Tips på hingst till halvblodssto

Status
Stängd för vidare inlägg.
I

ishbel

Kom igen nu! Jag behöver bolla lite idéer med sådana som kan det här med avel. Jag har ett 11 år gammalt sto efter D-Day - Martini - Orust. Mamma kommer ur stofamilj 36. Mitt sto är skimmel och cirka 163 cm hög. Hon har kapacitet att gå långt inom framförallt dressyren. Utbildad La/La, även tränad på terrängbana. Hon är i det stora hela en mycket allsidig häst med tre mycket bra gångarter. Hon har "som grädde på moset" dessutom världens mest underbara temperament. En klippa på alla sätt och vis.

Hon fick ett föl 2007 som är efter Cairo (e.Cortez) Han finns kvar i min ägo! Det är en mycket fin kille. Idag cirka 155 cm hög. Trevligt temperament och tre fina gångarter. Skritten och traven har han ärvt från mamma och galoppen från sin far. Hade gärna använt Cairo igen för jag är väldigt nöjd med min avkomma efter honom men vill gärna testa något nytt nu känner jag.

Hon var i år dräktig med Figaro R men tyvärr var fölet dödfött. Hon är dock undersökt och är fullt frisk inuti och jag har fått klartecken från veterinären på att betäcka om henne. Jag har även tagit bakterieprov och det var u.a.

Jag söker efter en hingst som lämnar lite mindre avkommor, max 170 cm höga i alla fall. Det får gärna vara mycket fullblod i hingsten men annars får den hemskt gärna vara av det lite nättare slaget. Den ska givetvis ha bra temperament, trevliga gångarter och jag ser även gärna att den är tävlad. Jag vill gärna ha så allsidiga hästar som möjligt så hingsten får gärna även ha visat talang för hoppning. Hingsten ska ha dressyrstam.

Här nedan kan ni se ett par nytagna bilder på min skönhet. Tips mottages tacksamt som sagt.





 
Sv: Tips på hingst till halvblodssto

Det räcker med de sjuttioelva trådar du redan har skapat, eller varför inte leta reda på de femhundratrettioåtta som finns i arkivet sedan tidigare år också?

moderatorn
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Avel Hej, hoppas få att få lite bra tips och råd här. Jag har ett D-ponnysto som jag vill använda för att få fram en liten storhästavkomma...
Svar
9
· Visningar
1 423
Senast: sorbifolia
·
Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
12 257
Avel Hej! Mitt älskade sto har pga skada fått lägga ner sin tävlingskarriär. Hon fick 2019 ett föl e. Action Man Ask och nu är jag så sugen...
Svar
3
· Visningar
1 056
Senast: Fannybadh
·
Avel Hej! Jag är en 40+ are som går i köpa unghäst tankar ( till ffa dressyr ). Ska INTE rida höga klasser utan vill ha en sund och trevlig...
Svar
6
· Visningar
1 593

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattsnack 10
  • Uppdateringstråd 29
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

  • Lön - hovslagare??
  • Hage
  • WE-tråden

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp