Bukefalos 28 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
D

Doremi

Hej!
Jag har inte kollat igenom trådarna om det finns en lika dan !
Jag har blivit intresserad av NH och vill lära mig lite 'grunder'. (Och även mer syfte på varför man ska använda sig av NH, hur det är uppbyggt osv..)
Har just nu ingen tillgång till tränare eller vän som håller på med detta. Har testat lite lekar, typ jage. Har gått helt okej. Ponnyn min följer mig lös men så fort hon ser något roligare går hon hellre dit och ser vad som händer där - vad sak jag göra? Tips?
När vi 'leker' följa john är hon som mest uppmärksam och gör det hon ska, backa, stanna och trava framåt, men även då kan hon gå dit hon vill om hon ser något roligare. ..
Vet egentligen inte om jag gör som man ska, men finsn det något ytterligare man kan göra för att fånga uppmärksamheten

Skulle gärna vilja få reda på lite enklare övningar/lekar som jag och min ponny (Även andra kanske skulle se nytta av denna tråd? ;) ) skulle kunna testa på!

Kollade in den nålade tråden men tyckte inte jag hittade några övningar där...

Så kom igen nu Buke. Tacksam för svar! :bow:
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Tips!

Jag orkar inte läsa vad du frågar om, eftersom du inte orkar läsa och söka bland trådarna.

Utan jag hänvisar dig direkt till faq-en som berättar lite grundläggande tankar om NH, övningar, personer bakom NH och var du kan läsa mera.

http://www.bukefalos.com/f/showthread.php?t=765745

I övrigt finns det MASSOR av bildtrådar, övningstrådar, tricktrådar och allt vad det är i forumet om du använder sökfunktionen.

Med vänliga vinterhälsningar

IngelaH
moderator
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästhantering För cirka 5 månader sen köpte vi dotterns första ponny, "världens tryggaste och snällaste barnponny". Provridningen gick ok, dottern var...
Svar
13
· Visningar
3 203
Senast: Mabuse
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
93
· Visningar
8 047
Senast: Juli0a
·
Gnägg Verkar inte hitta någon GHS-tråd för i år, och jag hoppas att jag lägger den rätt! Nu är det inte många dagar kvar. Jag själv, precis...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 161
Senast: mars
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
9 582
Senast: Madalitso
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Sommartoffel
  • Mindre kombi?
  • Hiss och diss del 5

Hund, Katt, Andra Djur

  • Magsjuk hund
  • Tråden för spår
  • Akvarietråden IV

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp