Sv: Tidelag nu förbjudet
Du kan inte på allvar tro att det finns någon särskild empati i människor som är så grova mot djur som dom är när dom använder dom som sexdockor.
Hallå där, tala om att tilldela folk åsikter? Har någon talat om användning av sexdockor över huvudtaget. Om folk är ömma mot dockor så väl som djur lär vara högst varierande. Det lär variera mellan en öm innerlig behandling och dödsmisshandel ( om man nu kan döda en docka). Jag har inte studerat ämnet, men jag vet åtminstone mer än du. Tidelag handlar om läggningen, vad man tänder på och inte huruvida man är våldsbenägen eller sadistisk.
Hade det inte funnits någon annan anledning att dom har sex med försvarslösa individer så hade dom lika gärna kunnat använda en docka. Dom plågas inte iallafall. Precis som att man skulle kunna påstå att en pedofil hade kunnat nöja sig med en vuxen som ser ut som ett barn men nej, det är inte enbart sexet som dom drivs av alltid. Detsamma kan jag tänka mig när det gäller djur.
Tja är man tänd på djur så är man tänd på djur. Det finns säker de som tänder på dockor också, det finns folk till det mesta. Jag kan tänka mig att de som utnyttjar djur är alltifrån de som enbart tänder på djur till desperata ensamma bönder som vill ha utlösning och använder favorit kon istället för att runka själv. Däremellan kommer de som gillar pervers sex och lite idiotiska vadslagningar etc.
Efter att ha lyssnat på pedofiler osv som inte fått hjälp, som vill få hjälp och behöver hjälp för att kontrollera sig så har jag förstått att det är en otroligt stark drift många har. Det är mera än bara själva sexet det handlar om och nej, det skulle inte förvåna mig ett dugg om det skulle gå ut över andra försvarslösa individer.
Det kan säkert tänkas att det går ut över andra försvarslösa individer när det gäller vissa zoofiler, där är vi eniga, men det skulle det i såfall gjort även utan att de givit sig på djur. Driften blir liksom inte mindre för att man förbjuder zoofili, driften är den samma oavsett på vilket sätt den tar sig uttryck.
Och sen igen, det kryllar av dåliga ryttare som har lärt sig fel i ridiningen, som behandlar hästar fel men i gott syfte. Det går inte på långa vägar att jämföra att medvetet plåga ett djur så medvetet som ett sådant övergrepp innebär, och tro det eller ej så är det inte att slicka bort lite leverpastej jag pratar om. Hade det bara varit det folk gör i sexsyfte med djur hade inte ens lagen kommit tror jag.
Nähä kan det inte jämföras, jag har åtminstone gjort det helt utan bekymmer och flera gånger, jag måste vara ett geni

. Folk som tänder på djur plågar inte per automatik dem medvetet, det finns säkert de som har sex med djur och tror att de ger djuret njutning (och kanske lyckas med det) likväl som de som medvetet skadar liksom det finns hänsysnfulla ryttare och de som medvetet gör hästen illa.
Är det det enda du tror folk utsätter djur för när det kommer till sex? Det är löjligt. Är det pga det som du tror lagen kom till?
Nu är det oklart vad du syftar på med "det" men djurskyddslagen täcker allt utom äckelfakotorn när det gäller djursex ( den kunde för all del bli bättre och brott mot den prioriteras högre). Och grattis, har du också kommit fram till att lagen är lite löjligt då den defakto kommit till just för äckelfaktorns skull.