Tittar in i ditt kök, del 23

Status
Stängd för vidare inlägg.
31F9E1C5-1819-4001-98B3-EA3DF5819AA0.jpeg


Dagens väldigt snygga lunch, allt utom potatis och soltorkade tomater var Odlade Från Grunden. Saltet skördat av nån fransk bonde, om det räknas.
 
Pizza med jordgubbar, crème fraiche, ruccola, rostade mandlar och citronmeliss. Otippat men mycket gott. De är bra på pizza, mina grannar! Nu Aperol Spritz och Malena Ernman medan sambon rullar köttbullar och undertecknad gör tårta.

Exakt som den jag åt för några veckor sedan! :D
 
Vegansk midsommarlunch! Tunnbrödsrullar med olika fyllningar (ärtpastej, bruschetta, kronärtskockspesto), crostini med div röror på, toast Skagen (tofu & tångrom), samt små dillchips med ifraiche och tångrom. Till middag blev det grillad majs och grönsaksspett, çevapçiçi på Anammas formbara, ungsbakat Oomph och potatisallad. Mycket gött! Mycket skumpa till!
31859
 
Exakt som den jag åt för några veckor sedan! :D
Men vad lustigt! Jordgubbspizza måste vara ett hett samtalsämne på den internationella kockscenen just nu, eller nått! Känns ju i och för sig väldigt somrigt och trendigt, så det är kanske inte så konstigt.

I mitt fall vill jag påstå att jordgubbarna hade fått följa med i ugnen @Petruska, men det hade nog varit bättre att lägga på dem efteråt eftersom det blev lite onödigt slabbigt nu. Kom på att det var fetaost på min också, och så hävdar sambon bestämt att det var pecan och inte mandel!
 
Men vad lustigt! Jordgubbspizza måste vara ett hett samtalsämne på den internationella kockscenen just nu, eller nått! Känns ju i och för sig väldigt somrigt och trendigt, så det är kanske inte så konstigt.

I mitt fall vill jag påstå att jordgubbarna hade fått följa med i ugnen @Petruska, men det hade nog varit bättre att lägga på dem efteråt eftersom det blev lite onödigt slabbigt nu. Kom på att det var fetaost på min också, och så hävdar sambon bestämt att det var pecan och inte mandel!
Jag funderar på att slänga på jordgubbarna bara den sista minuten av tillagningen, eller 30 sekunder.
 
Räkor igår, med örtbaguette från Coops frysdisk och Lallerstedts aïoli. Värdigt avslut på midsommarhelgen!

Nu är jag hemma i civilisationen igen och har ätit en proteinbar, en liten proteinpudding och 400 g babyplommontomater till lunch vid skrivbordet. Allt är alltså som vanligt igen och jag sitter och filurar på någon god sallad till ikväll.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Mat Vi fortsätter att dela med oss om vad vi lagar, äter, inspireras av och funderar på i matväg! I mitt kök serverades idag pasta med...
10 11 12
Svar
233
· Visningar
8 795
Senast: MJLee
·
Hemmet Vi ska renovera fallfärdigt kök och tänkte köpa nytt kök från IKEA. Vi har tummarna mitt i handen och hatar husjobb så vi behöver...
2
Svar
37
· Visningar
1 202
Senast: Acto
·
Samhälle Jag har hört talas om projektet tidigare men rekommendationer dök upp i flödet idag (förmodligen i samband med kvinnodagen) och jag...
Svar
13
· Visningar
1 127
Senast: Fibusen
·
Hemmet Jag har totalstopp i mitt köksavlopp. Jag har tittat på otaliga videos, men ingen har samma vattenlås som jag och jag blir inte klok på...
Svar
13
· Visningar
1 021
Senast: Sasse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp