Sv: Testad ridvästar och hälften klarade inte testet
Skrämmande läsning!
Men jag måste bara få dela med mig av uppleverser med min ej godkända Tipperary (klass 2)!
Jag har flugit av i kanske 50 km/h på en galoppbana, under bockningar, och landat på ryggen. Inte något ont i ryggen alls, bara i huvudet, då jag blev trampad där...
Jag har flugit av rakt in i hinder och landat rakt på bommen med ryggen, men västen har gjort så att jag inte har ont alls efteråt...
Jag har flugit av under tvärvändningar rakt på ryggen, men inte har jag fått ont av det. Och det är på grund av västen!!
Denna västen har skyddat optimalt, och det hade garanterat inte skyddat bättre med någon annan väst, då denna är den mest komfortabla någonsin! Man känner knappt att den sitter på, men den skyddar helt otroligt bra ändå! Med en stelare väst, som t.ex. Racesafe eller Zippa, så hade jag istället blivit hindrad i mina rörelser, bland annat i luften under avfallningen, och dom gör då så att landningen blir mycket värre = farligare...
Nej, jag är egentligen helt imot andra västar, eftersom jag blir så hindrad i rörelserna utav dessa. Då kommer jag istället välja att rida med dessa endast när jag behöver = tävlingar, och det är under träningarna skadorna sker, iaf för mig!
Jag kommer att rida med min Tipperary på tävlingar fram tills den 31:a december, efter det så får jag väl försöka tävla ändå. Men det kommer att bli mycket mindre känslig ridning för min del, eftersom rörelserna inte kan gå igenom hela kroppen obehindrat...
Diana