Bukefalos 28 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
...hon fick droppet i torsdags - så...ja jag vet inte. Just nu är den inte direkt bättre.
 
:o :eek: :cry:

Den hade ju en halveringstid (verkningstid) på 96 timmar, och då kan det hända att biverkningarna kommer långt senare.
Ditt sto är ganska gammalt, och gamlingar brukar ha dålig njurfunktion - alltså måste man ge mycket mindre dos eftersom kroppen inte kan ta mer åt gången.

Tråkigt. Riktigt tråkigt. :cry:
 
Tack!
Jag har idag beslutat att vackra vina ska få somna in, så nu slipper hon oroa sig mer, min vackra ängel..:cry:
 
Fy vad trist =( Jag förstår ditt beslut och tycker det är rätt för Vinafinas skull, men jag lider med dig.

Du vet var jag finns om du vill prata.

*KRAMAR*
 
Hej hej....jag som tänkte vara snäll och inte berätta något förräns du kom hem...:crazy:
Har precis skrivit under papperna, nu ska bara veterinärens underskrift på. Så...nu är det...slut.´
*suck*
 
*kramar* Jag lider med dig*

/Alexandra - som nyss kom hem efter att ha åkt iväg med gammelkatten för sista sprutan. Tänkte faktiskt på er då, att det här är jobbigt som f*n för mig men ingenting mot vad Jen måste genomlida.
 
Vad sorgligt.
Vet hur det är att mista ett djur som man tycker mkt om!
Bävar för den dagen min lilla söta pålla måste vandra samma väg :cry:
Så du kan lita på att det finns många här som lider med dig.
vi tänker på dig och skänker vår kraft tankemässigt till dig!
 
STORA kramar tillbaka! Oavsett storlek på djuren så är det lika hemskt. Katt eller häst, de är våra älsklingar och...ja vi får helt enkelt tänka som så, att de får det ruskigt bra, när vi väl bestämt oss..

Det värsta var ändå att skriva på, och kryssa i rutan för att få ut livsvärdet...vem fan bryr sig om pengarna liksom... :cry: En jävla (ursäkta) tur att jag hade Snuffsan med mig som fick säga till mig att faktiskt skriva på...annars vet jag inte om jag hade klarat det...helt ärligt. Tårarna var inte långt borta :(

Nu är det värsta gjort. Nästa pärs är att vänta på besked från försäkringsbolaget...hoppas det går snabbt, Vinafina haltar rejält på Båda bakbenen nu. Men trots det galopperade hon ut i hagen när hon kom hem...i korsgalopp...:smirk: Så jodå, hon har ont. En vecka ger jag det, har jag inte fått något svar ringer jag och hör hur i hela fridens namn det går. Hon kan ju inte få smärtstillande heller.
Efter detta är det dags för vet.besiktning och sen...japp, kan knappt skriva det. Slut är det i alla fall.. :( *gråter*

*kram*
 
De brukar försöka vara så snabba det nånsin går med sådant där och oftast tar de bara några dagar, max en vecka innan man får besked.

Jag lider med dig, jag vet hur det är ju, för väl (tänker inte på V utan andra) *kramar*
 
Ååh...hoppa det går så fort!! För även om hon är pigg så...är det grymt. Hör jag ingenting innan slutet på nästa vecka så ringer jag....och blir hon sämre utan smärtstillande ringer jag ändå, för då KAN hon inte bara stå i en hage...inte en chans... :(

*kramar*
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hundhälsa Jag ska till veterinären imorgon, men vill höra era tankar. Hund modell mindre, 17 kg, 35 cm hög. Väldigt fin i kroppen. 9,5 år, har...
Svar
6
· Visningar
2 484
Senast: Dino
·
Övr. Barn Har en son på 6 år. Han är utredd som 4,5 åring för autism,men då han fick normalt resultat på pappret så slogs det bort. Nu började...
2 3
Svar
46
· Visningar
9 069
Senast: Fraegd
·
Hästvård Ska försöka hålla mig kort men gör jag det inte får ni ursäkta. Sitter med grubblerier sen en tid tillbaka angående min häst. Vet...
Svar
12
· Visningar
3 280
Senast: sandrafors
·
Hästvård Greppar lite halmstrån för min fina treåring som har ett urkalkat kotsenben pga trauma. Är det någon här som behandlat urkalkat...
Svar
10
· Visningar
5 143
Senast: Warrick
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Sommarföräldrar 2024
  • Vad gör vi? Del CXCVII
  • Uterätt för kor

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp