Tips på proteinbar/måltidsbar

Bison

Trådstartare
Tycker det är perfekt att ha med till stallet och äta mellan två ridpass. Enkelt att ha i fickan och kräver inga förberedelser.

Nu vill jag ha tips på era favoriter, inget bantningsskit som tex Nutrilett som bara är socker.
Bra innehåll, gärna lite större och av müslityp. Tycker inte om de där massiva, pressade sakerna med konstgjorda smaker.

Jag köper Raw Bite. Finns i flera olika smaker, vissa godare än andra såklart :) Inget socker, bara naturliga ingredienser och de är löjligt mättande, jag brukar bara kunna äta en halv åt gången.

Jag köper Raw Bite. Finns i flera olika smaker, vissa godare än andra såklart :) Inget socker, bara naturliga ingredienser och de är löjligt mättande, jag brukar bara kunna äta en halv åt gången.

Tack för tipset! Ekologiska med, stort plus på det :-D
Beställt en av varje.

Återkom med vad du tycker, vissa finns inte i min butik. Vill tex gärna testa lime och kokos, men har inte hittat. Kanske får lägga en beställning i stället.

Jag är så töntig, valde bort lime eftersom det stod spicy.
Men kokos tog jag. Vilken är din favorit?
Jag har höga förväntningar på äpple och kanel och bär med vanilj.

Mina favoriter är spicy lime och äpple-kanel :)!

Men jag kan tipsa om att dom går jättebra att göra själv hemma, det är bara att hacka och gegga ihop ingredienserna, forma till bars och låta stå och lufttorka 1-2 dygn :). Galet, galet mättande.

Jag har inte tid att laga mat knappt, än mindre att göra bars.
Är knappt hemma mer än för att byta om eller sova.

Jag är så töntig, valde bort lime eftersom det stod spicy.
Men kokos tog jag. Vilken är din favorit?
Jag har höga förväntningar på äpple och kanel och bär med vanilj.
Jag gillar chokladen. Sen har jag testat cashewnötter och har en bär hemma som jag inte öppnat än.

Annars har jag gjort egna muffins som är helt sockerfria, mer som mellanmålsmuffins, med chokladsmak och kokos som är mättande och bra.

Det lät spännande, muffins går ju himla snabbt. Peta i lite mörk choklad och blåbär :d
Vad använder du för grundrecept?

+ @Bison

1,5 dl havregryn (fiber är nog ännu bättre) som mals ordentligt i matberedare/mixer
1 mogen banan
1 ägg
1 dl kvarg, naturell
2 msk kakao
1 kryddmått vaniljpulver (eller vaniljsocker, men då får man ta mer)
1 tsk bakpulver
1 msk kokosfett/kokosolja

kokosflingor till att ha ovanpå.

Mixa havregrynen, mosa/mixa bananen. Värm kokosfettet/oljan så att den blir flytande. Blanda ihop allt, klicka i 4 muffinsformar, strö på kokosflingor och grädda sedan i 20 minuter på 200 grader.

Ha en väldigt mogen banan! Eftersom det är den enda sötningen så blir det rätt trist om bananen är grön ;)

Liknande trådar

• Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Tack vare att @cewe påminde mig om resistent stärkelse så fick jag tummen ur att testa. Jag hade hört om det tidigare och tyckte att det...
Svar
0
· Visningar
967
Foder & Strö Hade hästen till tandläkare härom veckan och hon kunde konstatera att hästen i fråga saknar två tänder på ena sidan samt att hans övriga...
Svar
9
· Visningar
4 114
Senast: Mustang
·
S
Hästvård Hej! Jag har ett sto på drygt tre år som vi kan kalla Julia. Jag har haft henne sedan hon var ungefär nio månader. Sedan i princip... 2
Svar
25
· Visningar
7 579
Senast: Madick
·
Träning Efter mitt långa uppehåll beslutade jag mig ganska nyligen för att skaffa mig en medryttarhäst i syfte att hitta tillbaka i egen takt...
Svar
16
· Visningar
1 684

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka