Tillfällig inhängnad eller långlina?

Bukefalos 30 år!

Finns fårstaket o plast i olika längder man kan köpa för att sätta upp tillfälligt.

Min väninna har delat av delar av sin tomt med dessa och tar med sig när hon åker bort. Mycket smidigare än kompostgaller och kommer med pinnar som är lätt att sticka ned.
Varning för dessa om man har liten utbrytarhund, min kan både ta sig igenom maskorna samt krypa under mjuka staket. Behöver ha "hårt" staket så hon inte tar sig under eller igenom.

Behövs det el för att hålla hundarna inne på gården och i elfårnätet? Vilken ras har du?
Ja det behöver vara el på, iaf från början så hunden lär sig att låta bli staketet. Sedan beror det lite på hund om det behöver vara el på hela tiden.

Jag har haft engelsk staffordshirebullterrier, finsk stövare, australisk terrier och en rätt stor blandras (typ flatcoated retriver i storleken) bakom elstängsel, både med 4 trådar och med elfårnät. Aldrig varit några bekymmer. Och det är relativt lätt att stängsla stort.

Även kaninerna går i hage med elnät, där måste dock strömmen alltid vara på, annars rymmer de.

Tänkte mer på trådstarten med tillfälligt staket inte för utbrytarhundar.
Jag hade ett sådant som tillfälligt staket när jag passade en kompis hus som inte var inhägnat. Det hade kunnat sluta illa, så jag ville bara dela med mig mina erfarenheter. Jag hade ingen aning om att min hund skulle krypa under det, då hade jag aldrig köpt det.

Ja det behöver vara el på, iaf från början så hunden lär sig att låta bli staketet. Sedan beror det lite på hund om det behöver vara el på hela tiden.

Jag har haft engelsk staffordshirebullterrier, finsk stövare, australisk terrier och en rätt stor blandras (typ flatcoated retriver i storleken) bakom elstängsel, både med 4 trådar och med elfårnät. Aldrig varit några bekymmer. Och det är relativt lätt att stängsla stort.

Även kaninerna går i hage med elnät, där måste dock strömmen alltid vara på, annars rymmer de.
Aha, okej. Jag hade aldrig hört om elstaket men finns behovet är det ju bra att det alternativet finns. Jag är så van vid mina. Den minsta kom igenom ett hål i nätet en gång och när det ösregnat och jag inte märkte att staketet sackat ihop så hoppade den stora över men båda kom genast och ville in igen. Dom ville inte vara ensamma ute om matte var i hagen. Det har hänt bara det på två år

Liknande trådar

• Klövjeväska till mindre hund.
  • Hund och bebis
  • Hundras? Spetshund eller våga testa annan hundtyp?
  • Kontroll över larmande

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka