Bukefalos 28 år!

Tittar in i ditt kök del 25

Status
Stängd för vidare inlägg.
I vårt kök åts det idag halloumistroganoff. Det är alltid väldigt gott, men kanske särskilt efter en helg då det blivit mycket kött och fisk av olika slag.

Nektariner en masse till efterrätt. Jag skulle kunna leva på nektariner, jordgubbar och sparris såhär års.
 
Jag trodde jag skulle äta själv idag. När min middag just var klar så ringde sambon och tog med sällskap på middag. Så min airfryer-laxbit och färskpotatis med aioli stoppades in i kylen. Jag kokade mer färskpotatis och gjorde sallad och vinägrett med mango-balsamico, ajvar etc. Till det fick de kallrökt lax. Vi drack gott rosé till.
Mys!
 
Mamma bjöd på mat, bl a potatissallad med hemodlad potatis, salladslök och sockerärter, melonsallad, små tomater, veg. filé med citron och chili, baguette med parmesansmör och blåbärspaj och vaniljsås. :)
 
Ikväll blev det snabbfix iom galet trött.
Körde salsiccia och filétkorv i airfryern. Filetkorven blev tyvärr skrynklig och tråkig. Bör nog inte gå i airfryern.
Till det färdig gormet-potatissallad och grönsallad med vinägrett. Hade slut på min favorit mango-balsamico och hittade bara vitvinsvinäger. Tycker det lätt blir för skarpt. Så jag blandade i lite vatten och en juice av äpple/fläder ihop med ajvar och kryddor. Supergott!
 
Gjorde ljuvlig och enkel pasta idag. Vitlök, gul lök och chili fick mjukna i frikostigt med olivolja. Sedan ner med linguine kokad al dente, en slatt pasta vatten, räkor, massa färsk basilika, salt och peppar. Blev krämigt, hett och smakrikt. :love: Vitt vin till, det är ju faktiskt bara torsdag en dag i veckan.
 
Igår lagade jag min favoritpasta som innehåller lammfärs, fetaost, vitlök, vitvin, tomat och citron. Den blir tamejtusan alltid lika magiskt god!

Ikväll blir det grillad marinerad kycklingfilé med tzatziki, klyftpotatis och grillad paprika. :d Tänkte även testa att grilla ett gäng nektariner för att se hur det blir.
 
Det jag skrev i går kväll skickades visst inte, men sparades.
I dag blir det potatissallad med äpple och gräddfil, vattenmelon och baguette. Och jordgubbspaj med vit choklad och mandel.
 
Jag är storkonsument just nu av rökt hjärta istället för chips, perfekt i värmen (plus att saltet i den gör att jag dricker mer vatten, något jag är dålig på).

Åh, rökt hjärta är SÅ GOTT!

Här blev det restaurangpasta som jag suktat efter i månader. Valet föll på oxfilé, champinjoner, sparris och tryffel :d
3D86B066-7D73-4275-82D2-1D072D4AB5BC.jpeg
 
Ikväll grillades lammstek som skurits upp och marinerats och masserats i biffar. Till det stora tomater och folieknyte med färskpotatis, färsk rosmaring, Garlic & pepper, smör, olivolja, salt.
Serverades med tzatziki. Helt galet gott!
 
I dag har jag atit ... friterad deg med smor samt canel och socker ... Mer friterad deg med samma palagg 😳 Det var "Native American fried bread" och sedan at jag samma brod men som en taco man inte kan vika da den ar for "puffig" och mjuk ... och sedan blev det Elefant ora ... vilket ar friterad deg med canel, socker, OCH lonn (nagonting som jag inte vet hur de fatt ihop - inte sirup i alla fall, sag mer ut som senap) VANSINNIGT gott och onyttigt. Jag har ocksa gatt over 20,000 steg eller statt i de drygt 10 timmar vi var pa mycket liten timmer stads Independence Day festligheter, sa jag var helt klart vard allt det vansinnigt goda brodet.:d

Sedan vi kom hem har jag satt i mig ett glas vin, tva uppvarmda -tidigare grillade- varmkorvar med lite fardig sallad. Nu fylls glaset vin pa och jag ar nojd ... vilken lang dag, men vi lyckades ganska bra att hitta nya Skolbusschaufförer som hinner tranas under sommaren innan skolan borjar i host.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Mat Vi fortsätter att dela med oss om vad vi lagar, äter, inspireras av och funderar på i matväg! I mitt kök serverades idag pasta med...
12 13 14
Svar
271
· Visningar
10 570

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp