Tips på hoppsadlar, flats och close?

Sv: Tips på hoppsadlar, flats och close?

De tre senaste sadlar jag varmt kan rekommendera är
Pessoa Blyht tait, Bates sadel och Romano.

En väldigt billig prisvärd sadel som jag hade var Romano sadeln från Börjes. Köpte den till min fodervärdshäst och tro det eller ej men dn var riktitgt skön att rida och gav bra stös. ´Min tränare tyckte den var jhelt ok. Sen bytte jag häst och de två hoppsadlarna jag har till henne är Bates luftstoppade men bytte sedan till Pessoa Blyht Tait. Bates sadeln är helt underbar att rida i.
Provred vänbinnans häst hon hade en Paris nånting jämfört med min var hennes sadel stenhård! Men det är ju bara hur jag upplever det.
Lycak till i sadeldjungeln :)

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under... 2
Svar
26
· Visningar
8 033
Senast: Calmiche
·
Utrustning Vet att det någonstans funnits en tråd med folk som har små ponnyer (kat A-B) som lagt upp kort och tipsat om utrustning och sånt...
Svar
19
· Visningar
4 004
Senast: Barrel
·
Övr. Hund Jag och min man har en adoptivhund, en staffe, som är fem år gammal och som nästan alltid är världens bästa hund. Vi har bara haft honom... 2 3 4
Svar
64
· Visningar
7 684
Senast: mmbot
·
Utrustning Är lite på jakt efter en "ny" hoppsadel. Är ägare till en Prestige Versaille som passar hästen, men jag själv trivs inte alls i den. Jag...
Svar
1
· Visningar
577
Senast: caballus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka