Jaaaahapp.

Dan-före-dan. Nu gäller det, osv. Blir provocerad av alla som säger "det är klart du kommer klara det!" Förstår att det är av välmening men jag svarar inte bra på den sortens "pepp". Känner mer att okej, om jag INTE klarar det är det något uppenbart fel på mig.

Sen tror jag att folk tänker att jag är en sån som varit "duktig i skolan" och därför har lätt för att banka in faktakunskaper. Det är två helt felaktiga antaganden om mig. Jag är dels SÄMST på att bonka in faktakunskaper, och det har verkligen inte blivit bättre med ålder, hjärntrötthet osv. Grundskolan var katastrof för mig. Jag har pluggat länge på universitetet i vuxen ålder med goda studieresultat men det är först när jag kommit till avancerad nivå som jag verkligen fått skina. Är väldigt bra på analysera, mindre bra på att bonka in årtal som sagt. Har aldrig kuggat en tenta men det är ju för att jag har varit intresserad av ämnena jag läst. Trafikregler, bildelar och vägmärken intresserar mig exakt 0%. Vill enbart ha körkort och bil för att livet som hästägare är helt jävla omöjligt annars, tycker bilar generellt är obehagliga och luktar illa.

Nu har jag pluggat 3-4h/dag hela veckan, är så jävla trött på frågorna som ibland är helt urbota jävla korkade eller luddigt formulerade. Ex, bild på en trafiksituation och frågan lyder "Vad är störst risk här?" Ehh, definiera begreppet "störst risk" tack. Pratar vi sannolikhet, eller menas det mest kritiska som eventuellt skulle kunna inträffa?

Gaahh. Så trött på detta. Ni får gärna hålla tummarna för mig imorn.
 

Jag kuggade. 2 poäng ifrån. Känns fullständigt värdelöst just nu.

Problemet är att det inte finns några mer provtider här förrän i NOVEMBER och jag har uppkörning i Oktober. Men jag bokade in teoriprov i Jönköping 10 dagar innan uppkörningen, mina svärföräldrar bor där så jag kan nog bo hos dom då. Men ändå såååå segt, måste ta ledigt från jobbet och kuska flera mil för ett jävla teoriprov. Kuggar jag igen då vet jag inte vad jag tar mig till.
Då är du nära och du är inte värdelös. Har varit i samma sits.
Gör så nu att du pluggar på det du inte kunde så det sitter, då har du en fördel nästa gång du ska skriva. Du är inte långt ifrån att klara det. Lycka till. 👍🏻
 
Jag kuggade. 2 poäng ifrån. Känns fullständigt värdelöst just nu.

Problemet är att det inte finns några mer provtider här förrän i NOVEMBER och jag har uppkörning i Oktober. Men jag bokade in teoriprov i Jönköping 10 dagar innan uppkörningen, mina svärföräldrar bor där så jag kan nog bo hos dom då. Men ändå såååå segt, måste ta ledigt från jobbet och kuska flera mil för ett jävla teoriprov. Kuggar jag igen då vet jag inte vad jag tar mig till.

Så nära! Vet exakt hur det känns. Jag var 1 poäng ifrån den gången som jag kuggade men jag hade sån tur att jag fick en tid typ 2 dagar senare. Så jag utnyttjade tiden till att läsa på de områden som jag kuggade på eller bara var allmänt osäker på. Så försök nr 2 klarade jag det och nervositeten var icke existerande. Däremot fanns det inga tider för uppkörning innan vintern så jag var tvungen att vänta ett år innan jag fick köra upp. Då var jag dessutom tvungen att fixa fler körlektioner då det hade hunnit gå 2 år mellan tillfällena som jag kunde övningsköra pga brist på tider hos körskolan. Så jag blev färdig med kortet med några dagars marginal innan jag var tvungen att göra teoriprovet igen. Tänk den pressen på uppkörningen att veta att klarar jag inte detta måste jag börja om med allt igen! :nailbiting:

Det du kan göra är att passa på att utnyttja den extra tiden till att plugga. Be om hjälp om du är osäker så ska du se att när du väl sitter där och ska göra provet så är du redo.:up: Du är inte bunden till årstider så du slipper iallafall den pressen.:)
 
Plötsligt händer det! Andra gången gillt 😁
 

Bifogade filer

  • DC3FB2A0-D6BB-4D02-AC99-E51DCC2216F3.png
    DC3FB2A0-D6BB-4D02-AC99-E51DCC2216F3.png
    49,4 KB · Visningar: 70

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp