Tittar in i ditt kök del 25

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag googlar ju runt ganska hejvilt när jag ska göra något nytt, så ofta har jag problem att i efterhand riktigt minnas vilken av receptvarianterna jag fastnade för till sist. :o Men den här ser rätt bekant ut, tror jag gick efter detta (och adderade lite extra chili pga gillar och har gott om): https://receptfavoriter.se/recept/bostongurka.html
Tack!
Alltid bra med recept som man vet någon provat och tycker är bra. 👍
 
I kvall avslutade vi en dag med rekrytering pa var stad's UFO festival (weird ar vad man ar nar man bor har i nord vastra Oregon :p sa naturligtvis har vi en UFO festival:D) pa var favorit restaurang i sta'n. De serverar namligen poutine ... Canada's national ratt... SA gott. Vi ater dar atminstone en gang i manaden, och alltid poutine:angel: SA gott.
IMG_2121.jpeg



Nej, de hade inget intresse alls av att kora skolbuss. Imagine that? :p
 
I kvall avslutade vi en dag med rekrytering pa var stad's UFO festival (weird ar vad man ar nar man bor har i nord vastra Oregon :p sa naturligtvis har vi en UFO festival:D) pa var favorit restaurang i sta'n. De serverar namligen poutine ... Canada's national ratt... SA gott. Vi ater dar atminstone en gang i manaden, och alltid poutine:angel: SA gott.
Visa bifogad fil 77384


Nej, de hade inget intresse alls av att kora skolbuss. Imagine that? :p

Men åh, jag vill också ha en UFO-festival! Det borde ju vara en självklarhet för Ängelholms kommun att arrangera en sådan, om de inte tänkte så snävt och begränsat.

https://sv.wikipedia.org/wiki/UFO-monumentet_i_Ängelholm

Poutine, mer tveksam - men har aldrig smakat så det kanske är godare än beskrivningen antyder?
 
Men åh, jag vill också ha en UFO-festival! Det borde ju vara en självklarhet för Ängelholms kommun att arrangera en sådan, om de inte tänkte så snävt och begränsat.

https://sv.wikipedia.org/wiki/UFO-monumentet_i_Ängelholm

Poutine, mer tveksam - men har aldrig smakat så det kanske är godare än beskrivningen antyder?

Maken och jag korde tvars over hela Canada och undrade vad detta hemska "Poutine" kunde vara och vi hade inget intresse att smaka. Men alla som pratade om det var sa hangivna och en kompis i Alberta tvingade oss att smaka ... och vi ar numera hangivna denna underliga skapelse. :p
 
Provade pasta vodka idag. En bit uråldrig hemgjord pancetta upphittad i frysen, vitlök, chili, vodka, ett lass körsbärstomater, grädde, basilika och Västerbotten. Riktigt gott även om jag är osäker på hur mycket vodkan egentligen bidrog med.

(Pro tip: man ska inte klia sig i ansiktet när man skurit chili. Det vet jag egentligen. Och då var det ändå bara omnicolour som är mer snygga än starka. :cautious: )
 
Hade tänk lata mig och äta ngt väldigt snabbt ikväll. Men insåg att jättelådan med kyckling-filéer jag köpt gick ut idag. Så totalt utan inspiration och plan blev det en gräddig kycklingpasta. Hade gul lök, vitlök, grädde, oliver, kapris, fond "Brynt charlottenlök", kryddor, balsamico etc i såsen. Blev helt ok!
 
Är förmodligen sist på pucken norr om antarktis, men har införskaffat mig "ännu en onödig maskin" trodde jag, men inser att jag istället skaffat mig en livsviktig maskin som kan vara lika revolutionerande för mänskligheten som microvågsugnen en gång blev - en airfryer 😍 Har senaste dagarna airfryat allt som kommit i mina händer typ - fantastisk maskin!
 
Hade tänk lata mig och äta ngt väldigt snabbt ikväll. Men insåg att jättelådan med kyckling-filéer jag köpt gick ut idag. Så totalt utan inspiration och plan blev det en gräddig kycklingpasta. Hade gul lök, vitlök, grädde, oliver, kapris, fond "Brynt charlottenlök", kryddor, balsamico etc i såsen. Blev helt ok!

Åh, jag har ju ett kilo kycklingfärs i kylen som går ut imorn. Borde iaf dela upp och frysa in :cautious:
 
Är förmodligen sist på pucken norr om antarktis, men har införskaffat mig "ännu en onödig maskin" trodde jag, men inser att jag istället skaffat mig en livsviktig maskin som kan vara lika revolutionerande för mänskligheten som microvågsugnen en gång blev - en airfryer 😍 Har senaste dagarna airfryat allt som kommit i mina händer typ - fantastisk maskin!
ÄLSKAR vår! 😍
 
Hurra hurra, frust in kycklingfärsen och lagat köttbullar med makaroner :angel:
(men hey, det var några broccolibuketter till)

Har dock 6st tortillas att göra slut på kom jag på, blir nog bra med lite kycklingfärs och grönsaker sen i veckan!
 
Kan man någonsin sluta äta airfryad parmesanrostad blomkål? Kommer jag någonsin kunna äta annat än airfryade egna chips? Hur mycket airfryade mozzarellasticks och chilicheese får man äta per dygn Kommer man någonsin igen använda varmluftsugnen på spisen igen? 🤔 *smeker airfryern* 🥰
Nej och nej och till infinity är mitt svar på det. 😅

Hasselbackspotatis eller hasselbacks-betor i den är också mums!
Jag vill ha fler så jag kan göra hela rätter i den samtidigt. 😂
/lat och hungrig
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Mat Vi fortsätter att dela med oss om vad vi lagar, äter, inspireras av och funderar på i matväg! I mitt kök serverades idag pasta med...
10 11 12
Svar
223
· Visningar
8 583

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Resultat på HD-röntgen
  • Uppdateringstråd 29
  • Lösa hundar

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp