Tips på klippmaskin

Sv: Tips på klippmaskin

Litet knapplån...

Jag har en progress sen typ 2006 och klipper ca 5-7 helklippningar per säsong+ en å annan shettis-spårklippning.
Har inte strulat eller gjort mig beviken en enda gång!

Men, när det gäller klippmaskiner så är det ju superviktigt att
*man har skarpa skär så inte maskinen får slita ihjäl sig
*olja och smörj, själv har jag en spray som även kyler, ovärderlig!
*Man kostar på dom nån bättre service med lämpliga mellanrum
*Håll dom torra å rena!

Hoppas TS hittar nån maskin hon blir nöjd med!
 
Sv: Tips på klippmaskin

Ta kontakt med Lyckliga Fåret, (googla på det namnet), de säljer flera sorters klippmaskiner, allt ifrån små trimmers till fårsaxar och de både servar maskiner och slipar skär. De har nog bra koll på vad som kan passa om man bara klipper sin egen häst.

Plus en på det!

Snurrade sextiosju varv på nätet och kolla de här på Buke, ringde sen till Fåret, superbra service, vilket gjorde att köpte den enlig honom bästa maskinen avsedd för häst, Aesculap Equipe CL, nu valde jag den utan sladd, dyr som stryk så jäkla nöjd.
 

Liknande trådar

Hundavel & Ras Nu kommer ytterligare en ”vilken ras ska jag köpa” tråd… Jag söker efter en liten, glad hund som älskar långa promenader i skog och...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
7 892
Senast: hundtant
·
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
3 312
Senast: MiaMia
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
92
· Visningar
6 334
Senast: Sirap
·
  • Artikel
Dagbok Efter allt trassel med boende vid flytten till min nya stad så trodde jag att jag hade köpt mig ett hus som jag skulle kunna trivas i...
Svar
4
· Visningar
1 575
Senast: kma
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Vildkattungar
  • Valp 2024
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp