu lika mjuk som vilken skumgummimadrass som helst, och fruktansvärt obekväm. Man får vad man betalar för...:(
 
Sv: Tempurmadrass?

Jag köpte min bäddmadrass begagnad och jag älskar den! Det är ren lycka den.natt i veckan jag får krypa ned i den. Det var inte helt enkelt att hitta underlag till den. Ovanpå min resårmadrass blev den för mjuk och enbart den på botten blev för hård. tillslut la jag den på madrassen till min tufonsoffa och då blev den prefekt.

Jag har inte vänt på den. Den är 160cm. Det som agerar sängbotten är ca 110cm och så futonmadrassen på 140cm. Jag råkade nämligen välta omkull en fullspäckad bokhylla sist jag bökade med den. Som tur var knäcktes ena sidan på bokhyllan så att den inte krossade fönstret... Det kunde ha blivit en mycket dyr historia...

Ta dock inte med kudde med memoryfoam ut och tälta i minusgrader. Det är som att sova med huvudet på en sten .
 
Senast ändrad:
Sv: Tempurmadrass?

Jag har använt Tempurkudde i många år men förra året så började jag vakna med just ordentligt ont i bröstryggen och regelrätta låsningar. Då var kudden gott och väl 10 år gammal så jag köpte en ny och det onda försvann på en gång. Så det kan bero på kudden och inte bara på madrassen.
 
Sv: Tempurmadrass?

Vaknar var och varannan morgon med rejäl värk i bröstryggen. Nu lurar jag på att byta ut bäddmadrassen mot en tempurmadrass. Vad har ni för erfarenheter? Jag vill veta allt, både bra och dåligt!
Jag har sovit på den tjockare tempurmadrassen (10-12cm?) i 10 år, sover även vintertid med öppet fönster, vänder den i princip aldrig (möjligt att den blivit vänd när jag flyttat) - och tycker att den är utmärkt för min del. Lider inte alls av att den är 'hård i låga temperaturer'. Han inte ens reflekterat över det.
Och det känns i kroppen den 4:e/5:e dagen då jag inte sovit i den.

Har också haft tempurkudde, men det var inte min kopp av te.
 
Sv: Tempurmadrass?

Håller med Lavinia i varje mening.
Har gamla ridskador som jag aldrig blir bra ifrån. Utan min älskade madrass hade jag fått gå till naprapaten stup i kvarten för att vara smärtfri. Nu går jag bara dit en eller två gånger om året!
Sover man borta så längtar man ihjäl sig efter att komma hem... -Till sin säng!
Vaknar utan värkande höfter och leder.

Nackdelen är att de är så tunga, orkar bara tvätta överdraget 2 gånger om året.

Avslutar med ett litet tips:
Om du flyttar bör du inte göra det på vintern eller noga binda om madrassen efter att du har rullat ihop den.
Min låg i en lastbil i 5 timmar och hade delvis rullat ut sig (180 bred) och var då så stor och stel att den inte gick in i huset! Den fick övernatta i ett varmgarage. ;)
 
Sv: Tempurmadrass?

KL

Tusen tack alla som har bidragit med era erfarenheter! Jag ska läsa igenom alla ordentligt och ta ställning till vad jag ska göra.
 
Sv: Tempurmadrass?

Min låg i en lastbil i 5 timmar och hade delvis rullat ut sig (180 bred) och var då så stor och stel att den inte gick in i huset! Den fick övernatta i ett varmgarage. ;)

Förlåt men hahahha:rofl:
Nåt sånt skulle utan problem kunna hända här, jag skulle troligtvis sova i garaget den natten!!

/Lavinia, som älskar att madrassen blir hård när det är kallt, så härligt att sjunka ner i den och somna på moln...
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Hej Bukedoktorn Kvinna. ålder 42 år Normal kroppsbyggnad, ingen tidigare sjukdomshistorik värt att nämna. Gymmar inte, men är mycket...
2
Svar
20
· Visningar
1 016
Senast: tott
·
Kropp & Själ Jag har ringt psykakuten två gånger idag, men båda gångerna har jag lagt på luren innan jag kommit fram. Jag tycker inte att mitt...
Svar
6
· Visningar
660
Senast: ginnies
·
Samhälle Sett uppdrag granskning nu ikväll och blir illamående över dessa avskum rent ut sagt som lurar främst äldre personer. Samtidigt har jag...
2 3 4
Svar
77
· Visningar
4 305
Senast: nullo-modo
·
Kropp & Själ Nu ligger det här ännu en dag framåt i tiden, men här är jag en söndag morgon, funderandes på mitt jobb! Jag vill dit, men har precis...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
2 869
Senast: bollen__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Uppdateringstråd
  • Hage
  • Lättare foderstrupsförstoppning

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp