The handmaid’s tale säsong 2

Och när jag ändå håller på och postar en massa inlägg (:D) så måste jag säga att jag är väldigt nöjd med porträtteringen av Serena :love:. Skådisen är grym på att få till en spänd stämning med få ord, utan skrik och annat våldsutövande.
 
När tror ni att de börjar filma säsong 3? Tänker lite på Yvonne Strahovskis graviditet. Blir ju lite knepigt om Serena Joy helt plötsligt är höggravid. :laugh:
 
Riktigt dålig säsongsavslutning. :down: Det märks att de verkligen vill dra ut på serien, för fy :devil: rent ut sagt att göra som de gjorde i det här avsnittet.
 
Jag fattar inte hur de ska få ihop det. Ska anförare Waterford släppa igenom både Nick, Rita och June? Eller mörda alla 3?

Jag tycker det är spännande ich hoppas att det inte dröjer allt för länge innan säsong 3 är här.
 
Är också besviken på avslutningen, men förstår att de måste göra så om de ska få ihop en säsong 3. Antar att hon ska leta efter Hanna nu. Känns inte som det smartaste att göra som hon gjorde nu, och framförallt egoistiskt gentemot alla som riskerat en massa för att hjälpa henne att fly, men framförallt mot sitt spädbarn.

Jag tror att hon kommer ta kontakt med Emilys anförare, han introducerades som en alltför märklig karaktär för att släppa. Hon kan ju inte gå tillbaka till Waterfords.
 
Nu har även jag sett de sista avsnitten - och det räcker. Tycker slutet sög. Mest intressant i de sista avsnitten tyckte jag var Emilys nya ställe. En både galen och normal anförare med en fru som mad woman in the attic fast det var han själv som var galnast. Det var lovande, men nu lät han ju Emily fly.

Den här säsongen har handlat för mycket om relationer tycker jag, ettan var mer strukturer och därmed mer intressant.
 
Jag är såå trött på närbilder av Junes ansikte nu. Det är ju typ samma ansiktsuttryck hela tiden ändå?

Tyckte det blev väldigt märkligt med Emilys nya placering. Introducerades så speciellt och så tog det slut (förmodligen i alla fall) väldigt snabbt igen. Märkligt.

Vet inte hur de ska få någon logisk utveckling på Junes situation? Var ska hon ta vägen nu liksom, hon lär ju inte kunna få placeringen hos en commander efter flera rymningsförsök?
 
Vet inte hur de ska få någon logisk utveckling på Junes situation? Var ska hon ta vägen nu liksom, hon lär ju inte kunna få placeringen hos en commander efter flera rymningsförsök?

Min gissning utefter det som hände precis innan slutspurten är att Waterford drar i några trådar så att hon hamnar hos dem igen. Han är ju så störd att han tror att June gillar honom och att bara han är "snäll" så kommer hon vilja vara kvar. Dessutom går förhållandet med Serena mer och mer åt skogen så det skulle inte förvåna mig ett dugg om han försöker bli av med henne på ett eller annat vis för att sedan försöka ersätta henne med June.

Rent logiskt borde väl June skickas till kolonierna som verkar vara standardlösningen på alla problematiska element i Gilead (det och avrättning då), men eftersom hon är huvudpersonen så lär hon vara säker från det oavsett hur mycket hon gör revolt.

Samtidigt undrar jag varför de introducerade Emilys nye anförare om de inte tänkt ge honom en större roll i framtida säsonger. I och med att han hjälpte henne där på slutet så fick jag intrycket av att han kanske är en förklädd rebell? Typ tar sig an de handmaids som ingen annan vill ha pga för stökiga, och ser till att de "försvinner" till kolonierna eller liknande, men i själva verket så hjälps de ut ur Gilead?
 
Samtidigt undrar jag varför de introducerade Emilys nye anförare om de inte tänkt ge honom en större roll i framtida säsonger. I och med att han hjälpte henne där på slutet så fick jag intrycket av att han kanske är en förklädd rebell? Typ tar sig an de handmaids som ingen annan vill ha pga för stökiga, och ser till att de "försvinner" till kolonierna eller liknande, men i själva verket så hjälps de ut ur Gilead?
Jag fattade slutet lite så att det var pga honom som June fick tankarna att gå tillbaka och rädda fler, hur det nu ska gå till.
 
Samtidigt undrar jag varför de introducerade Emilys nye anförare om de inte tänkt ge honom en större roll i framtida säsonger. I och med att han hjälpte henne där på slutet så fick jag intrycket av att han kanske är en förklädd rebell? Typ tar sig an de handmaids som ingen annan vill ha pga för stökiga, och ser till att de "försvinner" till kolonierna eller liknande, men i själva verket så hjälps de ut ur Gilead?

Så här dagen efter så tycker jag definitivt att han är den intressantaste karaktären på länge i serien. Han verkade ju leva ett pre-gilead liv i sitt hus. Där var stökigt! Han drack öl. Spelade musik. Ville inte våldta en kvinna. Samtidigt höll han sin fru ungefär inlåst och hon sa att det var han som var arkitekten. bakom hela det jävla systemet. Vilket förmodligen stämde. Ändå smugglade han ut handmaids.

Dessutom spelades han av Bradley Whitford som var Josh Lyman i Vita huset. Bara det! :love:
 
Och när jag ändå håller på och postar en massa inlägg (:D) så måste jag säga att jag är väldigt nöjd med porträtteringen av Serena :love:. Skådisen är grym på att få till en spänd stämning med få ord, utan skrik och annat våldsutövande.
Jag tycker också att hon är bra. Spelar oftast under i stället för över som Elisabeth Moss tenderar göra. Hon gestaltar kluvenheten bra, hon ser definitivt nackdelarna med Gilead men orkar inte bryta sig loss mentalt, hon trillar liksom tillbaka efter varje försök. Det var nog därför hennes vidrige make lät dem hugga fingret på henne, han känner att han behöver kuva henne.
 
Jag är såå trött på närbilder av Junes ansikte nu. Det är ju typ samma ansiktsuttryck hela tiden ändå?

Tyckte det blev väldigt märkligt med Emilys nya placering. Introducerades så speciellt och så tog det slut (förmodligen i alla fall) väldigt snabbt igen. Märkligt.

Vet inte hur de ska få någon logisk utveckling på Junes situation? Var ska hon ta vägen nu liksom, hon lär ju inte kunna få placeringen hos en commander efter flera rymningsförsök?

Jag tänker att Fred vet ju inte att June har rymt, så hon kan ju faktiskt neka till det och säga att någon har stulit barnet. Jag tror att de skulle ha lätt att tro på det eftersom de nog inte skulle tro att hon skulle lämna barnet ifrån sig.
 
Så här dagen efter så tycker jag definitivt att han är den intressantaste karaktären på länge i serien. Han verkade ju leva ett pre-gilead liv i sitt hus. Där var stökigt! Han drack öl. Spelade musik. Ville inte våldta en kvinna. Samtidigt höll han sin fru ungefär inlåst och hon sa att det var han som var arkitekten. bakom hela det jävla systemet. Vilket förmodligen stämde. Ändå smugglade han ut handmaids.

Dessutom spelades han av Bradley Whitford som var Josh Lyman i Vita huset. Bara det! :love:
Men åh! Bradley Whitford! :love:
 

Bifogade filer

  • E6007219-2C10-40C4-8F6F-9A3C43EEFE02.jpeg
    E6007219-2C10-40C4-8F6F-9A3C43EEFE02.jpeg
    17,8 KB · Visningar: 28

Liknande trådar

Övr. Grenar Inför stundande hingstval 2011 är det många som grubblar vad de ska vända sig. Ifjol startades en liknande tråd och jag uppfattade...
2 3 4
Svar
78
· Visningar
25 140
Senast: supercassie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp