Bukefalos 28 år!

Tinder appen , statistik m.m.

Men 90% (obs inte speciellt faktakollad siffra) av de som svarat dig här säger ju att superlike=mindre chans till match. Så det förbättrar defacto INTE dina chanser. Sannolikt är inte alls att du hade varit singel om du skippat superlikes utan snarare att du kanske fått fler matches istället.

Din länkade artikel sa ju också att det är sämre att ge superlike.

Bara för att du upplever det som att det ger dig en större chans så betyder det ju verkligen inte att det är så.

Nja, fast en i tråden träffade ju sin pojkvän på det sättet ? Och jag träffade mitt ex.
Tror inte man kan avfärda superlikes helt...

Dessutom sen Tinder GOLD kom påverkas visningar ändå mer av ELO-score. DVS, de som du sannolikt skulle swipa vänster på hamnar i GOLD högen. Den kan du undvika med en superlike. Sen att det är sannolikt att du får en vänster swipe iaf... är ju en sak. Men du får en chans iaf :).
 
Nej, men sannolikt hade jag varit singel om jag skippat superlikes iaf...
Men skadar ju inte att förbättra sina chanser ?

Jag är lite gammaldags kanske men ser inte riktigt nyttan med appen. Prata med människor istället. Jag har har hittat killar överallt. Min kortaste relation varade i 7månader och då var det i högstadiet, sen har de rullat på. Har hittat de på jobbet, busshållplatsen med mera. Jag tror appar gör att man inte alltid hittar guldkornen då de riktiga pärlorna går omärkt förbi.
 
Jag är lite gammaldags kanske men ser inte riktigt nyttan med appen. Prata med människor istället. Jag har har hittat killar överallt. Min kortaste relation varade i 7månader och då var det i högstadiet, sen har de rullat på. Har hittat de på jobbet, busshållplatsen med mera. Jag tror appar gör att man inte alltid hittar guldkornen då de riktiga pärlorna går omärkt förbi.

Jag har aldrig i mitt liv träffat någon utanför nätet.
Okej, ett undantag... vart uppraggad av en tjej på krogen en gång när jag var riktigt full. Men ja sen när man nyktra till insåg man ju att det var inget för mig.
 
Nja, fast en i tråden träffade ju sin pojkvän på det sättet ? Och jag träffade mitt ex.
Tror inte man kan avfärda superlikes helt...

Dessutom sen Tinder GOLD kom påverkas visningar ändå mer av ELO-score. DVS, de som du sannolikt skulle swipa vänster på hamnar i GOLD högen. Den kan du undvika med en superlike. Sen att det är sannolikt att du får en vänster swipe iaf... är ju en sak. Men du får en chans iaf :).
Jag tror inte du kan säga varken bu eller bä utifrån det eftersom du har folk som säger i båda riktningarna. Någon har träffat sin pojkvän via det och andra har svept vänster (på potentiella pojkvänner) utifrån det. Jag tror du gör bäst i att vara väldigt restriktiv med superlikes och bara använda när du känner att det verkligen verkligen är en bra match och har bra anledning att tro att hon skulle tro det också.

Dvs när ni verkligen matchar i preferenser osv av någon anledning och verkligen inte vill att hon ska missa dig men inte använda det bara för att DU är intresserade av HENNE.
 
Så du tror att han skulle få bättre resultat om han vidgade sitt svepande och svepte höger på fler personer?
Kanske. Eller träffa folk någon annanstans i andra sammanhang.
Sen tror jag han behöver inse att han inte kan få en manual till hur människor fungerar och då kan det kanske vara bra att gå ut och börja prata med människor och öva.
 
Jag tror inte du kan säga varken bu eller bä utifrån det eftersom du har folk som säger i båda riktningarna. Någon har träffat sin pojkvän via det och andra har svept vänster (på potentiella pojkvänner) utifrån det. Jag tror du gör bäst i att vara väldigt restriktiv med superlikes och bara använda när du känner att det verkligen verkligen är en bra match och har bra anledning att tro att hon skulle tro det också.

Dvs när ni verkligen matchar i preferenser osv av någon anledning och verkligen inte vill att hon ska missa dig men inte använda det bara för att DU är intresserade av HENNE.

Absolut , jag kanske är lite för frikostig med dom. Vissa som man fattar att det förmodligen inte blir en match skickar man iaf till... Men jag tänker väl att jag inte har något att förlora ?
 
Kanske. Eller träffa folk någon annanstans i andra sammanhang.
Sen tror jag han behöver inse att han inte kan få en manual till hur människor fungerar och då kan det kanske vara bra att gå ut och börja prata med människor och öva.

Det kan man göra också men jag tänkte specifikt på att förbättra just på tinder. Uppenbarligen så går det att träffa folk via tinder så hur gör man sin upplevelse mer framgångsrik.
 
Det kan du inte från att bara titta på profilen och får därmed göra något du själv gillar att hänvisa till och tänka statistiskt och statistiken visar att fler ogillar än gillar.
Vilken statistik ? Några få svar från buke ?
Eller är det din rekommendation ?
 

Liknande trådar

IT & mobiler Vilken ska man ha? Den jag har funkar ju inte varken till att ta emot mms eller skicka mms utan att krångla med någon inställning jag...
2
Svar
39
· Visningar
1 539
Senast: Wille
·
IT & mobiler När jag ska läsa min mejl och klickar på outlook där jag har mejlen så öppnas LinkedIn. Varje gång. Vad har gått snett och vad gör jag...
Svar
2
· Visningar
377
Senast: Wille
·
IT & mobiler Min gamla yogatimer app fungerar inte i nya luren och jag hittar ingen uppdatering till den, så jag måste hitta en ny. Men hur hittar...
2
Svar
35
· Visningar
812
Senast: Mint
·
Fritid Jag behöver en app som är pålitlig och som följer i realtid. Man ska inte få info som var aktuell för tio minuter sedan utan var aktuell...
Svar
2
· Visningar
613
Senast: TinyWiny
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Ta studenten
  • Vad är det här?
  • Vinterföräldrar 23/24

Hund, Katt, Andra Djur

  • Fästingmedel på innekatt
  • Kastrera ja eller nej
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

  • Trollet rymmer
  • Insektsmedel
  • Betäckningar 2023 och föl 2024

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp