tidningsströ

maiagull

Trådstartare
Är det nån som använder det istället för spån? Fungerar det bra isåfall? :p Kan man blanda det med spån?
 
innan använde vi papper och spån.
och det funkade utmärkt. :)
 
Jag använder tidningsströ till min häst. Jag tycker det funkar jätte bra. Det är framförallt dammfritt vilket jag tycker är väldigt bra. Sen är det väldigt billigt i jämförelse med spån. På anläggningen där jag har min häst finns en pappersrivare så folk tar med sina tidningarna så rivs dom på plats.
 
Vi har haft det under en period. Jag tycker att det funkade bra. Vi hade en pappersrivare i stallet, men jag tror att man kan köpa på "bal" också.
 
Vet du om det är en speciell pappersrivare eller går det lika bra med en dokumentförstörare? :confused:
 
Bekanta till oss har papper till sina hästar.
Personligen tycker jag att det är lite knepigt att mocka :crazy:... Vet inte om jag bara är känslig, men jag tycker att det luktar lite skumt (inte så konstigt iofs, gamla tidningar juh...).
De tar emot papper och tidningar som de river i egen pappersrivare, och på så sätt får de ju sitt strö nästintill gratis. Så ekonomiskt är det ju om inte annat.

Dokumentförstörare är ingen hit, i alla fall inte om du tänker på en sån som maler i långa strimlor...
 
Jag kan tänka mig att det luktar lite skumt. Fast jag tänkte blanda med spån eftersom det är billigare. Om det är möjligt. Det finns ju annat jag hellre lägger pengarna på om det går. :p

Vad använder dom för pappersrivare :confused:
 
vi köpte från yxnarum.
har man inte möjlighet att hämta ,så kör dom ut det till en.
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag har funderat på det här med att ha häst i en ekonomisk kris, klarar man det om man bor själv och har en medelinkomst? Tycker också...
2 3
Svar
54
· Visningar
5 926
Senast: animalasia
·
Avel Önskar tips på svensk stammade halvblods hingstar. (SWB godkända) Har en vän som har ett sto med gammal svensk halvblodstamstam som vi...
Svar
13
· Visningar
1 493
Senast: jemeni
·
Anläggning Hej. Tänkte höra lite med er vad ni skulle kunna tänka er att betala i stall hyra? Jag hyr ut idag men det är en evig diskution om pris...
4 5 6
Svar
112
· Visningar
8 879
Senast: Sorgsen
·
Foder & Strö Jag funderar på att byta från vanlig halmbädd där hela boxen mockas igenom varje dag till permanentbädd. Står i kallstall, så jag vill...
Svar
3
· Visningar
611
Senast: tanten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vårföräldrar 2024
  • Gråter du?
  • Vad gör vi? Del CXCVI

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp