Tittar in i ditt kök del 19

Status
Stängd för vidare inlägg.
Idag åt jag rester av en gryta jag gjorde här om dagen.
Hade i rotfrukter, chorizo, nöt, fläsk, krossade tomater, fond, lite vitlök och gul lök och krossade tomater.
Kryddade med lagerblad, hela pepparkorn och franska örter.
Och hade i en hög trattisar.
Mums!

Någon sorts risotto/paella/korma-crossover med ris, överblivet avslaget bubbel, lammkorv, lök, tomater, ärtor och russin, kryddat med gurkmeja, spiskummin, kanel och kardemumma som fick gotta ihop sig i en gryta. Lite udda men helt ok.

Bifogade filer

• DSC_0651.webp
    DSC_0651.webp
    103 KB · Visningar: 13
@Killaloe messmör och mesost är det enda jag känner att jag verkligen förvägrar mig själv genom att välja bort animaliska grejer.:o Men det där med lax och dill lät inget vidare. :cautious:
Haha åh, det måste komma upp på topp tio på mest udda saker som en saknar om en blir vegan? :D
Mesost är också äckligt.jag skulle vilja gilla det,’men det går inte.
Alltså, jag älskar mesost!
Men messmör går bara inte.

Det är just det att det är så udda i sin smak. Oersättligt. Tror inte jag skulle vilja smaka någon slags veganskt "messmör" om någon kom på tanken att försöka.
Annars kanske det är framtiden? Marknaden kanske är görstor bara att ingen vet om det eftersom så få vågar erkänna att dom saknar messmör ovh mesost? Du kunde ju bli rik som ett troll om du kan framställa en vegans version :D

Annars kanske det är framtiden? Marknaden kanske är görstor bara att ingen vet om det eftersom så få vågar erkänna att dom saknar messmör ovh mesost? Du kunde ju bli rik som ett troll om du kan framställa en vegans version :D
Nja, jag tror det enklaste är att avvakta till en annan fas i livet där jag bor på landet och har getter och kor. :laugh:

Igår trollade jag ihop en texaschili på saltrulle av älg och fläskkarré. Den stod och puttrade till sig i 4 timmar :up: Tror ni jag fick smaka någon, nää för jag skulle på möte i den hemskaste av hemska städer - Malmö :arghh:
Tur det finns tillräckligt för middag ikväll också. :up:

Jag fick i mig nyttigt bröd till frukost, keso med äpple till lunch, lite japp och annan choklad som tröst i bilen på väg ner och sen en subwaymelt till middag på vägen hem. Katastrofdag med andra ord kalorimässigt :D

Jag var på begravning igår, där de anordnande kusinerna hade den goda smaken att strunta i smörgåstårta och landgång och allt sådant och istället bjuda de närmaste på lunch på ett hotell i grannstaden efter ceremonin. Fantastisk salladsbuffé och sedan fanns det en fin svampsoppa till den som ville ha, eller rimmad oxbringa eller bohuslänsk fiskgryta, och diverse potatisvarianter. Jättegott och mycket bättre än alternativet som jag befarade. Loka till det och prinsesstårta efteråt.

Det behövdes inte mycket till middag efter det kalaset, men mamma och jag åt färsk mango framåt kvällskröken.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Mat Matinspirationen fortsätter! Vad lagas det för godsaker hemma i köken? Vad äts, i eller utanför köken? Hur smakade det? Och kanske hur... 99 100 101
Svar
2 004
· Visningar
116 255
Senast: Mineur
·
  • Låst
Relationer :devil: Fortsätt här..... Vi vill läsa allt, så var inte blyga, sista sidan på förra tråden finner ni här... 99 100 101
Svar
2 011
· Visningar
119 960
Senast: LenaH
·
  • Låst
Småbarn Ny tråd! Vi får väl hoppas att @pollex bebis behagar att titta ut i den här tråden:D Listan: Januari 2 - Venus_in_furs, första barnet... 99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
91 302
Senast: Heulwen
·
Äldre Egentligen skulle den här tråden ligga på kropp&hälsa, för det ger mig nervsammanbrott. :angel: Meeen... Jag hörde en låt på radion...
Svar
5
· Visningar
760
Senast: Anna-panna
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka