Tittar in i ditt kök del 19

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag åt lite keso och diverse nötter och torkad frukt innan kulturevenemang (underbart! Internationell Författarscen med Sarah Perry, jag är djupt förälskad) - och en ny sorts Loka som hette melon/lime och var ruskigt god. (Sällskapet är ca 165 tror jag men bär rätt ofta lite klack. Perry själv skulle jag tro tangerar 178. Ingrid Elam som intervjuade är rätt kort tror jag men hade bedårande små blå broderade kängor med liten rar klack.)

När jag kom hem kokade jag ett broccolistånd (TIHI) och åt till något hekto skagenröra. Ensam. Jag är 170.

Åh, jag är 173. Vad är gränsen för mat-tråden?

160 inte särskilt stolta centimeter har vi här. Min mamma påstår att det beror på att jag inte åt tillräckligt med spenat när jag var liten. Men jag är en jävel på att gå i klackar när jag vill! (vilket jag inte vill särskilt ofta)

Jag är också iväg med jobbet, förvisso inte på KONFERANGS men väl på jobbrelaterad resa! Efter en okristligt tidig uppstigning tuggade jag i mig en högst undermålig havregrynsgröt (jag trodde inte att havregrynsgröt ens kunde vara undermålig) på flygplatsen och sedan har det blivit en massa småätande under dagens gång, som det tyvärr lätt blir när jag reser.

Men ikväll ska jag försöka hitta en rejäl middag någonstans i alla fall, och klura på exakt hur mycket vin jag kan komma undan med att sätta på jobbets nota. De kvitton jag fått hittills är skrivna uteslutande på grekiska, vilket är ett av de få språk som min chef inte behärskar, och det kan ju underlätta tänker jag...

img_20180321_162815_597_5ab27a45e087c32ba36ef359.jpg

Falafeltallrik... måste verkligen börja variera min mat...

Jobbar på skola igen och även om de är bra på broderade visdomsord så var skolmaten jag testade förra veckan under all kritik (ljummen spya med knäckebröd, tror att det kallades tofusoppa). Vågade inte chansa på en liknande upplevelse idag så jag tog resolut med mig ett kokt ägg och ett äpple från hotellfrukosten och hade det som lunch.

Hoppas på en trevlig middag som kompensation, :) Hotellfrukosten här är väldigt bra men (lite väl) åt det hälsosamma hållet. Inte på alla ställen man bjuds på ingefärsshot och shiapudding med passionsfrukt direkt. :love: Dock är jag ju en syndig människa med låg moral så jag skulle gärna sett att det funnits några croissanter också. :o

Intresseklubben kan anteckna att jag är 170 och har fortfarande en lätt hälta efter en fotledsfraktur för två månader sedan så högklackar är definitivt inte aktuellt. (nåja, det mest högklackade jag äger är 4 cm, men det gör mig ju åtminstone en liten smula resligare)

Åh, berätta! Gärna om både pajen och osten! :d
Osten består av blötlagda och malda cashewnötter som blandas med lactobacillus och lite salt. Läggs sedan i silduk och får stå i kylen med tyngd på i några dagar.

Pajen är fylld med kokta palsternacksskivor och en blandning av ost (färskost i originalreceptet) och veg. matlagningsgrädde, salt och peppar som hälls över. Förgrädda pajskalet.

Osten består av blötlagda och malda cashewnötter som blandas med lactobacillus och lite salt. Läggs sedan i silduk och får stå i kylen med tyngd på i några dagar.

Pajen är fylld med kokta palsternacksskivor och en blandning av ost (färskost i originalreceptet) och veg. matlagningsgrädde, salt och peppar som hälls över. Förgrädda pajskalet.
Tack!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Mat Matinspirationen fortsätter! Vad lagas det för godsaker hemma i köken? Vad äts, i eller utanför köken? Hur smakade det? Och kanske hur... 99 100 101
Svar
2 004
· Visningar
116 950
Senast: Mineur
·
  • Låst
Relationer :devil: Fortsätt här..... Vi vill läsa allt, så var inte blyga, sista sidan på förra tråden finner ni här... 99 100 101
Svar
2 011
· Visningar
120 331
Senast: LenaH
·
  • Låst
Småbarn Ny tråd! Vi får väl hoppas att @pollex bebis behagar att titta ut i den här tråden:D Listan: Januari 2 - Venus_in_furs, första barnet... 99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
94 036
Senast: Heulwen
·
Äldre Egentligen skulle den här tråden ligga på kropp&hälsa, för det ger mig nervsammanbrott. :angel: Meeen... Jag hörde en låt på radion...
Svar
5
· Visningar
760
Senast: Anna-panna
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka