Jag som trodde att mitt drömyrke var astromykolog! Får visst fundera ett varv till.Du kan bli porrkonditor!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag som trodde att mitt drömyrke var astromykolog! Får visst fundera ett varv till.Du kan bli porrkonditor!
En gång köpte jag en Fars dagstårta, dekorerad med vad jag uppfattade som en marsipankuk. Men SONEN sa att det var en marsipanslips.Jag som trodde att mitt drömyrke var astromykolog! Får visst fundera ett varv till.![]()
Åh, kuktårta tog mig till den gamla klassikern http://www.bukefalos.com/threads/bollensdag.1232734/page-81#post-16399590En gång köpte jag en Fars dagstårta, dekorerad med vad jag uppfattade som en marsipankuk. Men SONEN sa att det var en marsipanslips.
Nu googlade jag ordet kuktårta. Bara ett litet tips.
Jag tyckte den var ursöt verkligenVisa bifogad fil 12905
Ska inte bli konditor i allafall
Miraklet fick färdigställas i väns kök efter en spontan invitation till middag. Eftersom jag fortfarande har gräslig huvudvärk så tackade vi ja. Tog med öron och attiraljer och spritsade för fulla muggar. Allmän kastrationsångest uppstod bland männen i sällskapet.
BeklagarMisär igår (det var ju trots allt långfredag) - två mackor på Skogaholmslimpa med hushållsost blev middagen. Avrundade sen kvällen med hemskt läbbig bananyoghurt.
Misär igår (det var ju trots allt långfredag) - två mackor på Skogaholmslimpa med hushållsost blev middagen. Avrundade sen kvällen med hemskt läbbig bananyoghurt.
Beklagar![]()
kan rekommendera skogaholmslimpa! Tror surdegsentusiasten hos dig skulle uppskatta ett riktigt bröd!Idag skulle vi farit på släkttillställning, men släktingbarnen har drabbats av kräksjuka, så vi håller oss på behörigt avstånd och klurar på lämplig middag
Ja, jag försöker att leva lutherskt. Han var trots allt en man med principer och det värderar jag högt (fast han kanske är kort?! Då tappar han ju trovärdighetDet kallar jag långfredagsmat i sann luthersk anda, ingen njutning här inte
Du har mina sympatier![]()
Skippa swacosen och ät korven med tillhörande vattenskadat korvbröd så är ni också på den lutherska banan!Det var typ det vi åt igårförutom två grillkorvar på isen (en halv till mig, en och en halv till särbon
).
kan rekommendera skogaholmslimpa! Tror surdegsentusiasten hos dig skulle uppskatta ett riktigt bröd!![]()
Ja, jag försöker att leva lutherskt. Han var trots allt en man med principer och det värderar jag högt (fast han kanske är kort?! Då tappar han ju trovärdighet![]()
)
Skippa swacosen och ät korven med tillhörande vattenskadat korvbröd så är ni också på den lutherska banan!![]()
kan rekommendera skogaholmslimpa! Tror surdegsentusiasten hos dig skulle uppskatta ett riktigt bröd!![]()
Ja, jag försöker att leva lutherskt. Han var trots allt en man med principer och det värderar jag högt (fast han kanske är kort?! Då tappar han ju trovärdighet![]()
)
Skulle inte förvåna mig alls om den gamle galoschen hänger med än!Jag hoppas han var kort... lever han fortfarande blir jag lite orolig över att han är en zombie eller en odöd och det känns som väldigt jobbigt
![]()
![]()
Nä - räknas inte alls! Ska vara svenskt och ha varit fryst en längre period för att sen tina med lite vatten kvar i påsen så delar av brödet blir kletigt!Korvbrödet var torrt (och norskt, det är tydligen jättebilligt där), räknas det?
Iförd liljevit skrud kommer du att vandra genom Pärleporten med högburet huvud. Halleluja.Misär igår (det var ju trots allt långfredag) - två mackor på Skogaholmslimpa med hushållsost blev middagen. Avrundade sen kvällen med hemskt läbbig bananyoghurt.
Jag ÄLSKADE sånt bröd där innanmätet kunde formas till kuber och kulor när jag var barn!Apropå Skogaholmslimpa minns jag ett bröd som hette Laputa(vilket namn!) och som vi barn tyckte var vansinnigt gott. En sällsynt lyx, köpebröd! Det var sött och hade degiga sidor som gick att forma till små kuber. Min surdegsbakande partner minns Lilla Fina med samma kärlek och tyckte när vi började lära känna varandra fortfarande att LINGONGROVA var en fröjd att äta. Det har jag nu förstört för den stackaren, som den smakdiktator jag är.