Tittar in i ditt kök del 19

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag åt våfflor med sylt och grädde till lunch igår efter en minst sagt spännande löptur i skogen.

Ett tips till alla: knyt fast nåt stort och rött i bilnyckeln eller lägg den i en stängd ficka innan du korsar en enorm stubbåker.

Middag blev, som sig bör en sorgens dag som igår, ganska dyster: en sopprest(diktaturfärskpotatis, sockerärtor, morot, stjälkselleri, broccoli, dill osv) följd av lösgodis.

Idag skulle vi farit på släkttillställning, men släktingbarnen har drabbats av kräksjuka, så vi håller oss på behörigt avstånd och klurar på lämplig middag.

Vi åt swacos (jamaican jerk-varianten till mig) igår pga besök av särbons kusin som inte äter räkor. Dvs det blir räkor idag. Habilt nytt (för oss) rödvin till men jag kommer inte ihåg vad det hette nu. En tempranillo var det iaf.

Det var typ det vi åt igår :crazy: förutom två grillkorvar på isen (en halv till mig, en och en halv till särbon :p).

Idag skulle vi farit på släkttillställning, men släktingbarnen har drabbats av kräksjuka, så vi håller oss på behörigt avstånd och klurar på lämplig middag
kan rekommendera skogaholmslimpa! Tror surdegsentusiasten hos dig skulle uppskatta ett riktigt bröd! :D :up:

Det kallar jag långfredagsmat i sann luthersk anda, ingen njutning här inte :up:

Du har mina sympatier :heart
Ja, jag försöker att leva lutherskt. Han var trots allt en man med principer och det värderar jag högt (fast han kanske är kort?! Då tappar han ju trovärdighet :grin: :sneaky: )

kan rekommendera skogaholmslimpa! Tror surdegsentusiasten hos dig skulle uppskatta ett riktigt bröd! :D :up:

Ja, jag försöker att leva lutherskt. Han var trots allt en man med principer och det värderar jag högt (fast han kanske är kort?! Då tappar han ju trovärdighet :grin: :sneaky: )

Jag hoppas han var kort... lever han fortfarande blir jag lite orolig över att han är en zombie eller en odöd och det känns som väldigt jobbigt :crazy:

:rofl: :rofl:

Apropå Skogaholmslimpa minns jag ett bröd som hette Laputa(vilket namn!) och som vi barn tyckte var vansinnigt gott. En sällsynt lyx, köpebröd! Det var sött och hade degiga sidor som gick att forma till små kuber. Min surdegsbakande partner minns Lilla Fina med samma kärlek och tyckte när vi började lära känna varandra fortfarande att LINGONGROVA var en fröjd att äta. Det har jag nu förstört för den stackaren, som den smakdiktator jag är.

Apropå Skogaholmslimpa minns jag ett bröd som hette Laputa(vilket namn!) och som vi barn tyckte var vansinnigt gott. En sällsynt lyx, köpebröd! Det var sött och hade degiga sidor som gick att forma till små kuber. Min surdegsbakande partner minns Lilla Fina med samma kärlek och tyckte när vi började lära känna varandra fortfarande att LINGONGROVA var en fröjd att äta. Det har jag nu förstört för den stackaren, som den smakdiktator jag är.
Jag ÄLSKADE sånt bröd där innanmätet kunde formas till kuber och kulor när jag var barn!

Min danska mamma visade ingen som helst förståelse för det, min snälla pappa brukade ibland köpa sånt bröd när modern var bortrest i karriär- eller kulturtantsrelaterade ärenden.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Mat Matinspirationen fortsätter! Vad lagas det för godsaker hemma i köken? Vad äts, i eller utanför köken? Hur smakade det? Och kanske hur... 99 100 101
Svar
2 004
· Visningar
116 950
Senast: Mineur
·
  • Låst
Relationer :devil: Fortsätt här..... Vi vill läsa allt, så var inte blyga, sista sidan på förra tråden finner ni här... 99 100 101
Svar
2 011
· Visningar
120 331
Senast: LenaH
·
  • Låst
Småbarn Ny tråd! Vi får väl hoppas att @pollex bebis behagar att titta ut i den här tråden:D Listan: Januari 2 - Venus_in_furs, första barnet... 99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
94 036
Senast: Heulwen
·
Äldre Egentligen skulle den här tråden ligga på kropp&hälsa, för det ger mig nervsammanbrott. :angel: Meeen... Jag hörde en låt på radion...
Svar
5
· Visningar
760
Senast: Anna-panna
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Tar jag rätt beslut att avliva?
  • Vilken ras passar mig?