Tipsa! Vilken transporttyp passar mig?

Sv: Tipsa! Vilken transporttyp passar mig?

Var vaksam över de svaga punkterna på Kylinge, de har ungefär samma som Brenderup i o m lite tjockare väggar (som det lätt går vatten i).

Bakre kant på golvet har också varit svag på många av de jag tittat på, vet inte om det är något särskilt med tak- eller väggkonstruktionen. Kylinge har varit överrepresenterade på svaga golv, fast jag har faktiskt aldrig fattat varför....

Och lämmen till fronturlastningen verkar också vara lite varning...
 
Sv: Tipsa! Vilken transporttyp passar mig?

Nä jag vet. Men det är å andra sidan ett robust och förhållandesvis billigt släp. Kylinge är å andra sidan lätt och verkar få hyffsat bra betyg av er här :)
 
Sv: Tipsa! Vilken transporttyp passar mig?

Vad hade man gjort utan er?! :)

Tackar så mycket för tipsen och lovar att skriva och berätta vad det blev för nåt till slut!
 
Sv: Tipsa! Vilken transporttyp passar mig?

Ah, då är jag med. Jag strök ju Ifor rätt snart pga vikten.

Jag gillar Kylinge, och de brukar ju ligga långt framme vad gäller smarta bomlösningar etc (deras paniksystem som går att lösa ut från utsidan är super). Numera är ju Trane och Kylinge tämligen lika dock, samma bomlösningar, samma stuk etc. Fast jag gillar ju Trane också så det stör mig inte.

Men jag skulle satsa på Kylinge eller Trane utefter det du nämnt =)
 
Sv: Tipsa! Vilken transporttyp passar mig?

Ok :) Fast Trane har inte fronturlastning!
Det lutar åt Kylinge nu men samtidigt så om jag får ett robust och säkert boggiesläp för bara några tusenlappar mer så känns det lite mer motiverat att köra på boggie.
Snart singlar jag slant alltså! :/
 
Sv: Tipsa! Vilken transporttyp passar mig?

Trane finns med fronturlast.
 
Sv: Tipsa! Vilken transporttyp passar mig?

Fast vid närmare eftertanke kanske det inte går att få på de nya modellerna?

Men på de äldre finns det, min kompis har varje fall ett Trane med fronturlast.
 
Sv: Tipsa! Vilken transporttyp passar mig?

Lyckat till i jakten, mig tog det närmare två år från första seriösa tanken till det att jag bytte släp...

Å andra sidan tog det mig 4 timmar från det att jag tänk "nä, attans! nu måste jag ha egen finka!" till det jag hade köpt det första :D

Vet att jag är tjatig, men oavsett vilket märke du väljer; kolla just det exemplaret som står framför dig. Taket är ju alltid kritiskt, små sprickor där blir ofta stora om man inte åtgärdar rätt omgående...

Nä, nu får jag lägga av med mina tips och trix...
 
Sv: Tipsa! Vilken transporttyp passar mig?

Nej, nej, tjata på, jag behöver veta allt!! Så slipper jag köpa på mig problem. Eller kan iaf vara förberedd!
Hehe, 2 år.. då är det inte bara jag som är en sån velputte då.
Bara bilen tog mig ca 3 år att fundera ut vad jag skulle ha för en.

Tackar för infon om fronturlasting på Trane - jag har dock inte sett något sånt än! Får kolla lite noggrannare.
Dock har jag hittat ett Kylinge med fronturlastning nu som jag ska åka och titta på. Spännande! :)
 
Sv: Tipsa! Vilken transporttyp passar mig?

Jag letar precis som du efter en 1,5 hästars transport och har titta på Ifor, Cheval L och Henra. För mig kommer det nog bli ett Henra.


VV vågar jag aldrig åka igen då min häst "välte" i ett hyrsläp när gummimattan halkade bort från golvet. För mig blir det aldrig något annat än helgjuten gummimatta och där har Henra en STOR fördel. Dessutom såg jag på VV hemsida att många beg. vagnar hade bytt golv fast de endast var 5 år gamla och det tycker jag är alldeles för tidigt

Jag har också en V40 T4 och en V50 T6? AWD och får inte dra så mycket men en Henra får jag lätt dra och jag har två bekanta som har deras 1 hästars släpp och är supernöjda,
 

Liknande trådar

Utrustning Jag har bestämt mig för att köpa en transport. Det stressar mig lite att vara beroende av att låna/hyra.. Har lite funderingar kring...
2 3
Svar
45
· Visningar
5 356
Senast: Mimmimamma
·
S
Anläggning Till hösten måste jag flytta min häst, jag jobbar just nu som hästskötare och just nu är hon med där jag jobbar men pga att jag tänkt...
Svar
3
· Visningar
2 390
Senast: moonstruck
·
T
Utrustning Hej jag skulle vilja ha lite råd av alla er där ute. Jag ska byta transport och det blir en 2- hästars boggie, vikt ca 1450 kg. Jag har...
Svar
7
· Visningar
1 043
Senast: Ztrawberry Zling
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp