Tittar in i ditt kök, del 20

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag gjorde precis som @VLMF omelett till lunch och hade på stekt portabello, rödlök och stora vita bönor. Toppade med parmesan och hackad persilja. Rimligt matigt, om man säger så. Har bakat rabarberpaj på Mannerströmskt vis och håller tummen för att den blev bra eftersom den ska med på middag ikväll.
 
Åt rester från igår till middag nyss. Melleruds paradpilsner till. Kan konstatera att de är bättre på öl än rättvisande betyg i Mellerud :angel: Helgen blir lite oklar matmässigt. Eftersom jag bor i sommargästland vägrar jag besöka mataffärer under midsommar. Så jag kommer att äta av det som finns hemma. Imorgon kväll tänker jag våldgästa min syster för hon sa att hon "skulle laga lite mat" på kvällen. Jag tar med mig alkohol i olika former. Det blir förmodligen mycket gott och mycket vegetariskt.
 
Jag behöver er eminenta input. Jag har lovat att göra mina fetaostbollar till midsommarlunchen men eftersom de innehåller bacon, och det behövs, vad kan jag ersätta det med sådig det passar vegetarianerna som också ska kunna äta dem?
Istället för bacon hade jag tagit välstekta champinjoner. :d Har man flytande grönsaksbuljong så kan man även steka dem i det samt smör.
Annars kan man om man vill köpa liquid smoke och marinera dem i först.
 
Pastasås med tre sorters lök, morötter, rotselleri, sista biten av monsterzucchinin, röda linser och tomat som piffats till med överbliven ricotta samt balsamico var min middag. Bra sås liksom där det bara är att pytsa i det som finns hemma :)
 
Charkbricka och sötpotatisfries på lokaaaal till fotbollen. Tranbärsjuice till. Mumsigt värre, långt över förväntan. Vi var smått lyriska över ostarna på brickan, en schävréeeee av himmelsk konsistens och en brie de meaux eller något liknande.

I eftermiddags gjorde jag en spontan smulpaj på färska hallon och blåbär. Hittade inga havregryn så tog hemgjord granola med nötter i istället och hoppsan hejsan vad bra det blev! Behövde väldigt lite socker till resten för att det skullebli lagom och så åt vi med vaniljkvarg ty det fanns hemma och ingen ville gå ut i ösregn. Schysst!
 
I eftermiddags gjorde jag en spontan smulpaj på färska hallon och blåbär. Hittade inga havregryn så tog hemgjord granola med nötter i istället och hoppsan hejsan vad bra det blev! Behövde väldigt lite socker till resten för att det skullebli lagom och så åt vi med vaniljkvarg ty det fanns hemma och ingen ville gå ut i ösregn. Schysst!
Det låter så gott!
Men ösregn :cautious: här har jag knappt sett en regndroppe på hela dagen :D
 
Det låter så gott!
Men ösregn :cautious: här har jag knappt sett en regndroppe på hela dagen :D

Den var rätt kort och intensiv, blå himmel igen någon halvtimme senare. Denna veckan har ju varit som värsta sortens april! Tror vi såg alla möjliga väder igår, det spöregnade när jag åkte hem från stan efter fotbollen vid 22-tiden med.
 
Beslutsångest. Ska jag grilla eller röka räkor till middagen? Säg inte båda för så mycket orkar jag inte äta.

Edit: Grillningen skulle då inte inbegripa räkor utan någon form av kött :p
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Mat Vi fortsätter att dela med oss om vad vi lagar, äter, inspireras av och funderar på i matväg! I mitt kök serverades idag pasta med...
9 10 11
Svar
200
· Visningar
7 428
  • Låst
Kropp & Själ Dagens middag: Surdegsbaguette, rökta räkor och kalixlöjrom :d👌 Edit: Jag tror jag fick numreringen rätt, annars får en moderator ändra :)
Svar
1
· Visningar
318
Senast: Mineur
·
M
  • Låst
  • Artikel
Dagbok I onsdags, vid lunch ungefär, packade jag och en kompis ihop oss och rullade ner mot Falsterbo. Tältet packat och vi skulle tälta på ett...
Svar
1
· Visningar
1 119
Relationer I vilken ände ska jag börja ens försöka förklara det som har hänt, mina tankar och allt kaos som just nu omsluter mig.. Jag får försöka...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
32 626
Senast: cirkus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Jättehungrig katt
  • Kattbilder #9
  • Hundrädda

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp