tipps på träning hund som sackar efter vid fot ,lös

Sv: tipps på träning hund som sackar efter vid fot ,lös

En snabb och direkt inkallning är A och O i allt hundägande - annars kan ju hunden aldrig gå lös;)

Hur du vill leka med din hund är bäst att ni kommer på tillsammans, men över lag så blir de flesta hundar intresserade när folk beter sig oväntat. Att förtjust kasta sig ner i ett dike och "låtsasvakta" en resurs som man sen delar med sig av brukar vara en hit även bland de mest fisförnäma gamla tikarna;)

Jag är ganska fysisk med mina, petar på dem lite retfullt, blåser i pälsen på rumpan, försöker finta dem och brottas massor.
 
Sv: tipps på träning hund som sackar efter vid fot ,lös

Tittandet har liten betydelse det har inte våra hundar häller nått i mot.
Helt annan sak att vinkla hela överkroppen (bål, axlar).

Märker stor skillnad på våra i fot men framför allt inkallning hur den utförs och min hållning.

Haller helt med om det har.
Hall kroppen riktad framat, annars "trycker" du hunden langre bak nar du vrider kroppen. For att titta pa hunden kan man vinkla kroppen lite vid midjan och ga lite framatbojd, da kan man se hunden anda utan att vrida kroppen bakat.
 
Sv: tipps på träning hund som sackar efter vid fot ,lös

Det sant men menade att gå lös kan hon och får lov att göra ibland men kommer alltid när jag kallar oavsett störningar :)

Om jag blåser på henne så blir hon rädd och skäller på mig :P Jag vet inte mycket vad hände med henne förutom att hon var slagen MÅNGA gånger och fick stryk innan hon kom till mig :(
 

Liknande trådar

Övr. Hund Vad tycker ni om hundägare som låter sina (väldresserade) hundar gå lösa? Jag har lagt ner väldigt mycket jobb på att träna min hund...
25 26 27
Svar
521
· Visningar
14 372
Senast: Lingon
·
L
Hundträning Som nog endel vet så har jag ej flatcoated retriever som är ett år och världens bästa och mest under bara hund 💙 Han är väldigt lätt...
2
Svar
21
· Visningar
1 289
Senast: LiviaFilippa
·
Övr. Hund Min tik som blir 3 år om 2 månader blir så väldigt markerade mot yngre hundar när de är lösa. Är det "normalt" för en tik som är typ...
Svar
1
· Visningar
631
Senast: Fetaost
·
Hundträning Är det någon som har förslag på övningar eller tricks att träna på inomhus? Jag är nyligen ryggopererad och ska ta det lugnt nu några...
Svar
15
· Visningar
865
Senast: Nepenthe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kemisk kastration?
  • Katter och spädbarn
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp