Tipsa på att hindra älgar från att riva hagar.

Vinden kommer ta tag i plasten för mycket och trådarna bli för hängiga, skulle dock bli roligt underhållning när ryttare från andra stall ska rida förbi.
Men köp plastband då, såna man har till skogsavverkning. Väger inget, fladdrar som fan i vinden och är billiga samt finns på dom flesta Odal m.fl. ställen. Är du orolig för att det ska bli hängiga trådar så byt till elrep, en engångsinvestering som håller hur länge som helst och går att spänna som fiolsträngar om man känner för det.
 
Men köp plastband då, såna man har till skogsavverkning. Väger inget, fladdrar som fan i vinden och är billiga samt finns på dom flesta Odal m.fl. ställen. Är du orolig för att det ska bli hängiga trådar så byt till elrep, en engångsinvestering som håller hur länge som helst och går att spänna som fiolsträngar om man känner för det.
Det här tror jag på. Flera vägsträckor här har slopat viltstängsel och bara hängt gula plastband. Funkar tydligen lika bra.
 
Vad hade du för tråd innan ht tråden och hur ofta fick du laga hage innan du bytte?
Finns det någon mening med att ha tät mellan stolparna för trådens hållbarhet? Har nu kraftiga stolpar i ek med 6m emellan och stöttor på stolpar i hörn så inga trasiga stolpar sedan jag bytte ut granstolparna.
Jag har inte haft något annat staket än detta. Älgarna hoppar över och rådjuren igenom. Peppar peppar så håller staketet men tråden kan bli lite böjd men inte så att jag behöver åtgärda något, det är lite mindre estetiskt bara.
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Håller på att smått få frispel här på alla andras lösa hästar som springer runt på vår gård. Köpte för några år sedan ett hus och...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
9 249
Gnägg En fråga: Denna sommar har jag arrenderat en sommarhage på ca 1,5ha. ca 600m staket runt hagen. Vi satte upp staketet i början av...
Svar
12
· Visningar
1 558
Senast: Smulan75
·
Anläggning Jag vet inte än, men kanske har jag fått nog av den jag hyr bete av på sommaren. Vad tycker ni om detta? Ska jag byta bete eller inte...
2
Svar
22
· Visningar
3 391
Senast: bigganl
·
Hästmänniskan Vet inte om jag lägger tråden rätt nu men: Jag lånar en häst på livstidsfoder som sällskapshäst sedan förra året. I kontraktet står...
2
Svar
20
· Visningar
3 970
Senast: Comfort
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 16
  • Världscupsfinalerna
  • OS i Paris 2024 (dressyr)

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp