LindgrenV
Trådstartare
Jag är timanställd just nu, får ihop 70% i månaden. För två veckor sedan fick jag hem ett brev från käkkirurgen i Eskilstuna som förklarade att de kommer kalla mig inom två månader (troligtvis planering inför kommande op). Det betyder att det börjar dra ihop sig för operation snart. Kring och efter operationen lär jag ju vara sjukskriven i två veckor eller så, vilket gör att jag inte kan jobba = ingen inkomst. Jag har ju inte så mycket till val när det kommer till detta, och kan jag skulle jag ju behöva jobba så fort som möjligt igen eftersom livet ju hänger på inkomsten. Jag har inte råd att gå flera veckor utan någon inkomst alls. De arbetsuppgifter jag har består antingen av kundkontakt eller som arrestvakt där det kan komma att krävas fysiska ingripanden. Känns inte som någon superbra idé att med nyopererad och fixerad käke med troligtvis väldigt svullet ansikte, utföra någon av dessa uppgifter.
Så därför kommer vi till min fråga - kan jag få någon form av ersättning för detta? Som timanställd får man ju inte sjukersättning. Kan man få ersättning från försäkringskassan?
Så därför kommer vi till min fråga - kan jag få någon form av ersättning för detta? Som timanställd får man ju inte sjukersättning. Kan man få ersättning från försäkringskassan?