Testad ridvästar och hälften klarade inte testet

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare JumpForMyLove
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 27
  • Visningar Visningar 5 717
Sv: Testad ridvästar och hälften klarade inte testet

Oupps :o

Såg nu att jag skrev långsammare än jag tänkte... :cool:

Det ska så klart vara så att "sköldpaddsvästarna" är dom ENDA som passar oss med kvinnliga former a la´ bröst :angel:

Oupps :o

Såg nu att jag skrev långsammare än jag tänkte... :cool:

Det ska så klart vara så att "sköldpaddsvästarna" är dom ENDA som passar oss med kvinnliga former a la´ bröst :angel:

Hehe - jag tänkte precis svara på ditt första inlägg då jag blev väldigt fundersam :D Jag har samma problem som du och kommer nu köpa en sköldpaddsväst (troligen, har ej bestämt än) eftersom de andra är svåra att passa in. Behöver en storlek (small) för midja och längd (rygg, över axlar osv) och en större storlek (medium el. large) för att den ska räcka över... ja... brösten :o Blir jättetokigt... Just nu rider jag med en vanlig väst som är stl M och de är ju för stora kring framförallt midjan och ÄNDÅ tajt kring kvinnoklumparna... :(

*kl*

Läste också testet och trodde jag skulle få svaret om den västen jag har. Tyvärr inte!

Hade önskat att både RaceSafen och Tipperarys västar fanns med då det är två otroligt populära västar idag!!!

Något vi noterade på träningen igår var att alla hade säkerhetsväst. :bow:

//Alice

läste det, tkr det är hemskt när västarna endå är CE märkta :crazy: jag rider inte själv med väst, men jag har börjat undra om min hjälm, den är ju oxå CE märkt men hur ska man veta om den håller kraven :crazy:

[ - Knapplån - ]

Jag har pratat med affären där jag köpte min Zippa 2001 och den affären hävdar att västen är BETA 3 godkänd (vilket är lapparna på västen visade, ja lapparna är sparade :p ) och sa samtidigt att artikeln är lite missvisande (vilket jag förstår att de säger som företag)

Vad intresant, jag har iaf en godkänd ridväst, då kan jag vara stolt över den iaf xD

Skrämmande läsning!

Men jag måste bara få dela med mig av uppleverser med min ej godkända Tipperary (klass 2)!

Jag har flugit av i kanske 50 km/h på en galoppbana, under bockningar, och landat på ryggen. Inte något ont i ryggen alls, bara i huvudet, då jag blev trampad där...
Jag har flugit av rakt in i hinder och landat rakt på bommen med ryggen, men västen har gjort så att jag inte har ont alls efteråt...
Jag har flugit av under tvärvändningar rakt på ryggen, men inte har jag fått ont av det. Och det är på grund av västen!!

Denna västen har skyddat optimalt, och det hade garanterat inte skyddat bättre med någon annan väst, då denna är den mest komfortabla någonsin! Man känner knappt att den sitter på, men den skyddar helt otroligt bra ändå! Med en stelare väst, som t.ex. Racesafe eller Zippa, så hade jag istället blivit hindrad i mina rörelser, bland annat i luften under avfallningen, och dom gör då så att landningen blir mycket värre = farligare...

Nej, jag är egentligen helt imot andra västar, eftersom jag blir så hindrad i rörelserna utav dessa. Då kommer jag istället välja att rida med dessa endast när jag behöver = tävlingar, och det är under träningarna skadorna sker, iaf för mig!

Jag kommer att rida med min Tipperary på tävlingar fram tills den 31:a december, efter det så får jag väl försöka tävla ändå. Men det kommer att bli mycket mindre känslig ridning för min del, eftersom rörelserna inte kan gå igenom hela kroppen obehindrat...

Diana

Också en av anledningarna till att Tipperary sitter på mig när jag rider, alltid numera. Den är väl inte ens level 2 klassad??? Har iaf inte hittat någon form av märkning på min, förutom ett mycket kufiskt nummer. Inget EN-nr eller CE-märkning.....
Eftersom jag är senior "behöver" jag inte fundera så mycket på det.

Tror dock att den skyddar bättre än helt utan väst! En vanlig väst hämmar mer än hjälper. Märker inte alls av min Tipperary när jag rider och därför sitter den på även vid markarbete. :D

//Alice

Liknande trådar

Mat Hittade ett intressant test baserat på en undersökning av två personer vid Technical University of Zürich som upptäckte att folks äckel... 3 4 5
Svar
97
· Visningar
4 093
Senast: Ninnurur
·
Småbarn Vi fick förra veckan veta att minstingen ska utredas för autism/hjärnskada osv. Veckan efter väljer sambon att dumpa mig, storasyskonet... 6 7 8
Svar
146
· Visningar
32 226
Senast: Elendil
·
Övr. Barn Vi var nyligen på utvecklingssamtal för äldsta barnet, som går i fyran. Vid samtalet fick vi höra att han ligger väldigt långt fram i... 3 4 5
Svar
81
· Visningar
6 660
Senast: hastflicka
·
Hundhälsa Ingen rolig läsning, så de som är känsliga kanske inte ska läsa nedanför... 2 3 4
Svar
65
· Visningar
4 776

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka