Tillridning å töltsättning..

Man behöver bara läsa startinlägget i den tråden för att reagera som jag, det räcker. Den andra tråden var jag med och diskuterade i, så vad är det jag inte läst som jag inte skall yttra mig över? Jag har tydligt talat om att jag reagerat på de första inläggen! Tråden borde alltså redan från start raderats eftersom det görs reklam för personer, som i andra sammanhang tar betalt! Nu provocerar jag lite. Men var skall vi dra gränsen? personen som rekommenderade en tränare här ktjänar inga pengar på det. Det gör kanske tränaren i förlängningen men det gör kanske också de personer som nämndes i så lyriskt dyrkande meningar i cliniquetråden också eftersom de bedriver verksamhet! Det var lika mycket gratisreklam som förslaget på tränare! Jag kan inte se någon skillnad!

:bump: :bump: :bump: Anette :bump: :bump: :bump:
 
Det finns inget "innegäng", det är bara som du inbillar dig.
Om du hade orkat läsa mera än bara första inlägget på Cliniq-tråden, så hade du fått veta vilka som var där.
Och det var en mycket blandad samling som inte har ett dugg med något "innegäng" att göra. Flera kom efter en Senior-träff som vi hade inne på Nordiska museét med åtföljande middag. Så de var inte ens Islandshästmänniskor.

Jag umgås med många som kommer från de olika forumen här på Bukefalos, inte bara från Islandshäst, och det tycker jag är mycket trevligt.
 
Vad gäller clinictråden tycker jag att det var magstarkt av dig att döma ut den efter ETT inlägg, bara för att den handlar om personer vars namn får dig att se rött.

Att en av dina kurser figurerade beror väl, så vitt jag minns, på att Elin frågade dig om hon fick lägga ut en bild där du red en häst på Mylerbett - och du svarade ja? När sedan din ridning fick kritik tyckte jag att du var strong som klarade det. För åtminstone mig är det faktiskt underordnat vem som rider - men när ridbilder diskuteras lär jag mig ofta något. Därför uppskattar jag folk som vågar ställa upp med bilder här.

Men sen kommer du nu och klagar på att Lobelia inte tog bort inläggen :confused:? Du kunde ju ha bett henne att göra det då, om du tyckte att det var jobbigt att kritiserad.

Här får inte göras reklam för folk som tjänar pengar på sin verksamhet. Då blir det naturligtvis en gränsdragningsfråga, när folk med verksamhet deltar här. Men jag tycker hittills att både moderatorerna och näringsidkarna klarat den balansgången mycket bra.

mandalaki
 
Här får inte göras reklam för folk som tjänar pengar på sin verksamhet. Då blir det naturligtvis en gränsdragningsfråga, när folk med verksamhet deltar här.

*ler*

Min uppgift på "cliniqen" var att låna ut mina egna sadlar (som inte är till salu) och gå igenom mycket basala fakta om sadelutprovning. Det enda det leder till är att jag blir av med mina egna sadlar titt som tätt, de är ofta utlånade i nödsituationer tills folk hittat en egen tillräckligt bred. Jag har aldrig vare sig hyrt ut, sålt, eller tagit betalt för att prova ut en sadel, och har inte provision av någon. Jag vill bara slippa se hästar med gropar bakom bogbladen :)

Visst kan man ha "verksamhet", men att man har ett jordbruk med hästar i avel (som inte heller är vinstdrivande) betyder inte att man tjänar pengar på något så som hästföretagare med tex träningshästar och ridskola gör. Man kan inte lämna hästar på träning här, och all rådgivande "verksamhet" vi har är 100% ideell. Eller mer än ideell, för det kostar en del tid och respengar :angel:
 
Då jag modererar detta forum på uppdrag av Gunnar så är det honom du bör gå till om du tycker jag misssköter mig, det ingår i mitt "arbete" här att folk granskar mig och jag tar absolut inte illa upp. Om du ogillar att gå bakom ryggen så går det bra att skicka en kopia till mig. Givetvis är du välkommen att framföra kritik direkt till mig utan att gå omvägen via Gunnar eller forumet som du gör i det här fallet.

Jag beklagar att du tog illa vid dig av bilderna som lades ut på dig, men jag hade ingen anledning att tro att du misstyckte då du själv gav tillstånd och sedan tog aktiv del i diskussionen. Normalt sätt tar jag hänsyn till vad de inblandade i diskussionen tycker och de flesta brukar meddela mig om de känner sig illa behandlade, tystnad tolkar jag som ett tyst medgivande.

Helena//Moderator
 
jag som trodde sadelutprovningen var lite "underhållning på sidan om"! Jag var helt säker på att allt stå hej var så att jag skulle få träffa gullebullen :love: :angel:
 
*Fnissar* Och jag är väldigt nyfiken på vilka som är med i "innegänget" och vem som "idoldyrkas". Kalla mig korkad men jag har tydligen missat nått. Innebär det att man inte är med i innegänget då? :cry: *snyftar* :D
 
Om det kan vara till någon tröst så skulle du räknas till mitt innegäng om det inte var så att jag tycker det är fånigt att räkna folk till "innegänget" bara för att de har kloka åsikter som folk lyssnar på :-)
 
Haha, bara att du frågar visar att du är med ;)!

Har du inte lärt dig det här under åren på Buke: innegäng definieras alltid av dem som anser sig stå utanför. Och de som inte har en aaaaning om vad de andra pratar om - det är de som är innegänget :).

mandalaki
 
Re: Clinictråden...

Man behöver bara läsa startinlägget i den tråden för att reagera som jag, det räcker.

Jag måste bara säga, att jag inte tillhör något "inne-gäng" - ovetandes eller inte - och jag var heller inte på clinicen.

Men, då jag läste startinlägget så blev min reaktion snarare "SATAN, där missade jag något" och jag kan inte förstå din avoga reaktion mot att människor härifrån träffas och delar med sig av åsikter, kunnande, frågeställningar etc. Att de möjligen har en avvikande åsikt från din, gör ju inte att de per automatik har fel.

Och vad ankommer modererandet måste jag säga att de allra flesta här på Buke, inklusive diskuterade Lobelia, gör ett mycket bra jobb. Misstag kan säkert förekomma, men fel gör vi alla och det intressanta är snarare hur man gör för att räta till dessa.

Att namnge människor blir självklart svårt, och jag tycker att gränserna fungerar bra som det är i dag. Naturligtvis blir det svårt att rekommendera en tränare - det är en subjektiv värdering där det är SVÅRT att komma med ett motargument utan att förtala personen.
 
Re: Clinictråden...

Att de möjligen har en avvikande åsikt från din, gör ju inte att de per automatik har fel.


För mig är själva poängen just att träffa folk med avvikande åsikter.

Hur ska man annars kunna spegla sina egna ?

Utveckling är ofta en syntes av den gamla erfarenheten och nya experiment man kanske inte trott på förut :o

För övrigt hade jag gärna sett Sambaengi på cliniqen :)

Men det kanske är dags att göra en nedåt i landet också?
 
Re: Clinictråden...

Eh, Tim, det var just det jag ville (klumpigt! :o ) uttrycka. Nämligen att de som "tvingar" en att tänka i andra banor och kanske omvärdera en hel del är det som också kommer att utveckla ens ridning, livsåskådning, whatever...
 
Re: Clinictråden...

[citat
Men det kanske är dags att göra en nedåt i landet också?


[/quote]

:banana: Ja ja ja ja!!! :banana:
 
Det är lugnt Lobelia! Jag tog INTE illa vid mig! Då hade jag tagit upp det då! Jag försöker bara får klarhet i hur reglerna fungerar för jag ser tyvärr ingen röd tråd eller en konsekvens. Jag bara diskuterar och valde att ta mig själv som exempel, så slipper någon annan stå i skottgluggen! Jag tål det för jag vet vad jag kan och inte kan. Frågan var om det inte skulle räknas som otillbörlig reklam ( antingen positiv eller negativ, spelar ingen roll )eftersom jag både tränar hästar, säljer hästar och håller kurser. Du skall alltså inte ta frågan ur personligt perspektiv utan ur ett allmänt med mig som exempel.

Mandalaki: Som du ser har du också missförstått. Sedan läste jag mer än ett inlägg. Jag läste dock bara de första och bläddrade sedan lite snabbt genom tråden. Jag tyckte den började så fel så jag struntade i den. Om jag varit en stridis som vissa är i detta forum, hade jag lusläst och letat fel och sedan gjort allt för att smutskasta, som vissa gör som sagt, men jag tål det också. Jag menar, jag var ju inte svarslös... Istället struntade jag i cliniquetråden o hade inte alls tänkt kommentera den. Men när den som startar tråden angriper andra och anklagar dem för reklam och idoldyrkan och samtidigt själv använder sådan lyriska omdömen om sina idoler, för där låter det verkligen som idoldyrkan, kommentarer som jag inte sett någon utanför just det jag kallar för Bukefalos innegäng använda, då tycker jag man ser grandet i sin nästas öga, om det ens var det, men inte bjälken i sitt eget, och då kunde jag inte låta bli att kommentera det hela för jag tyckte det var orättvist! Jag kommenterade alltså det inte för egen del utan gillade inte påhoppet på den som skrev ett förslag på tränare!

Visst kan man ju döma ut ett INLÄGG utan att ha läst det övriga, särskilt som det var det inledande inlägget! Jag var knappast ensam om att skratta åt det, kan jag tillägga! Men jag har valt att inte tjafsa. Vill de ha en sådan tråd, så låt dem ha det, tänkte jag. Men det vore ju trevligt om vederbörande kunde bete sig så själv också!

Sedan vet du inte vad jag tycker om personerna ifråga. Jag blir nämligen inte arg eller ser rött! Jag brukar sitta och skratta och skaka på huvudet! Så jag tar det inte så allvarligt som somliga andra. Det hade jag nog gjort för 20 år sedan men inte idag. Jag lägger ingen energi på att hata, bara på att älska! Däremot vet jag att det finns andra, ofta nybörjare inom islandshästvärlden som tror alltför lätt på det som skrivs här och det är enda anledningen till att jag debatterar på detta forum! Det är för andra människors skull men framför allt för deras hästars skull! Att Inte Ung hatar mig är ett problem för henne, inte mig. Vill hon lägga energi på det så är det upp till henne. Det är inte mig det är synd om i så fall! Och det gäller alla som säger så. Jag lider INTE av det, om någon nu tror det. Jag är alltför garvad och självständig för det! Annars hade jag inte frivilligt gång på gång gjort mig till måltavla! Jag är bara en katalysator till en motpol för att inte forumet skall bli enkelspårigt utan att fler skall våga säga emot det etablerade gänget!

:bump: :bump: :bump: Anette :bump: :bump: :bump:
 
Re: Till Alla

Sätt dej ner o skratta o skaka på huvudet.

Så var det inget mera med det :angel:

Lena
 
Vad gör "det etablerade gänget" för fel?
Jag vet inte riktigt vilka du inkluderar där, men jag kan gissa och om min gissning stämmer så är de flesta av de i alla fall väldigt vettiga människor med mycket klokt att tillföra det här forumet...
Kanske är de etablerade för att de kan sina saker!
Så, vad exakt är det som de har fel i?
 
Har väldigt svårt att tro att Inte Ung hatar dig, hat är en av de starkaste känslorna som finns och jag finner det konstigt att en så klok kvinna som Inte Ung har energi att lägga på att hata någon som skriver lite saker på ett forum . Dags att se sig med andra ögon kanske ;)
 

Liknande trådar

Hundhälsa 3 år gammal bruksschäfer, hane. Äter idag 1 kg VOM Taste per dag + olja och gotte. Behöver gå upp mer i vikt. VOM kostar mig idag ca...
2
Svar
32
· Visningar
2 000
Senast: Red_Chili
·
Hemmet Någon som har en? Skulle vilja förenkla städningen i huset med en kombinerad ångmopp och dammsugare, som dammsuger och moppar i ett...
Svar
0
· Visningar
168
Senast: Ponylove
·
Kläder & Bli fin Finns det i dammodell? Själv börjar jag känna mig rätt uppgiven. Har testat mig igenom jackor på HM, Lindex, KappAhl, Åhlens Bikbok och...
Svar
12
· Visningar
589
Kläder & Bli fin Jag fick tag på ett par helt underbara skor till mycket bra pris häromdagen 😍 Problemet är att de börjar skava redan efter ett par...
Svar
10
· Visningar
837
Senast: Lyan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Lösa hundar
  • Akvarietråden IV
  • Kattsnack 10

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp