Bukefalos 28 år!

Tidöavtalet- lärare och läkare ska ange sina patienter och elever

Följer man inte lagen och begår tjänstefel så är ju det straffbart. Då hoppas jag arbetsgivaren gör löneavdrag iform av böter eller ger dom sparken så lär dom sig nog. Och får dom sparken så utgår inga bidrag eller A- kassa när dom begått tj-fel och så ska dom hamna i belastningsregistret hos polisen så lär nog ingen arbetsgivare ge dom nåt mer jobb eftersom allt fler arbetsgivare begär utdrag i belastningsregistret innan dom anställs
Lycka till med att bemanna vården på sikt då.
 
Ja dom som inte ska vara i landet ska inte kunna gömma sig. Det är glasklart från alla myndigheter
Okej.
Själv tycker jag att angiveri är ungefär så orimligt som något kan bli.

Du menar att barn, som det handlar om att lärare ska ange bara ska skickas ut? Ta killen som sålt alla majblommor- han har inget uppehållstillstånd trots att han är född här, ska han och andra barn köras ut menar du?
 
Följer man inte lagen och begår tjänstefel så är ju det straffbart. Då hoppas jag arbetsgivaren gör löneavdrag iform av böter eller ger dom sparken så lär dom sig nog. Och får dom sparken så utgår inga bidrag eller A- kassa när dom begått tj-fel och så ska dom hamna i belastningsregistret hos polisen så lär nog ingen arbetsgivare ge dom nåt mer jobb eftersom allt fler arbetsgivare begär utdrag i belastningsregistret innan dom anställs
Ska legitimationen ryka också, eller ska läkare och sjuksköterskor kunna fortsätta jobba i ett annat land?

Eller ska vi ha ett Sverige där läkare och sjuksköterskor går på socialbidrag för att de skött sitt jobb = se till alla patienters behov av vård.
 
Det fattar jag inte. Utvisa folk med jobb och inkomst men gör våldtäktsmän till svenska medborgare medan dom väntar på domän.

Jag vill inte riktigt polarisera det på det sättet, det är ju inte så att alla som får avslag är "goda" medborgare eller att alla som får stanna är "dåliga" medborgare. Men ja, har en lyckats få jobb (speciellt inom ett bristyrke) så borde det vara lättare att få uppehållstillstånd. Regelverket behöver nog ses över där (med förbehåll att jag har ingen som helst aning om hur det ser ut eller hur praxis är).

Men som sagt, kicka ut folk som redan kan svenska och rutinerna för att sedan i panik ta in annan utländsk personal (som i det här fallet) som inte kan språket eller rutinerna känns väldigt konstigt.
 
Jag jobbar i socialtjänsten och vi har pratat massor om detta. Det kommer inte vara lättare att rekrytera till socialtjänsten om man ska agera angivare, är knappast den rollen man är ute efter när man utbildar sig till socionom. Jag kommer definitivt inte ange några klienter, istället kommer vi se till att inte veta var papperslösa bor.
 
Well, samarbetar man som regering med SD så blir det väl ett måste... :yuck:

För de som inte såg det uppenbara i det innan valet så är det i alla fall glasklart nu. Men även om jag såg det som uppenbart att det sluttande planet skulle vara där och förstöra vårt land, så såg inte heller jag att SD skulle lyckas, utan nämnvärt motstånd från övriga, få det att slutta så in i helvete mycket och sedan låta SD snällt knuffa ner marionettregeringen nerför det, steg för steg.

Kudos för all personal som vägrar agera angivare om den här barocka iden realiseras, jag är gärna med och protesterar och samlar in pengar till för att betala eventuella konsekvenser för de som står starkt upp för sina medmänniskor.
 
För de som inte såg det uppenbara i det innan valet så är det i alla fall glasklart nu. Men även om jag såg det som uppenbart att det sluttande planet skulle vara där och förstöra vårt land, så såg inte heller jag att SD skulle lyckas, utan nämnvärt motstånd från övriga, få det att slutta så in i helvete mycket och sedan låta SD snällt knuffa ner marionettregeringen nerför det, steg för steg.

Kudos för all personal som vägrar agera angivare om den här barocka iden realiseras, jag är gärna med och protesterar och samlar in pengar till för att betala eventuella konsekvenser för de som står starkt upp för sina medmänniskor.
Nej, jag trodde inte heller att SD skulle kunna ställa SÅ många krav, och då var jag ändå extremt domedagstänkande innan valet.

Här är förresten ett bra initiativ av vårdpersonal: https://viangerinte.se/
 
Följer man inte lagen och begår tjänstefel så är ju det straffbart. Då hoppas jag arbetsgivaren gör löneavdrag iform av böter eller ger dom sparken så lär dom sig nog. Och får dom sparken så utgår inga bidrag eller A- kassa när dom begått tj-fel och så ska dom hamna i belastningsregistret hos polisen så lär nog ingen arbetsgivare ge dom nåt mer jobb eftersom allt fler arbetsgivare begär utdrag i belastningsregistret innan dom anställs
Sverige kommer krascha och arbetsgivare väljer att sparka den personal som vägrar angiveri. Majoriteten av personalen i skola och sjukvård kommer vägra så att arbetsfria dem kommer inte vara ett alternativ.
 
Dessutom så ser 'gömda elever likadana ut i klasslistorna, oavsett vilken anledning de är gömda av. Tex vid hot mot elev/familj.

Ska man bara outa dem och se röjandet av deras 'hemliga identitet' som collateral damage? Oj hoppsan, nu hittade din våldsamma pappa dig och misshandlade dig men det är ok! för du hade kanske kunnat vara olaglig!
 
Följer man inte lagen och begår tjänstefel så är ju det straffbart. Då hoppas jag arbetsgivaren gör löneavdrag iform av böter eller ger dom sparken så lär dom sig nog. Och får dom sparken så utgår inga bidrag eller A- kassa när dom begått tj-fel och så ska dom hamna i belastningsregistret hos polisen så lär nog ingen arbetsgivare ge dom nåt mer jobb eftersom allt fler arbetsgivare begär utdrag i belastningsregistret innan dom anställs
Ok du gillar angiveri-samhället. Hur känner du inför sådant som nazism och fascism och annan extremhöger?

Det känns som en alltmer berättigad fråga, jag vill liksom veta vad vi faktiskt har att göra med här, är du hardcore angiveri och slopa mänskliga rättigheter eller är du vad SD antagligen brukar kalla sina samarbetspartier för alltså något i stil med "en nyttig idiot"?
 
Ok du gillar angiveri-samhället. Hur känner du inför sådant som nazism och fascism och annan extremhöger?

Det känns som en alltmer berättigad fråga, jag vill liksom veta vad vi faktiskt har att göra med här, är du hardcore angiveri och slopa mänskliga rättigheter eller är du vad SD antagligen brukar kalla sina samarbetspartier för alltså något i stil med "en nyttig idiot"?
@Smoothi kanske borde flytta till Ryssland. Det är ett angiverisamhälle med en starkt kontrollerande statsapparat. Precis vad personen eftersträvar.
 

Liknande trådar

Äldre Sjukvården ska det förstås stå. Känner mig både förbannad och besviken. Nästan uppgiven. (men inte riktigt. Då skulle jag ju inte vara...
24 25 26
Svar
515
· Visningar
38 632
Senast: Korven
·
Övr. Hund Jag vill berätta för er om en mycket speciell hund. En Finsk lapphund kom till oss den 25:e September 1997. Jag satt hemma hos min...
2
Svar
25
· Visningar
3 469
Senast: Disen
·
Hästmänniskan Nu vet jag inte om tråden hamnat helt fel, då den till störst del involverar en skada. Jag är 15 år, och har min första sommarhäst, kan...
2
Svar
26
· Visningar
3 355
Senast: Krillan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Senast tagna bilden XV
  • Guldfasanerna
  • Optimala foderrutiner?

Hästrelaterat

  • Födda 2022
  • Dålig eftersmak av vc-finalen i dressyr
  • Ljus prick i ögat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp