Tittar in i ditt kök del 19

Status
Stängd för vidare inlägg.
Italienskt igår, långputtrad tomatsås med piccolinotomater, lök, vitlök, färsk basilika, vin och aubergine. Toppades med parmaskinka som fick torka lite extra i ugnen först så den blev lite torrare men inte knaprig. Det tog fram mycket smak! Passade väldigt bra med de söta tomaterna. Färsk basilika, pasta, drivor med parmesan och toscanskt rödvin, multo bene!

Semla till second breakfast :angel: Har sovit jättedåligt de senaste dagarna så jag kände att det behövdes någonting sött för humörets skull.
Lunch blir nog den portion fried rice som blev över när jag lagade mat igår.

Teriyaki-kyckling med wok på fiskprotein-nudlar, edamame bönor, svamp, morötter och paprika. Gott, men min mage meddelar att det kanske får bli ett mellanmål innan sängdags också.

De små sjuklingarna här hemma fick efter önskemål fiskpinnar, makaroner, currysås, ärtor och morötter till lunch (efter att vi fattat vad ”kollischås” är, tog ett tag, trögtänkt som jag är :o). Just den kombinationen är tydligen en fantastisk kulinarisk upplevelse enligt barnen!

Ärtsoppa som mannen svängt ihop till middag :d

Jag litar till 100 procent på @mandalaki i kulinariska frågor, men det var bra att få stöd av dig också! :up:

Är de andra också bra?

Jag har bara ätit den i orange förpackning tror jag men den var god så vitt jag minns! En kollega äter den då och då med god aptit och den doftar gott - men jag minns inte nu vad det är för smak på rak arm.

Gott, men min mage meddelar att det kanske får bli ett mellanmål innan sängdags också.

Sådär blev min middag med... var inte så hungrig, hade varit och tränat ett lätt pass, gör en sallad med avokado, parmaskinkrester, ruccola och alla grönsaker hemma. Två timmar efter middagen har jag slukat den sista kola-havssalt-glassen :D

Köpte messmör till katten för ett tag sedan - men katten är vettig och gillar inte messmör. Så, då tänkte jag ”vad gör en med messmör” efter lite googling hittade jag ett recept med lax som verkade lovande.

Note to self - jag tycker verkligen inte om messmör :arghh: det var jättemärkligt verkligen och inte alls gott. :down:

Parmesangratinerad blomkål, ugnsrostad röd paprika med pinjenötter, stekta padronepaprikor, samt - padam! - färsbiffar på den formbara färsen från Anamma.

Bifogade filer

• 20180227_205526.webp
    20180227_205526.webp
    322,7 KB · Visningar: 23
Igår åt vi carbonara med vitlöksmarinerade champinjoner. BARNET stod för kvällens middag, pizza, således. Lätt trist men ohemult skönt att någon annan tog detta ansvar. Lagades medelst kokbok och fria händer i mataffären. Jag log och betalade. SKORK mulade i sig mozzarella och fänkålssalami.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Mat Matinspirationen fortsätter! Vad lagas det för godsaker hemma i köken? Vad äts, i eller utanför köken? Hur smakade det? Och kanske hur... 99 100 101
Svar
2 004
· Visningar
116 269
Senast: Mineur
·
  • Låst
Relationer :devil: Fortsätt här..... Vi vill läsa allt, så var inte blyga, sista sidan på förra tråden finner ni här... 99 100 101
Svar
2 011
· Visningar
119 960
Senast: LenaH
·
  • Låst
Småbarn Ny tråd! Vi får väl hoppas att @pollex bebis behagar att titta ut i den här tråden:D Listan: Januari 2 - Venus_in_furs, första barnet... 99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
91 310
Senast: Heulwen
·
Äldre Egentligen skulle den här tråden ligga på kropp&hälsa, för det ger mig nervsammanbrott. :angel: Meeen... Jag hörde en låt på radion...
Svar
5
· Visningar
760
Senast: Anna-panna
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Dalmatiner
  • Uppdateringstråd 31