Tips på hingstar?

Moa Stenlund

Trådstartare
Hej!
Är lite i valet och kvalet att betäcka mitt 10-åriga SWB sto då en mindre skada kommer göra att hon behöver ha en lugnare period under ett tag framåt, och känner att det kan vara ett bra tillfälle att ge henne chansen att bli mamma.
Men dock är jag helt kluven om vilken hingst som skulle vara den perfekta matchen.
Hon är 165cm e. King Louie - Click and Cash - Billion xx
Väldigt välbyggd, lång rygg och röntgad Ua, samt har goda tävlings resultat i hoppningen.
Hennes ända nackdel är att hon har något kass hovkvalite, men annars helt underbar på alla sett, mycket power och energi, men helt fantastiskt psyke på alla sätt.
Målet är att få fram ett föl till framtida höga klasser i hoppning ( och ska behålla själv )
Vad har ni som har ännu bättre koll på hingstar för tips på vad som kan passa henne?
Mvh Moa
 

Liknande trådar

Avel Hej! Ny i forumet och vill bara kolla lite om tips... Har nämligen ett roderik-sto som är försiktig på hinder (positivt försiktig)...
Svar
0
· Visningar
848
Senast: Nikkobus
·
Avel Eftersom stoet stått skadat fram till nu o vi ändå inte kommer hinna komma igång så mycket under sommaren är det nu bestämt att hon ska...
2
Svar
20
· Visningar
3 126
Senast: theJohanna
·
Avel Har vi inte haft denna tråden än i år eller är det jag som missat? Treårstesten är ju i full gång, någon som har koll på vilka hingstar...
3 4 5
Svar
81
· Visningar
12 924
Senast: Miaa
·
Avel Står i valet och kvalet om hur jag ska göra med mitt sto i år. Betäcka eller inte? Hon är ett halvblodssto e Gauguin de Lully –...
2
Svar
25
· Visningar
4 713
Senast: Molekyl
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Boräntorna
  • Vad gör vi? Del CXCIV
  • Vilka poddar lyssnar du på?

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Lös i magen
  • Ännu en tråd om hundfoder

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp