Tidsåtgång morgonbestyr före skola/jobb?

strawberrysylt

Trådstartare
Ja, som rubriken lyder; hur lång tid tar ni på er från att väckarklockan ringer tills ni stiger utanför ytterdörren en morgon när ni ska till skolan eller jobbet?

Och till vad går tiden? Vad jobbar ni med eller vad studerar ni till?

Jag är nyfiken eftersom jag och min granne verkar vara varandras motpoler - jag hör henne börja greja i köket 80 minuter innan jag hör henne stänga ytterdörren och gå hemifrån.

För min egen del tar jag ca 15-20 minuter på mig nu för tiden när jag kommit på att jag inte vill stressa, tidigare var det ca 7 minuter.

Men då kliver jag bara upp, går på toa, tar fram matlådan, klär på mig och går. Sminkar mig inte, använder jobbets kläder på jobbet och dricker kaffe och äter frukost på jobbet.
Hade jag sminkat mig, använt privata kläder och ätit frukost hemma hade det ju sett annorlunda ut.
 
En timme - fodrar hästar i morgonrock, klär mig, äter frukost, borstar tänderna, packar väskan, släpper ut hästarna. Jag hade kunnat snabba upp det hela avsevärt, men jag vill ge hästarna minst 45 min att äta, helst minst en timme. I morgon ska jag med ett tidigt flyg och maken tar hästarna - då tar det nog ca 10 min från jag går upp till jag sitter i bilen, allt förbereds ikväll.
 
Jag kliver upp 4:45, men åker inte hemifrån förrän ca 6:30. Jag har hästarna att fixa med, så det lägger väl på en sådär 20 minuter på morgonen. Men faktum är att jag älskar att slippa stressa. Jag vill hinna göra mig ordning i lugn och ro. Duschar alltid på morgonen, men tvättar bara håret ibland. Vill sitta med datorn och dricka kaffe och äta frukost. Visst skulle jag kunna göra mig färdig mycket snabbare, men jag vill inte... :)
 
Äter frukost på jobbet, så går upp, går på toa, borstar tänderna, klär på mig. Ibland sminkar jag mig lite snabbt. Hämtar matlåda från kylen och tar på mig ytterkläder. 10-20 min tar det beroende på hur länge jag snoozar :p jag börjar för tidigt på morgonen för att orka vara uppe långt innan jag går hemifrån. Den dag i veckan jag börjar sent går jag upp så jag har ca 40 min, men då äter jag frukost hemma
 
En timme. Minst hälften av det är snoozande. Resterande tid går åt till att gå på toa, klä på mig, packa matlåda och äta frukost. En vardag brukar jag också ägna ca 5 minuter åt att sminka mig och få håret ur vägen.
 
Jag går upp klockan fem. Klär på mig jobbkläderna, dricker en kopp kaffe, tar hand om katterna. Sätter mig i bilen 05.45, är framme på jobbet 05.55. Börjar jobba 06.00.
Skulle kunna sova en stund till utan att behöva stressa, går upp vid fem av gammal vana.
 
Börjar jag tidigt, dvs att jag inte rider innan jobbet så går jag upp 20 minuter innan jag ska gå.
Klär på mig, sätter upp håret, smörjer ansiktet, borstar tänderna, sminkar mig lätt, städar kattlådan och sen går jag.
Jobbar som tågvärd.

Ganska sällan jag har den typen av tider.
 
En dryg timme helst (klockorna ringer tidigare men jag snoozar gärna alldeles för länge...).

Jag duschar, sminkar mig, fixar håret. Matar katten, dricker kaffe och snabbkollar nyheter. Kanske får lite klädpanik och behöver stryka något. ;)

Jag skulle hinna iväg på kortare tid men jag ogillar att stressa på morgonen (det gör jag jämt annars) och stunden vid köksbordet med dagens första (och största) mugg kaffe och prilla är guld.
 
Vaknar mellan 6 och 7, har en mänsklig väckarklocka :grin:. Åker till förskolan kl 8.40 ungefär. Kan låta som mycket tid, men med två barn så kan det till och med bli en smula jäktigt. :p
 
Jag går till jobbet vid 8.30. Går upp mellan 7 och 7.30. Beror på hur trött jag är.

Jag äter frukost i lugn och ro, tvättar ansiktet, går på toa, klär på mig jobbkläder, fixar håret, sminkar mig ibland och ibland inte, gör i ordning barnet till förskola (tillsammans med pappan), kollar på nyhetsmorgon. Jag avskyr att stressa.
 
Jag stiger upp två timmar innan jag ska åka hemifrån om jag ska rasta hunden, han får en ordentlig promenad (ca. en timme). När jag rastat honom dricker jag kaffe, sminkar mig lite och klär på mig ordentliga kläder eftersom promenaden utförts i mindre representativa kläder :p

Om sambon rastar hunden stiger jag upp 20 minuter innan avfärd, går på toa, sminkar mig lite snabbt och klär på mig. De dagarna hinner jag inte med kaffe :laugh:
 
Jag går upp kvart i sex, lagar + äter frukost och ägnar lite tid framför morgon-tv och ”vaknar”. Toalettbestyr och påklädning tar 10 minuter och sen några yra minuter när jag letar efter diverse saker jag borde veta var jag har... På med ytterkläderna och till bussen som går 06.40.
Ibland kliver jag upp halv sex för morgondusch innan frukost.

Försover jag mig så kan jag såklart bli färdig på 10 min men hatar verkligen att stressa på morgonen. Kommer jag dessutom ”försent” till jobbet (dvs direkt till morgonmötet) är det katastrof... Och utan frukost fungerar jag inte alls. Första kaffet dricks på morgonmötet kvart i åtta.

Så jag behöver lugn och ro på morgonen, både hemma och på jobbet.
 
Om jag börjar 7.30 (har dock samma tidsplan oavsett starttid, dvs klockan ringer en timme före jobbet börjar)
6.30, klockan ringer
6.30-7.00, snoozar, kollar mobilen
7.00, kliver upp, klär på mig, borstar tänder (äter om jag är hungrig, annars finns frukostrast på jobbet), packar med ev ridkläder om jag ska till hästen direkt efter jobb
Ca 7.15 (senast 7.20), låser ytterdörren och kör till jobbet. Är framme nån minut innan jag börjar så klär av mig och sen är det jobb.
 
Klockan ringer 6.40. Lämnar hemmet 7.45. På den tiden duschar jag, klär på mig, dricker kaffe och äter frukost. Barnens pappa och jag hjälps åt att göra i ordning barnen.
 
Ca 20 min. Går upp och ger hundarna mat/borstar tänder/klär på mig. Sen ut en sväng med hundarna och så åker jag till jobbet. :up:
 
Klockan ringer 05.30, går ut med hunden till typ 06.30 sen sminka mig, klä på mig, dricka kaffe, glo på nyheterna. Cyklar till jobbet typ 07.30. Börjar 8 men brukar vara på plats tjugo i. Skönt att börja lugnt plus flexar ut den tiden på eftermiddagen.
 
Kul att läsa allas svar! Hittills verkar det vara fler som är som mig än som är som min granne.

Duschar alltid på morgonen, men tvättar bara håret ibland.

Det här också intressant, tycker jag! Om man är kvälls- eller morgonduschare. Jag skulle aldrig få för mig att duscha på morgonen en jobbmorgon! Glömde kanske det viktigaste förresten, vilken tid jag börjar. Börjar 7.00 (ngn enstaka gång 7.30) och då har jag ca 40 min promenad eller 15-20 min på cykel till jobbet.

En timme. Minst hälften av det är snoozande.

Och det här också! Jag snoozar aldrig själv, skulle bara bli tröttare av det tror jag. Går upp vid första pipet.
 

Liknande trådar

Skola & Jobb Började nytt jobb för 2 veckor sedan. Ingen överlämning har funnits eller upplärning utav arbetsuppgifter, utan jag får springa och ta...
2
Svar
37
· Visningar
4 182
Senast: Soapbubble
·
Skola & Jobb I mitt yrke så är det vanligt att man får utbildningar för att avancera, kunna utföra svårare felsökningar, få mer ansvar osv. Detta...
2
Svar
37
· Visningar
2 093
Senast: Sol
·
  • Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
6 278
Senast: Calmiche
·
Katthälsa Min katt verkar vara otursförföljd. Ingen verkar veta exakt vad som hänt, men jag skall försöka beskriva så gott jag kan. I går vid två...
Svar
14
· Visningar
4 894
Senast: Hoarfrost
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp