Tillverka smycken

OMG, Du måste återskapa några av dom. 🖤
Jag ska göra mitt bästa 😅 Mitt arbetsrum börjar bli klart så förhoppningsvis är det färdigt lagom till semestern och jag kan börja göra saker på allvar. Nu har jag bara suttit och sytt lite halvdant i soffan vilket är rätt besvärligt och det syns också på resultaten :laugh:
 
Jag ska göra mitt bästa 😅 Mitt arbetsrum börjar bli klart så förhoppningsvis är det färdigt lagom till semestern och jag kan börja göra saker på allvar. Nu har jag bara suttit och sytt lite halvdant i soffan vilket är rätt besvärligt och det syns också på resultaten :laugh:
Ser fram emot fler bilder då när ditt arbetsrum blir klart🤩
 
Okej, nu får jag nog snabba på med arbetsrummet. Det kan vara så att jag har råkat beställa lite pärlor till, jag säger inte att det är så men det finns en viss risk 😬

Jag ber nu till gudarna att fraktbolaget kan köra leveransen hela vägen till lägenhetsdörren för jag har ingen aning om hur jag bär upp ett kolli med 40 kilo pärlor/rivoler på egen hand 😅
 
Okej, nu får jag nog snabba på med arbetsrummet. Det kan vara så att jag har råkat beställa lite pärlor till, jag säger inte att det är så men det finns en viss risk 😬

Jag ber nu till gudarna att fraktbolaget kan köra leveransen hela vägen till lägenhetsdörren för jag har ingen aning om hur jag bär upp ett kolli med 40 kilo pärlor/rivoler på egen hand 😅
Kommer inte finnas utrymme för dig i det där rummet för det kommer vara fullt med pärlor. :D
 
Kommer inte finnas utrymme för dig i det där rummet för det kommer vara fullt med pärlor. :D
Det blir ett pärlhav istället för ett bollhav!
Som att drunkna i kvicksand, du kommer aldrig upp till ytan igen. :nailbiting:
Men vad är ni för förrädare?! Ni ska ju lindra min redan så stora ångest istället för att spä på den ytterligare 😂😂😂
Typ tala om att det var rätt gjort, att allt kommer att bli bra och att budkillen säkert bär in paketet dit jag vill ha det 😅
 
Okej, man vet att man råkat beställa rätt mycket när man la ordern förra veckan och företaget man beställde från bara har hunnit packa 10% av den hittills 😬
Ojojoj, nu jobbar de allt på! Hela 12,64% av ordern är packad - på en vecka 🤦‍♀️ Nog för att jag beställde ungefär 500 olika produkter men ändå, det går inte snabbt här. (Ja, jag är jätteotålig och vill bara ha hem allt. Samtidigt har jag lite ångest för leveransen i och med att paketet är väldigt tungt plus att enbart kostnaden för tull & moms lär bli minst 6000:- 😬💸)


Screenshot_20210616_084547.jpg
 
Screenshot_20210618_095308.jpg


Japp, det går verkligen undan här :laugh:
Nog för att de har info på sin hemsida att samtliga ordrar blir försenade ca två veckor men... de har i skrivande stund packat 13% av en order lagd för 10 dagar sen. Inte så värst imponerande 😒
Jag hoppas att jag får den lagom till semestern, annars vet jag inte vad jag ska göra på mina lediga dagar 🤣
 
Jag ser verkligen fram mot att få se dina kommande alster här i tråden! Följde din tråd om dina smycken slaviskt.
Oj, vad snällt! Tack så mycket 😃 Jag längtar enormt mycket efter att få arbetsrummet klart så att jag kan börja köra igång på allvar. Senaste året har jag haft så mycket med flytt och nästintill totalrenovering av nya lägenheten att jag knappt hunnit titta på mina smycken - än mindre bära dem 😅

Ska bli helt magiskt att äntligen få ett rum för bara den här lilla hobbyn!
 
Oj, vad snällt! Tack så mycket 😃 Jag längtar enormt mycket efter att få arbetsrummet klart så att jag kan börja köra igång på allvar. Senaste året har jag haft så mycket med flytt och nästintill totalrenovering av nya lägenheten att jag knappt hunnit titta på mina smycken - än mindre bära dem 😅

Ska bli helt magiskt att äntligen få ett rum för bara den här lilla hobbyn!
Glöm inte att ha öppet hus för bukefolk sedan så vi får se dina alster IRL🤩
 
Måste visa de här berlockerna :laugh: Jag tyckte att de var så himla söta så de åkte rakt ner i kundkorgen.

Jag skulle aldrig ta färdiga berlocker, hänga på en lika färdig kedja och sen kalla det för "handgjort smycke" som så många hobbysysslare gör men jag kan absolut tänka mig att ta färdiga berlocker och sy ihop en mer avancerad kedja med rivolis och pärlor runt.

Har suttit hela morgonen och svurit över taggen #handgjordasmycken på Instagram där man hela tiden ser samma sorts tråkiga pärlarmband, simpla halsband där ingenting är särskilt handgjort (åtminstone inte av bilduppläggarens händer) och uttjatade lyckoänglar. Det är nästan så att jag blir kränkt personligen när folk lägger upp sånt :laugh:

Screenshot_20210618_142349.jpg
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp