Tittar in i ditt kök del 19

Status
Stängd för vidare inlägg.
Tillbringade förmiddagen i sängen eftersom katten behövde lite sällskap :D Åt även någon form av frukost där. Sedan tog jag mig samman och gick ut och började såga ner en häck med motorsåg. Hann ta ner typ åtta pinnar innan kedjan hoppade av. Bytte utklädnad och åkte till stallet istället. Lät min åldrige far fixa motorsågen på vägen dit (det är ändå hans såg) och sen hade jag stalltjänst (lyxigt avtal som innebär att jag bara mockar en gång i veckan, men då mockar jag för alla åtta hästarna). När jag kom hem efter det var jag HUNGRIG. Gjorde något som kunde ha blivit en omelett, men ser mer ut som äggröra. Det är flower sprouts och fetaost i. Den goda matvetesalladen från igår till. Blir tight att hinna äta middag också idag, men jag ska försöka :D

Kör första försöket chili i min slow cooker.. förarbete igår kväll, upp fem minuter tidigare innan jobbet för att hiva i allt, nu är den fortfarande inte klar för den ska puttra bort lite vätska till utan lock.. det är bra med slow cooker men att det luktar mat i timmar innan det är klart är påfrestande i längden för en hungrig människa :angel: Och mycket frustrerande ifall man väntat sedan knappt ett dygn om det inte blir gott :nailbiting::D

Lunch på spinneriet idag - så löjligt gott idag.
Fiskfärsbiff med räkor, riven pepparrot och brynt smör. Dillad Amadinepotatis och örtcreme. Krispiga sockerärtor till, samt foccacia och råkost. Avslutade med en rabarber, kardemumma och mandelbulle. Kan nog varit bästa lunchen jag ätit där :love:

Middag fick jag tyvärr äta hemma (hade kunnat äta på spinneriet alltid :o) men var inte superhungrig så det blev en potatisrulle med sötpotatis, vanlig potatis och rotselleri fylld med färskostcreme.

Är det Spinneriet i Lindome?

==

Jag har varit i Hunnebo med mor och far under påsk och ätit...

Fredag: färsk lax, pressad potatis, romsås och diverse annat plock. Massa godis.

Lördag: typisk påskmat, sill och lax och ägg och Jansson och sånt. Massa godis.

Söndag: helstekt kotlettrad som fick gå klart på GRILLEN, klyftpotatis, diverse grönsaker och tja, massa godis.

Igår kom jag hem och åt sallad med avokado, broccoli och sparris för att återställa balansen ;)

Idag - wokad grönkål och rödkål med strimlad lövbiff och purjolök, rostad chilipuré och, tro det eller ej, mango. Så himla gott! Lite märkvärdigt men gott.

Visst är det kul att dom bestämde sig för att öppna i kba av alla matkonservativa ställen?! :D Deras softbuns var fenomenala fast dom vinner nog på att ätas på plats :)
Ja, jag har ju en bit att köra efter själva hämtningen också. Bowl var ju bra på det viset.

Helt slående alltihop, redan utifrån ser man ju att det är något helt annat än de andra asiatisk-ish ställena! Jag fattade att det måste vara den du hade nämnt när jag såg den. :)

Imorgon ska jag pröva min lycka med morgonfika på Kaffebaren. Jag bedömer att det är det minst riskfyllda alternativet under omständigheterna.

Ja, jag har ju en bit att köra efter själva hämtningen också. Bowl var ju bra på det viset.

Helt slående alltihop, redan utifrån ser man ju att det är något helt annat än de andra asiatisk-ish ställena! Jag fattade att det måste vara den du hade nämnt när jag såg den. :)

Imorgon ska jag pröva min lycka med morgonfika på Kaffebaren. Jag bedömer att det är det minst riskfyllda alternativet under omständigheterna.
Ja det är ju samma för mig så bowl är superbra take away :D

Jag tyckte kaffebaren var helt okej - iaf deras kaffe och chokladboll :) Så hoppas det inte är en alltför stor besvikelse ;) (svårt läge där dock känns det som? Har ju varit så många olika ställen som fått slå igen som legat just där)

Synd att inte stationsbageriet direkt inbjuder till att sitta kvar och fika tycker jag. Tydligen hade dom mer av ett fik förut som inte gick så bra (det var lite dålig timing osv :) )

Ja det är ju samma för mig så bowl är superbra take away :D

Jag tyckte kaffebaren var helt okej - iaf deras kaffe och chokladboll :) Så hoppas det inte är en alltför stor besvikelse ;) (svårt läge där dock känns det som? Har ju varit så många olika ställen som fått slå igen som legat just där)

Synd att inte stationsbageriet direkt inbjuder till att sitta kvar och fika tycker jag. Tydligen hade dom mer av ett fik förut som inte gick så bra (det var lite dålig timing osv :) )
Kaffebaren har lite grejer som ser roliga ut på fb i alla fall. Tex något knallblått. Känns lite som fiket vid Science fictionbokhandeln i civilisationen, av fb att döma i alla fall. Har de hyfsat bröd, hyfsat kaffe och tex en avocadomacka, kommer jag att vara tillräckligt nöjd.

EE0EC494-00AC-4229-91B1-EE6C238117DC.webp

Reeeeker. Och mina favorittallrikar. Aioli, baguette och lite kallrökt lax, en flaska vitt av nån trevlig sort.

Sitter och äter hemmabakat surdegsbröd med rosmarin, soltorkad tomat och valnötter. Smör som ända pålägg :love:

Igår blev det en fira-sista-lov-dagen- middag mes ytterfilé, vitlökssmörsdränktaochenmassa parmesanöverströddaugnsbakadePotatisar och nån god gräddsås-ish liknande sås och en groddsallad :up::d

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Mat Matinspirationen fortsätter! Vad lagas det för godsaker hemma i köken? Vad äts, i eller utanför köken? Hur smakade det? Och kanske hur... 99 100 101
Svar
2 004
· Visningar
116 950
Senast: Mineur
·
  • Låst
Relationer :devil: Fortsätt här..... Vi vill läsa allt, så var inte blyga, sista sidan på förra tråden finner ni här... 99 100 101
Svar
2 011
· Visningar
120 331
Senast: LenaH
·
  • Låst
Småbarn Ny tråd! Vi får väl hoppas att @pollex bebis behagar att titta ut i den här tråden:D Listan: Januari 2 - Venus_in_furs, första barnet... 99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
94 036
Senast: Heulwen
·
Äldre Egentligen skulle den här tråden ligga på kropp&hälsa, för det ger mig nervsammanbrott. :angel: Meeen... Jag hörde en låt på radion...
Svar
5
· Visningar
760
Senast: Anna-panna
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka