Tittar in i ditt kök, 17

• Äldre
  • Trådstartare Trådstartare Koltrast
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2 002
  • Visningar Visningar 84 293
Status
Stängd för vidare inlägg.
För övrigt är jag ute och håller kurs igen. Hotellfrukost med andra ord. Och idag sammanföll kursorten med yngste sonens bostadsort och han hade tid att äta middag med sin ömma moder. :) (Som generöst bjöd) Blev varsin burgare som var riktigt god. Kött från Kustcharken, picklad rödlök och potatisklyftor som smakade mycket och frasigt. Helt okej och framför allt en mysig träff.

Har fått dille på färdigsoppor. Keldas Milda tomatsoppa, Sparrissoppa och Toscansk tomatsoppa. :d
Kör någon form av detox (?) med övervägande flytande föda och kaffe i mängder. :cautious:

Vad mysigt det låter @Miran ! Min mamma kommer hit om ett par veckor och jag ser så mycket fram emot lite kvalitetshäng och middagar med henne.

Ja det var himla mysigt. Alltså, det är så fantastiskt att ens ungar har växt upp till kloka, roliga vuxna som man kan vara kompis med. :) Alla sönerna har dessutom utvecklat matexperimentlusta vilket var rätt otippat, åtminstone hos två av dem. Den tredje är mer avancerad än vad jag är. Himla kul. Just nu håller han på prova sig fram till sin egen curry som han ska ha för att optimera sina indiska vegetariska rätter. Och vi har surdegsbakarutmaningar. Bara en sån sak. :)

Ja det var himla mysigt. Alltså, det är så fantastiskt att ens ungar har växt upp till kloka, roliga vuxna som man kan vara kompis med. :) Alla sönerna har dessutom utvecklat matexperimentlusta vilket var rätt otippat, åtminstone hos två av dem. Den tredje är mer avancerad än vad jag är. Himla kul. Just nu håller han på prova sig fram till sin egen curry som han ska ha för att optimera sina indiska vegetariska rätter. Och vi har surdegsbakarutmaningar. Bara en sån sak. :)

Ge dem förskott på arvet i form av squash :sneaky:

Allvarligt, jag förstår att det är roligt att ni kan mötas i era intressen. Jag vet att min salig morfar blev överlycklig när jag tyckte om att vara med honom ute i naturen (han älskade att fiska vilket kanske inte jag gjorde men jag fick ju vara med morfar :love:). Hans intresse för historia och naturvetenskap samt allmänna nyfikenhet "smittade" också av sig till mig, jag hade nog inte haft det yrke jag har om det inte vore för morfar.

Livet är skit (typ iaf) så min middag idag bestod av lite nudlar och en påse räkchips :meh:
Igår lagade jag oinspirerad bönstroganoff, men det var iaf helt okej.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Mat Vad bjuds det på och vad lagas det hos dig? Recepttips välkomna! (Återuppväcker de här trådarna och startar ny tråd då vgv-tråden...
Svar
4
· Visningar
756
Senast: Liten
·
IT & mobiler Jag känner mig helt blåst, men vi får inte igång TV:n i husvagnen med vagnens antenn (dålig mottagning) utan funderar i stället på att...
Svar
3
· Visningar
319
Senast: Snubbelfot
·
Mat Vi fortsätter att dela med oss om vad vi lagar, äter, inspireras av och funderar på i matväg! I mitt kök serverades idag pasta med... 54 55 56
Svar
1 101
· Visningar
53 146
Senast: tuaphua
·
Hemmet Vi ska renovera fallfärdigt kök och tänkte köpa nytt kök från IKEA. Vi har tummarna mitt i handen och hatar husjobb så vi behöver... 2
Svar
37
· Visningar
2 165
Senast: Acto
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka