Tittar in i ditt kök del 19

Status
Stängd för vidare inlägg.
Vad åt jag igår? Eh.. mackor tror jag. Den välsignade gulaschen till lunch. Ikväll blir det bakad potatis med @Hyacinth - röra om jag drabbas av gudomlig inspiration - i annat fall blir det antagligen mackor igen. Imorgon blir det lunch på någon gudsförgäten plats mellan Vimmerby och Jönköping, och middag i Jönköpingstrakten (vet nån om det finns thai eller indiskt eller NÅT ätbart i Jönköping nära E4:an?). På lördag misstänker jag att det blir godis och mackor hela dagen. Förhoppningsvis någon god middag och VLIN när vi kommer hem sent på kvällen. På söndag är det hundträning ute i skogen. Mitt liv alltså. Misär.

Vad åt jag igår? Eh.. mackor tror jag. Den välsignade gulaschen till lunch. Ikväll blir det bakad potatis med @Hyacinth - röra om jag drabbas av gudomlig inspiration - i annat fall blir det antagligen mackor igen. Imorgon blir det lunch på någon gudsförgäten plats mellan Vimmerby och Jönköping, och middag i Jönköpingstrakten (vet nån om det finns thai eller indiskt eller NÅT ätbart i Jönköping nära E4:an?). På lördag misstänker jag att det blir godis och mackor hela dagen. Förhoppningsvis någon god middag och VLIN när vi kommer hem sent på kvällen. På söndag är det hundträning ute i skogen. Mitt liv alltså. Misär.

Se det positiva, du slapp en hamburgare på Frasses i Malå iaf :up: :rofl:

Edit: Jag kan kanske hoppas på lite VLIN i helgen, det är firmafest... men jag vet inte ännu om jag ska hålla mig nykter (dvs körbar) eller om jag ska tigga sovplats i byn.

Förr fanns det en god sushirestaurang i Jönköping och de har en med libanesisk mat som är helt ok med. Ska se om jag kan hitta vad de heter.

Förr fanns det en god sushirestaurang i Jönköping och de har en med libanesisk mat som är helt ok med. Ska se om jag kan hitta vad de heter.
Äsch jag hittar dom inte nu, sushin har nog lagt ned (det finns flera andra men den här hade kombinerat lite latinska smaker med sushi på ett gott sätt). Libanesiska verkar det finnas flera nu.

Hyacinth-röra med bakad potatis, så jäkla gött! Sjukt impad av mig själv som orkade detta efter världens längsta dag med transkribering. Känner pulsen uppe kring öronen - inte så stabilt. Lite rött VLIN nu medan partner nattar BARN. Imorgon börjar eldprovet.

Saganaki, moussaka och en liten nätt bägare (jo, den såldes faktiskt som "small") fryst grekisk yoghurt med jordgubbar, hasselnötskex och honung. Tror jag sover gott på det här jag.

DSC_5610.webp

KONFERANGSEN är slut! Ätit massa gott fika, luncher, hotellfrukost, bankettmiddag och givetvis godis i utställningsmontrar :d
Nu är jag hos mina föräldrar och vilar upp mig. Semesterdag imorgon, ska hänga med pensionärsmamma! Har bokat lunchbord på Stångs magasin i Linköping :up:

Våfflor en masse, nu lite lätt illamående.
Är gott, inte sådär süperdüber gott- men känns jäkligt lyxigt på nån vänster.
Slog mig bara att en kollega ska bjuda på våfflor till frukosten imorgonbitti, frågan är om jag är redo att ens se en våffla igen?

Skulle blivit bjuden på burgare på lokal i storstan idag men ena delen av sällskapet fick ställa in och jag fick tänka om. Kunde fått vegetarisk pytt (kompletterad med korv. Varför liksom?!?) hos föräldrarna där jag ändå var på besök, men valde bort det. Hade också kunnat snika till mig hälften av sambons middag i form av vegetarisk pölsa men det lockade konstigt nog inte heller :angel: så därför fick jag köpa mig en vegetarisk bowl från min nya favoritrestaurang. Så, med andra ord samma rätt som jag åt senast i fredags men den fungerade typ lika bra som take away och jag blev en lycklig och mätt person :love:

Skulle blivit bjuden på burgare på lokal i storstan idag men ena delen av sällskapet fick ställa in och jag fick tänka om. Kunde fått vegetarisk pytt (kompletterad med korv. Varför liksom?!?) hos föräldrarna där jag ändå var på besök, men valde bort det. Hade också kunnat snika till mig hälften av sambons middag i form av vegetarisk pölsa men det lockade konstigt nog inte heller :angel: så därför fick jag köpa mig en vegetarisk bowl från min nya favoritrestaurang. Så, med andra ord samma rätt som jag åt senast i fredags men den fungerade typ lika bra som take away och jag blev en lycklig och mätt person :love:
Vilken är den nya favoritrestaurangen?

Vilken är den nya favoritrestaurangen?
Bao! Två besök på mindre än en vecka liksom :D

Jag kan hu iofs inte påstå att konkurrensen är stenhård - men ändå!
Enda stället jag inte testat som jag vill testa är nya lunchburgaren på Hede. Men mest för att jag känner dom som driver stället snarare än deras magnifika och spännande utbud :angel:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Mat Matinspirationen fortsätter! Vad lagas det för godsaker hemma i köken? Vad äts, i eller utanför köken? Hur smakade det? Och kanske hur... 99 100 101
Svar
2 004
· Visningar
116 269
Senast: Mineur
·
  • Låst
Relationer :devil: Fortsätt här..... Vi vill läsa allt, så var inte blyga, sista sidan på förra tråden finner ni här... 99 100 101
Svar
2 011
· Visningar
119 960
Senast: LenaH
·
  • Låst
Småbarn Ny tråd! Vi får väl hoppas att @pollex bebis behagar att titta ut i den här tråden:D Listan: Januari 2 - Venus_in_furs, första barnet... 99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
91 310
Senast: Heulwen
·
Äldre Egentligen skulle den här tråden ligga på kropp&hälsa, för det ger mig nervsammanbrott. :angel: Meeen... Jag hörde en låt på radion...
Svar
5
· Visningar
760
Senast: Anna-panna
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Dalmatiner
  • Uppdateringstråd 31