Tittar in i ditt kök del 25

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag är lite skadad och ynklig idag, så det blev till att beställa hem mat från den koreanska restaurangen som jag tycker så mycket om. Jag valde bulgogi som vanligt men den var inte riktigt lika god som den brukar vara. Vet inte varför... Tur då att jag hade en citronmarängbakelse att trösta mig med :D

s903648037451468948_p1049_i2_w3840.jpeg
 
Vi skulle ta en liten lunch innan grillat etc senare.
Sambon skulle ha sill etc. Till mig sa han att han ”köpt rökt lax som du gillar”. Det var slemmig, kallrökt lax som jag inte äter. 6 år ihop.. :laugh:
Som tur var hade lag lax i frysen och kunde göra den och äta med färskpotatis och aioli. 😅

Sen fick vi paltkoma och struntade i grillat. Vi åt chips och drack bubbel istället. Världens tröttaste människor som njöt av ledighet och slappa. 😍
 
Vi skulle ta en liten lunch innan grillat etc senare.
Sambon skulle ha sill etc. Till mig sa han att han ”köpt rökt lax som du gillar”. Det var slemmig, kallrökt lax som jag inte äter. 6 år ihop.. :laugh:
Som tur var hade lag lax i frysen och kunde göra den och äta med färskpotatis och aioli. 😅

Sen fick vi paltkoma och struntade i grillat. Vi åt chips och drack bubbel istället. Världens tröttaste människor som njöt av ledighet och slappa. 😍

Jag tvärsomnade efter att jag ätit, det var så skönt att inte "måste" någonting :love:
 
Jag har precis blivit bjuden på middag: grillad köttbit och ugnsrostade potatishalvor med chèvre och pinjenötter (så gott). Blandad, kryddig grönsallad med citronolja, mer pinjenötter. Kall sås med mango chutney till.

Jordgubbspaj till efterrätt. Mätt, nu!
 
Blev lite av ek kylskåpsrensning till middag;
Färdigmatienerad kycklingfilé, färsk tortellini, picklade lite morot och vitkål i risvinäger, oliver och lite tzatziki.

Helt okej för att vara det som fanns över i kylen.
 
Har en paj med karamelliserad lök, bacon och parmesanost i ugnen. Så klart är det äggstanning med. Hade en smärre pajdegkatastrof första gången jag kavlade ut den blev för varm och gick i tusen bitar. Så på med lite mjöl, få ihop den till en deg och in med den i frysen. Lät även formen stå i frysen en stund med utkavlad pajdeg innan förgräddning. Tyvärr blev den inte helt bra trots ärtor i den och folie på kanterna. Den sjönk lite under förgräddningen ändå.
 
Ikväll stod sambon och slogs med myggen och grillade högrevsburgare. Jättegott med massor av saltgurka, rödlök, tomater, gurka, ost, bbq-senap, ketchup och dressing.:d
Alltså jösses vad saltgurka det gått åt nu när det varit allmänt varmt länge. Det och chips! :laugh: Jag är annars ingen direkt chipsätare övrig tid på året och definitivt inte saltgurka!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Mat Vi fortsätter att dela med oss om vad vi lagar, äter, inspireras av och funderar på i matväg! I mitt kök serverades idag pasta med...
9 10 11
Svar
210
· Visningar
8 125

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp