Tinder appen , statistik m.m.

Tydligt det :D

Man behöver inte förstå sig på alla människor, jag förstår mig inte på dom allra flesta. Men jag lyssnar in och förstår att det fungerar på ett visst sätt många eller någon. Det räcker gott, man behöver inte förstå varför.
Nej, såklart man missar dom som anser superlikes är desperat. Men det finns ju ändå flera bevis på att superlikes fungerar, om än inte på "alla".
 
Är det inte rätt ointressant hur många folk drar höger eftersom folk uppenbarligen drar höger och sen ändå bara tar bort en direkt vid matchning?
Den intressanta frågan är ju hur många man är intresserad av att träffa.
 
Är det inte rätt ointressant hur många folk drar höger eftersom folk uppenbarligen drar höger och sen ändå bara tar bort en direkt vid matchning?
Den intressanta frågan är ju hur många man är intresserad av att träffa.

Oj, det händer nästan aldrig mig?
Om jag skriver 2-3 ggr utan svar kan det hända dock :p . Men finns ju inget att förlora på det så...
 
Ja? Att hon träffade sin pojkvän pga en superlike är väl just ett bevis på det fungerar ?

Hur skulle det kunna vara det? Om hennes pojkvän hade en blå hatt på sin profilbild, är det också ett bevis på att en blå hatt på sin profilbild fungerar?

Det KAN uppenbarligen fungera (likväl som man förmodligen både KAN och INTE KAN få lyckas hitta ett förhållande med en blå hatt på sin profilbild), men för alla killar utom en fungerade det ju inte ens för att få en match. Det bevisar ingenting.
 
Ja? Att hon träffade sin pojkvän pga en superlike är väl just ett bevis på det fungerar ?

Absolut, men att hon träffade sin pojkvän via en superlike gör ju att det inte kan påstå att chanserna minskar.
Fast nej. Det är väl inte bevis för något?
Och det var inte ”träffade pojkvän pga superlike”, det var ”träffade pojkvän TROTS superlike”.

Jag ser det snarare som att han hade något som fångade mitt intresse rejält och som gjorde att jag såg förbi småsaker jag annars hade hängt upp mig på. Typ superlike och att han hade halvnakna muskelgymbilder på sin instagram. Det hade normalt också fått mig att backa :D
 
Fast nej. Det är väl inte bevis för något?
Och det var inte ”träffade pojkvän pga superlike”, det var ”träffade pojkvän TROTS superlike”.

Jag ser det snarare som att han hade något som fångade mitt intresse rejält och som gjorde att jag såg förbi småsaker jag annars hade hängt upp mig på. Typ superlike och att han hade halvnakna muskelgymbilder på sin instagram. Det hade normalt också fått mig att backa :D

Även om det var "TROTS superlike" Så gav du honom en chans !

Haha, men om det inte var pga de halvnakna gymbilderna , vad var det som fångade ditt intresse då? ;).
 
Oj, det händer nästan aldrig mig?
Om jag skriver 2-3 ggr utan svar kan det hända dock :p . Men finns ju inget att förlora på det så...
Fast har inte du skrivit att du gör precis så? Eller var det någon annan? Som drog höger på alla och tog bort sen.
 
Hur skulle det kunna vara det? Om hennes pojkvän hade en blå hatt på sin profilbild, är det också ett bevis på att en blå hatt på sin profilbild fungerar?

Det KAN uppenbarligen fungera (likväl som man förmodligen både KAN och INTE KAN få lyckas hitta ett förhållande med en blå hatt på sin profilbild), men för alla killar utom en fungerade det ju inte ens för att få en match. Det bevisar ingenting.

Jag säger inte att det är större chans att personen swipar höger pga en superlike. Endast att en superlike ger dig mer uppmärksamhet. Dvs, hon granskar din profil mer noggrant och det dessutom med förtur före alla andra. Hence , ökar dina chanser...
 
Även om det var "TROTS superlike" Så gav du honom en chans !

Haha, men om det inte var pga de halvnakna gymbilderna , vad var det som fångade ditt intresse då? ;).
Jag kan inte riktigt sätta fingret på det. Det var inget konkret utan han kändes bara intressant. Sen klickade vi väldigt bra.
Min poäng var att det inte är specifika saker som gör att man blir intresserad. Däremot kan specifika saker göra att man dissar.

Det var verkligen inte superlike som gjorde att jag gillade honom. Du kanske ska tro på det jag säger istället för att hitta på en egen version av min upplevelse?
 
Jag säger inte att det är större chans att personen swipar höger pga en superlike. Endast att en superlike ger dig mer uppmärksamhet. Dvs, hon granskar din profil mer noggrant. Hence , ökar dina chanser...
Varför skulle man granska den profilen mer noggrant?
antingen gillar jag eller inte. Oavsett super-like.
 
Har egentligen inget att tillägga mer än att jag älskar att läsa om allt tindrande. Hade ingen aning om att "folk" la så stor vikt vid presentationerna. En helt ny värld har öppnats samtidigt som jag är lite glad att jag slipper.

När jag tindrade, före superliksen fanns, bestod min profil av några random bilder och en text som kort och gott var "jag är rätt chill, tror jag". Min sambo som jag matchade med hade några jobbilder och en text som var "jag kan vissla på 4 olika sätt".
 
Har egentligen inget att tillägga mer än att jag älskar att läsa om allt tindrande. Hade ingen aning om att "folk" la så stor vikt vid presentationerna. En helt ny värld har öppnats samtidigt som jag är lite glad att jag slipper.

När jag tindrade, före superliksen fanns, bestod min profil av några random bilder och en text som kort och gott var "jag är rätt chill, tror jag". Min sambo som jag matchade med hade några jobbilder och en text som var "jag kan vissla på 4 olika sätt".
Jag fick fler matchningar när jag raderade min text och hade några få emojis istället :D
 
Dock kanske det ligger något i den här artikeln. Jag upplever att jag inte får lika bra resultat med superlikes längre, som jag fick tidigare. Många har ju haft appen ett tag nu också...

https://mashable.com/2017/02/09/super-like-tinder-losers/?europe=true#.V1MgPltEmqX
"
When the Super Like function first launched in September 2015, I thought it sounded kinda cool. Who knows, maybe I'd be Super Liked by someone that I also happened to like, and it'd be a lovely ego boost?

But, no. The more Super Likes I received on Tinder, the more convinced I became that Super Likers were just way, way too keen.

Now, when I swipe, that blue bar and star on a profile elicits a silent "eww" as I swipe hard left on the guy. Sorry, but that Super Like just killed any chance of us ever being together.

"
 
Dock kanske det ligger något i den här artikeln. Jag upplever att jag inte får lika bra resultat med superlikes längre som jag fick tidigare. Många har ju haft appen ett tag nu också...

https://mashable.com/2017/02/09/super-like-tinder-losers/?europe=true#.V1MgPltEmqX
"
When the Super Like function first launched in September 2015, I thought it sounded kinda cool. Who knows, maybe I'd be Super Liked by someone that I also happened to like, and it'd be a lovely ego boost?

But, no. The more Super Likes I received on Tinder, the more convinced I became that Super Likers were just way, way too keen.

Now, when I swipe, that blue bar and star on a profile elicits a silent "eww" as I swipe hard left on the guy. Sorry, but that Super Like just killed any chance of us ever being together.

"

Haha, alltså det är ju precis det där som flertalet Tinder-användande tjejer har skrivit i denna och i dejting-tråden. Nu när det står i en "artikel" så kanske det plötsligt "ligger någonting i det"?
 
Dock kanske det ligger något i den här artikeln. Jag upplever att jag inte får lika bra resultat med superlikes längre, som jag fick tidigare. Många har ju haft appen ett tag nu också...

https://mashable.com/2017/02/09/super-like-tinder-losers/?europe=true#.V1MgPltEmqX
"
When the Super Like function first launched in September 2015, I thought it sounded kinda cool. Who knows, maybe I'd be Super Liked by someone that I also happened to like, and it'd be a lovely ego boost?

But, no. The more Super Likes I received on Tinder, the more convinced I became that Super Likers were just way, way too keen.

Now, when I swipe, that blue bar and star on a profile elicits a silent "eww" as I swipe hard left on the guy. Sorry, but that Super Like just killed any chance of us ever being together.

"
Vilket är precis vad flera användare sagt nu i upprepade inlägg men det tyckte du var jättekonstigt. Så fort det står i ngn random artikel på internet så tycker du det låter vettigt?
 
Haha, alltså det är ju precis det där som flertalet Tinder-användande tjejer har skrivit i denna och i dejting-tråden. Nu när det står i en "artikel" så kanske det plötsligt "ligger någonting i det"?
Fast det som talar emot är ju att jag fortfarande får resultat av superlikes. Hälften av alla matchningar. Sen kanske dom inte är mer benägna att svara men...
 

Liknande trådar

IT & mobiler När jag ska läsa min mejl och klickar på outlook där jag har mejlen så öppnas LinkedIn. Varje gång. Vad har gått snett och vad gör jag...
Svar
2
· Visningar
331
Senast: Wille
·
Fritid Jag behöver en app som är pålitlig och som följer i realtid. Man ska inte få info som var aktuell för tio minuter sedan utan var aktuell...
Svar
2
· Visningar
596
Senast: TinyWiny
·
Hemmet Någon som kan tipsa om en bra app för väckning, eller väckarklocka eller klockradio. Snooze ska vara reglerbart ned till 3 eller 5...
Svar
5
· Visningar
230
Senast: Badger
·
Juridik & Ekonomi Har Zlantar idag men är inte så förtjust i den. Har ni någon annan budget-app att rekommendera?
Svar
0
· Visningar
220
Senast: kolblakkur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp