Tidelag nu förbjudet

Sv: Tidelag nu förbjudet

Stor skillnad på "vanlig" barngrymhet mot djur och det som de som blir grovt kriminella gör.

Och det är inte bara seriemördare utan grovt kriminell? De vi pratar om är de som från barn går till tonåren och unga män som inte slutar med att plåga djur när de eg borde göra det när man får ett medvetande om att de kan lida

Vad är vanlig barngrymhet? Vem/vilka är de grovt kriminella? Hitler? Son of Sam? KBT? Sobhraj? Snowden? Assange? Kapten Klänning? Putin? Idi Amin? Breivik? Exxon Valdez kapten? Kapten Schettino? Yassir Arafat? Bin Ladin? Jesus? Mata Hari? Quisling? Cesil Rhodes? Charles Manson? Muammar Khadaffi? Pinochet? Nero? Menachem Begin? BP?

Du kanske skulle läsa på lite om psykopati o seriemördare?

Nu är det dock inte bara seriemördare som är grymma mot djur utan i princip alla som begår grova brott.

Strängare straff gör att man blir försiktigare. Och det var väl inte direkt vanlig barn okunskap utan mer riktat plågeri och där har man gått förbi barnaåldern

Det måste vara därför dödsstraff är så preventiva, hoppsan, det var de ju inte, annat än för den som avrättas.

Grazing pekade på att den nya lagen skulle kunna avskräcka folk från tidelag och i förlängningen då att förgripa sig mot människor.
Fast det har jag inte menat på, straff avskräcker väldigt sällan, men dom skulle kunna få eventuell hjälp och kanske fångas upp lite tidigare om dom har en sån empatibrist det ändå innebär att utsätta djur för sådant. Lära sig att hantera den och då blir risken lite mindre att andra råkar ut för dom.

Har dom dessutom en sådan anmälan mot sig så kanske man ska se upp på ett eller annat sätt att sälja djur till dom. Om man nu vill kolla upp dom.

jag tvivlar på att det finns något vetenskapligt stöd i att tidelag leder till mer sexualbrott på människor. Det troliga är snarere tvärt om, att om det inte finns tillgång till djur så kan personerna ta ut sin sexuella frustratin på annat håll.
Du kan inte på allvar tro att det finns någon särskild empati i människor som är så grova mot djur som dom är när dom använder dom som sexdockor. Hade det inte funnits någon annan anledning att dom har sex med försvarslösa individer så hade dom lika gärna kunnat använda en docka. Dom plågas inte iallafall. Precis som att man skulle kunna påstå att en pedofil hade kunnat nöja sig med en vuxen som ser ut som ett barn men nej, det är inte enbart sexet som dom drivs av alltid. Detsamma kan jag tänka mig när det gäller djur.
Vad har du för källa till att den sexuella driften leder till att man utnyttjar djur som mår dåligt men det inte finns andra lika starka drifter som får folk att rida en häst som mår dåligt? Du har aldrig hört talas om vinnar instinkt? Begär efter pengar eller ren skär okunskap?
Efter att ha lyssnat på pedofiler osv som inte fått hjälp, som vill få hjälp och behöver hjälp för att kontrollera sig så har jag förstått att det är en otroligt stark drift många har. Det är mera än bara själva sexet det handlar om och nej, det skulle inte förvåna mig ett dugg om det skulle gå ut över andra försvarslösa individer.

Och sen igen, det kryllar av dåliga ryttare som har lärt sig fel i ridiningen, som behandlar hästar fel men i gott syfte. Det går inte på långa vägar att jämföra att medvetet plåga ett djur så medvetet som ett sådant övergrepp innebär, och tro det eller ej så är det inte att slicka bort lite leverpastej jag pratar om. Hade det bara varit det folk gör i sexsyfte med djur hade inte ens lagen kommit tror jag.
Mitt sunda förnuft säger mig förresten att ett djur far mindre illa av att slicka leverpastej än att bli instängd, slaktad, fråntagen sina kalvar eller riden mot sin vilja.
Är det det enda du tror folk utsätter djur för när det kommer till sex? Det är löjligt. Är det pga det som du tror lagen kom till?

Du kan inte på allvar tro att det finns någon särskild empati i människor som är så grova mot djur som dom är när dom använder dom som sexdockor.
Hallå där, tala om att tilldela folk åsikter? Har någon talat om användning av sexdockor över huvudtaget. Om folk är ömma mot dockor så väl som djur lär vara högst varierande. Det lär variera mellan en öm innerlig behandling och dödsmisshandel ( om man nu kan döda en docka). Jag har inte studerat ämnet, men jag vet åtminstone mer än du. Tidelag handlar om läggningen, vad man tänder på och inte huruvida man är våldsbenägen eller sadistisk.

Hade det inte funnits någon annan anledning att dom har sex med försvarslösa individer så hade dom lika gärna kunnat använda en docka. Dom plågas inte iallafall. Precis som att man skulle kunna påstå att en pedofil hade kunnat nöja sig med en vuxen som ser ut som ett barn men nej, det är inte enbart sexet som dom drivs av alltid. Detsamma kan jag tänka mig när det gäller djur.
Tja är man tänd på djur så är man tänd på djur. Det finns säker de som tänder på dockor också, det finns folk till det mesta. Jag kan tänka mig att de som utnyttjar djur är alltifrån de som enbart tänder på djur till desperata ensamma bönder som vill ha utlösning och använder favorit kon istället för att runka själv. Däremellan kommer de som gillar pervers sex och lite idiotiska vadslagningar etc.

Efter att ha lyssnat på pedofiler osv som inte fått hjälp, som vill få hjälp och behöver hjälp för att kontrollera sig så har jag förstått att det är en otroligt stark drift många har. Det är mera än bara själva sexet det handlar om och nej, det skulle inte förvåna mig ett dugg om det skulle gå ut över andra försvarslösa individer.
Det kan säkert tänkas att det går ut över andra försvarslösa individer när det gäller vissa zoofiler, där är vi eniga, men det skulle det i såfall gjort även utan att de givit sig på djur. Driften blir liksom inte mindre för att man förbjuder zoofili, driften är den samma oavsett på vilket sätt den tar sig uttryck.

Och sen igen, det kryllar av dåliga ryttare som har lärt sig fel i ridiningen, som behandlar hästar fel men i gott syfte. Det går inte på långa vägar att jämföra att medvetet plåga ett djur så medvetet som ett sådant övergrepp innebär, och tro det eller ej så är det inte att slicka bort lite leverpastej jag pratar om. Hade det bara varit det folk gör i sexsyfte med djur hade inte ens lagen kommit tror jag.
Nähä kan det inte jämföras, jag har åtminstone gjort det helt utan bekymmer och flera gånger, jag måste vara ett geni ;). Folk som tänder på djur plågar inte per automatik dem medvetet, det finns säkert de som har sex med djur och tror att de ger djuret njutning (och kanske lyckas med det) likväl som de som medvetet skadar liksom det finns hänsysnfulla ryttare och de som medvetet gör hästen illa.

Är det det enda du tror folk utsätter djur för när det kommer till sex? Det är löjligt. Är det pga det som du tror lagen kom till?

Nu är det oklart vad du syftar på med "det" men djurskyddslagen täcker allt utom äckelfakotorn när det gäller djursex ( den kunde för all del bli bättre och brott mot den prioriteras högre). Och grattis, har du också kommit fram till att lagen är lite löjligt då den defakto kommit till just för äckelfaktorns skull.

Senast ändrad:

Fast det har jag inte menat på, straff avskräcker väldigt sällan, men dom skulle kunna få eventuell hjälp och kanske fångas upp lite tidigare om dom har en sån empatibrist det ändå innebär att utsätta djur för sådant. Lära sig att hantera den och då blir risken lite mindre att andra råkar ut för dom.

Har dom dessutom en sådan anmälan mot sig så kanske man ska se upp på ett eller annat sätt att sälja djur till dom. Om man nu vill kolla upp dom.

Zoofiler behöver inte alls vara empatilösa djurmisshandlare, de kan mycket väl ha en mycket god relation med djuret. Zoofili handlar som sagt om läggningen, att tända på djur, inte om huruvida man klarar av att känna empati.

Vad jag vet så ger zoofili ganska lindriga straff (max 2 års fängelse) och vad jag vet finns det inga rehabiliteringsprogram inom kriminalvården som riktar sig till med de problemen och några planer på det. Sannolikheten att man fångar upp problemen över huvudtaget, tidigt eller sent, är låg om inte obefintlig. Framtiden får utvis om någon ens blir dömd.

Stor skillnad på "vanlig" barngrymhet mot djur och det som de som blir grovt kriminella gör.

Och det är inte bara seriemördare utan grovt kriminell? De vi pratar om är de som från barn går till tonåren och unga män som inte slutar med att plåga djur när de eg borde göra det när man får ett medvetande om att de kan lida

Och hur vet du skillnaden på "vanlig" barngrymhet och någon som kan utvecklas till psykopat?
Grymheten mot djur sitter ofta i tills de blir vuxna och börjar ta ansvar för sitt liv och maka/sambo. Först då kan en psykiatriker börja fundera på beteendet

Om du anser dig veta hur man skiljer ut psykopaterna på ett tidigt stadie, meddela gärna, för psykiatrin klarar inte av det än....

Samt varför anser du att det enbart är unga män som visar dessa tendenser, när historien visar att det ofta är kvinnorna i deras liv som skjuter på? (Annika Östberg pushade sin kille att skjuta, Bonnie var den drivande parten i Bonnie and Clyde, Mansons tjej eggade honom till dråp mfl )

Och det är ju bevisat att så är fallet, man har ju kommit fram till att mördare plågar djur till att börja med innan de går över till människor

Det är nog säkrast att vi förbjuder all ridning, körning och tävlingar med hästar eftersom att så många djur far illa av det.
Bara för säkerhets skull.
Tänk så många hästar som skulle slippa lida då.

Det är nog säkrast att vi förbjuder all ridning, körning och tävlingar med hästar eftersom att så många djur far illa av det.
Bara för säkerhets skull.
Tänk så många hästar som skulle slippa lida då.

Det är väl inte samma sak som att man medvetet tycker om att se sin katt kokas i olja.

Var lite realist

Menar du att det är ett kännetecken för zoofiler? Att de önskar se sin katt kokas i olja eller?

Och du menar att I_U ska vara realist...

Zoofiler behöver inte alls vara empatilösa djurmisshandlare, de kan mycket väl ha en mycket god relation med djuret. Zoofili handlar som sagt om läggningen, att tända på djur, inte om huruvida man klarar av att känna empati.
Ja, precis som pedofiler kan ha med barn, dom är heller inga empatilösa typer oftast. Det gör det inte rätt att våldta någon. Inte ens om man tycker om och tar hand om individen i övrigt.
Vad jag vet så ger zoofili ganska lindriga straff (max 2 års fängelse) och vad jag vet finns det inga rehabiliteringsprogram inom kriminalvården som riktar sig till med de problemen och några planer på det. Sannolikheten att man fångar upp problemen över huvudtaget, tidigt eller sent, är låg om inte obefintlig. Framtiden får utvis om någon ens blir dömd.
Och därför är det lika bra att låta dom hållas?

Kl
Detta är ju löjligt, handlar om att våldta djur och det verkar som att det faktiskt är så illa ställt att vissa faktiskt tycker det är okej sålänge det inte blir långvariga fysiska skador eller att det går att bevisa.

Att inte heller kunna se skillnaden på en människa som i välmening rider och tar hand om sin häst och på en som medvetet åstadkommer eventuella skador psykiskt som fysiskt på sitt djur genom att våldta det, är inte klokt det här. Det är fel även om inte djuret får allvarliga skador. Det är inte friskt att våldta något djur.

Senast ändrad:

Att tro att djuren lider psykiskt av att granngubben sätter på en ko är att förmänskliga rätt rejält.

Djurplågeri finns det som sagt redan lagar mot.

Det är väl inte samma sak som att man medvetet tycker om att se sin katt kokas i olja.

Var lite realist

Jag tror, helt realistiskt, att förbudet mot djursex inte hjälper mot att någon kokar en katt i olja.
Det är ju inte sex på något vis.

Detta är ju löjligt, handlar om att våldta djur och det verkar som att det faktiskt är så illa ställt att vissa faktiskt tycker det är okej sålänge det inte blir långvariga fysiska skador eller att det går att bevisa.
Det är skillnad på att våldta och att ha sex med.
Lagen förbjuder att ha sex med.
Att våldta djur var redan förbjudet sedan tidigare då det medför lidande för djuret.

Att inte heller kunna se skillnaden på en människa som i välmening rider och tar hand om sin häst ....
Massor av hästar tar skada av ridning.
Många fler än av djursex.
Därför så skulle hästarnas välmående öka mycket mera om de slapp att bli ridna på.
Många som rider på sina hästar slår på dem och tvingar dem på andra sätt att göra saker som de inte vill.
Och detta sker vad jag vet helt medvetet.

Jag har sett massor av exempel på ryttare och hästägare som slår hästar.
Samt skadorna som det åsamkat.
Men aldrig några skador på en häst efter att någon har haft sex med den.

Jag kan på rak arm räkna upp massor av människor som har slagit på en häst.
Alltså medvetet åsamkat hästen smärta.

Att tro att djuren lider psykiskt av att granngubben sätter på en ko är att förmänskliga rätt rejält.

Så du menar alltså på allvar att det är okej om någon håller fast och tvingar sig på en hund sålänge inte hunden får fysiska skador av det? Det handlar om rena våldtäkter och nej det är långt ifrån att alla hundar eller smådjur som får fysiska men, är det verkligen rätt att låta djur vara rena knulldockor? Bara dom inte tar fysisk skada så okej eller?

Kanske ny ras att avla fram? Knulldockehund, den behöver ju faktiskt inte få fysiska men och då är det helt fritt fram att förgripa sig på dom. Djur lider ju tydligen inte psykiskt på något vis och kan därför bli utsatta för övergrepp utan psykiska men.

lil-sis -skriver

Du svarar
Så du menar alltså på allvar att det är okej om någon håller fast och tvingar sig på en hund sålänge inte hunden får fysiska skador av det?

Den enda slutsatsen jag kan dra av detta är att du inte vet skillnaden mellan hund och ko och ej heller skillnaden mellan våldtäkt och att sätta på.

Senast ändrad:

Kanske ny ras att avla fram? Knulldockehund, den behöver ju faktiskt inte få fysiska men och då är det helt fritt fram att förgripa sig på dom. Djur lider ju tydligen inte psykiskt på något vis och kan därför bli utsatta för övergrepp utan psykiska men.

Är det för eget bruk? Det tycks bara vara du som är intresserad åtminstone, ingen annan har ens antytt något om knulldockor. Och ingen annan nämner att det skulle vara okej med övergrepp på djur. Har du ens läst folks inlägg eller fantiserar du fritt i hopp om att vinna poäng?

Djur lider ju tydligen inte psykiskt på något vis och kan därför bli utsatta för övergrepp utan psykiska men.
Du tar upp hundar och smådjur.
De kan man med garanti veta att de lider.
De är för små för att bli penetrerade av människohanar.
Om de lider av att slicka leverpastej från sin mattes muff kan kan vi däremot inte veta.

Om vi i stället tar kor och hästar där en hel människoarm får plats, så hamnar vi i avdelningen ingen fysisk smärta.
Och där kan man inte visa något psykiskt lidande heller.
En människopenis är så oerhört liten jämfört med en hingstlem.

Författaren av artikeln vekar ha samma problem som du med att skilja på sexuellt övergrepp och sexuellt umgänge.
Övergreppen har varit förbjudna även före denna nya lag och nu så är även sexuellt umgänge förbjudet.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Jag vet att jag har skrivit tidigare men jag blir för ledsen av att läsa om det och jag har inget minne av vad jag har skrivit pga... 2
Svar
22
· Visningar
2 556
Senast: Dentaku
·
Kropp & Själ Hej! Jag har efter en sjukgymnast och otroped felbehandlat mig fått förlorad inkomst och sjukskrivning i 7 månader. Jag fick första... 2 3 4
Svar
66
· Visningar
5 565
Senast: Sassy
·
R
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag kommer emellanåt på mig själv med att ta en titt om min dotter @EmmaFilippa skrivit något här. Detta trots att jag mycket väl vet... 6 7 8
Svar
140
· Visningar
19 687
Senast: Raderad medlem 147980
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Har pratat med en läkare nu på företagshälsovården. Det var intressant. Första gången jag var på FHV kände jag inte att jag och läkaren...
Svar
2
· Visningar
1 029
Senast: Sasse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka